سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

ستونهای کاخ

هار کرمانشاه/بیستون

قمستی از کوه که به صورت برش دیده می شود در حدود سه متر بلندی دارد و ستونهایی از سنگ در اطراف آن قرار دارد که در توضیح آن نوشته شده این ستونها قرار بر این بوده که برای یک کاخ به نام کاخ ساسانیان به منطقه نامعلومی برده شود که دیدن این ستون هر مسافری را به این فکر وا می دارد که به راستی با وسائل ابتدایی آن زمان این ستونها چگونه کنده شده و چگونه قرار شده بود که به جایی دیگر برده شود.  البته این کنده کاری در حال خراب شدن به علت ریزیش آب و سرما می باشد که توجه جدی نیاز دارد


خدایا دنیا چه دارد که آدم اینقدر باید تغییر کند؟؟!!

مرور مواضع دکتر محمود احمدی نژاد درباره آقای هاشمی رفسنجانی جالب توجه است. به نظر می رسد او همواره درباره رئیس مجمع تشخیص دچار افراط و تفریط بوده است. 

نظر احمدی نژاد تا پیش از سال 84 متفاوت بود که حتی او هاشمی را چهره درخشانی در تاریخ انقلاب می دید که همواره به نیکی از او یاد می شود.

نمونه هایی از تعریف و تمجیدهای کم نظیر احمدی نژاد درباره هاشمی را انتخاب و منتشر می کنیم:

* مهرماه سال 1375، در ماه‌های پایانی ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی، وقتی آقای احمدی‌نژاد استاندار او در اردبیل بود، به هنگام استقبال از ایشان، زبان به تعریف و تمجید گشوده، گفت:

«هاشمی رفسنجانی، شخصیت بزرگ انقلابی و اندیشمند و سفر ایشان به استان اردبیل باعث رسیدن این استان به جایگاه مطلوب خود است!»

* همچنین در همان ایام (1375/7/30) در یک گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه «ایران» آن روز، ضمن تمجیدهای فراوان از آقای هاشمی اظهار داشت:

«آیت‌الله رفسنجانی، رییس‌جمهور ایران، همیشه و در همه ابعاد در صحنه‌ها و شرایط دشوار انقلاب اسلامی، از عناصر تعیین کننده است و نام ‌هاشمی در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی با درخشندگی و به نیکی ثبت خواهد شد!»

* بهمن 1378، دو سال و نیم بعد از دولت سازندگی، در انتخابات مجلس ششم، آقای احمدی‌نژاد ریاست ستاد تبلیغاتی آقای هاشمی رفسنجانی در منطقة نارمک را به عهده می‌گیرد و به نفع وی، وارد میدان تبلیغات انتخاباتی می‌شود.

* 12 اسفند 1378 (پس از انتخابات مجلس ششم)، هفته نامة «شما» ارگان حزب مؤتلفه، نگرانی‌های آقای احمدی‌نژاد نسبت به آرای آقای هاشمی رفسنجانی را این گونه منعکس می‌کند:

«در چهارصد صندوق اول، آقای هاشمی رفسنجانی حدوداً نفر هفتم بوده است. در تهران معمولا‌ از سیصد هزار رأی به بالا‌، روند ثابت می‌ماند اما در این مسیر آنقدر اعلا‌م نکردند که ما نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاد که رتبه آقای هاشمی به 26 و 27 و حالا‌ هم سی‌ام رسیده است و تازه رفته‌اند یک کسی را آورده‌اند که می‌گوید شاکی هستم!»

* مهر ماه 1379 (سه سال پس از دولت آقای هاشمی رفسنجانی)، آقای احمدی‌نژاد بر ضد دوم خردادی‌هایی که در آستانه انتخابات مجلس ششم برضد آقای هاشمی موج رسانه‌ای منفی راه انداخته و او را با بد‌ترین تهمت‌ها و توهین‌ها همراه کردند، واکنش نشان داد و آن را باعث تأسف و عبرت انگیز خواند و در دفاع از آقای هاشمی گفت: 

تخریب چهره‌های رقیبی که طی سال‌های اخیر انجام گرفته در تاریخ دو دهه اخیر کشورمان بی‌سابقه است؛ بطور مثال برخورد جناح دولتی در انتخابات مجلس ششم با آقای هاشمی رفسنجانی، هم تأسف بار است و هم در عین حال عبرت انگیز است و نکته‌ای نیست که به سادگی امکان توجیه داشته باشد. جمع زیادی از افرادی که ادعای حضور در جبهه دوم خرداد را دارند، بخش اصلی حیات خود را مدیون شخصیت آقای هاشمی هستند، اما به محض اینکه ایشان در مقابل زیاده خواهی‌ها و انحرافات قطعی این مجموعه ایستاد و در انتخابات مجلس ششم به تحمیلات استبدادی آنان تن نداد و تسلیم خواسته‌های غیرمنطقی بعضی از این مدعیان مردمسالاری نشد، لشکر تخریب و ماشین تبلیغاتی آن‌ها هجوم خود را آغاز کرد و شخصیتی را که تا چند ماه قبل، از او به عنوان امیرکبیر دوران سازندگی یاد می‌کردند و حتی مصمم بودند با تغییر قانون اساسی دوره مدیریت ایشان را تمدید کنند، با ناجوانمردانه‌ترین و پیچیده‌ترین شیوه‌های تبلیغاتی مورد هجوم قرار دادند...»

جهان نیوز


نماینده کاردان

آفتاب: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه امروز خود طرح دوفوریت اصلاح ماده 197 آئین‌نامه داخلی مجلس که ناظر به طرح سؤال نمایندگان از رئیس جمهور است، بررسی کردند.

پس از سخنان علی مطهری طراح طرح، اسدالله عباسی نماینده رودسر و بهمن محمدی نماینده فریدن به عنوان مخالف و محمد دهقان نماینده طرقبه و همچنین حسین مصباحی‌مقدم نماینده تهران به عنوان موافق این دو‌فوریت سخن گفتند.

نمایندگان مجلس پس از استماع این سخنان با 138 رای موافق، 31 رای مخالف و 13 رای ممتنع از 200 نماینده حاضر در صحن علنی با دوفوریت اصلاح ماده 197 آئین‌نامه داخلی مجلس موافقت کردند.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و طراح سؤال رئیس جمهور چندی قبل از ارائه طرحی برای اصلاح ماده 197 آئین‌نامه داخلی مجلس که ناظر به طرح سؤال از رئیس جمهور است، به ‌خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس خبر داد. 

‌‌در صورت تصویب این طرح مدت زمان طرح سؤال از رئیس جمهور از 15 دقیقه به 40 دقیقه افزایش می‌یابد و تعداد نماینده سؤال‌کننده می‌تواند بیش از یک نفر باشد، در ضمن هم رئیس جمهور و هم سؤال‌کنندگان می‌توانند مدت زمان خود را به چند بخش تقسیم کنند.

به گفته مطهری، در این طرح سؤال کنندگان می‌توانند حداکثر 5 سؤال را از رئیس جمهور بپرسند تا با توجه به کم شدن تعداد سؤال‌ها رئیس جمهور بهتر بتواند در مورد هر کدام توضیح دهد.

در این طرح پس از پاسخ رئیس جمهور در مورد هر سؤال از نمایندگان رای‌گیری می‌شود که اگر نصف بعلاوه یک یا اکثریت نمایندگان از پاسخ‌های رئیس جمهور قانع نشوند، سؤال به قوه قضاییه ارجاع می‌شود و اگر تعداد سؤالات ارسال شده به قوه قضائیه به 6 مورد برسد، زمینه استیضاح رئیس جمهور مهیا می‌شود.

مطهری گفته بود که "ابتدا برخی ‌پیشنهاد دادند این طرح به‌گونه‌ای باشد که در صورت قانع نشدن نصف بعلاوه یک یا اکثریت نمایندگان از توضیحات رئیس جمهور، کل کابینه دولت مجددا ًاز مجلس رأی اعتماد بگیرد که چون احتمال می‌دادیم شورای نگهبان با این موضوع مخالفت کند، از این مسئله صرف نظر کردیم."

این نماینده مجلس در توضیح این موضوع که چرا حداکثر سؤال‌ها 5 مورد است اما قانع نشدن نمایندگان از پاسخ رئیس جمهور به 6 سؤال زمینه استیضاح را فراهم می‌کند، گفته بود: این موضوع به این دلیل است که به راحتی و با یک بار طرح سؤال کار رئیس جمهور به استیضاح کشیده نشود.

به گزارش فارس،در صورت تصویب نهایی این طرح ‌در هر جلسه سؤال از رئیس جمهور حداکثر 5 سؤال از سوی نمایندگان پرسیده می‌شود و برای هر کدام از این سؤال‌ها به صورت جداگانه رأی‌گیری صورت خواهد گرفت که اگر یک رئیس جمهور در طی مدت 8 سال ریاست جمهوری نتواند نمایندگان را در 6 مورد سؤال قانع کند، استیضاح می‌شود.


قابل توجه مردم شریف تهران

آفتاب: حسن غفوری فرد با بیان اینکه با رایزنی هایی که با علی مطهری، محجوب و جلودارزاده داشته است به احتمال زیاد نامزدهای دور دومی ائتلاف "راه ملت و پیروان ولایت" و "صدای ملت" و برخی گروههای دیگر با یک لیست مشترک در دومین مرحله انتخابات مجلس نهم حضور خواهند داشت، گفت: ما در مورد چگونگی ورود به انتخابات با یک لیست مشترک هنوز در حال بحث و بررسی هستیم و تا اوایل هفته آینده نتیجه را نهایی خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید فضای کشور را برای حضور مجدد مردم در پای صندوق‌های رای آماده سازیم، افزود: اگر همان رهنمودهایی که مقام معظم رهبری در اولین مرحله انتخابات داشتند مورد توجه قرار گیرد و رسانه ها بویژه رسانه ملی اقدامات موثری در این راستا انجام دهند می توان امیدوار بود که حضور مردم در مرحله دوم انتخابات نیز چشمگیر باشد.

به گزارش خانه ملت،عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای شهری مثل تهران که ام‌القری است انتظار داریم کاندیداها با کنار گذاشتن هر نوع بداخلاقی سیاسی، تبلیغات خوبی برای آگاه کردن مردم و برگزاری یک انتخابات سالم داشته باشند.


نظرعلی مطهری درباره رابطه باآمریکا

خرین نیوز:نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تصمیم نهایی درباره رابطه با آمریکا توسط نهادهای عالی نظام با موافقت مقام معظم رهبری گرفته می‌شود.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رابطه با آمریکا اظهار داشت: بحث و اظهارنظر درباره برقراری یا عدم برقراری رابطه با آمریکا در ذات خود اشکال ندارد و هرکس می‌تواند نظر خود را بیان کند.

وی ادامه داد: ‌البته تصمیم نهایی توسط نهادهای عالی نظام با موافقت مقام معظم رهبری گرفته می‌شود.

این نماینده مجلس همچنین تأکید کرد: نکته مهم این است که زمان حاضر که ما در معرض تهدیدات مختلف قرار داریم، زمان مناسبی برای طرح مسأله برقراری رابطه با آمریکا نیست.

مطهری دلیل این مسأله را این چنین عنوان کرد که ممکن است این موضوع را ناشی از ضعف و نیاز ما بدانند و در نتیجه ما در مذاکرات دست بالا را نداشته باشیم و به ضررمان تمام شود.

وی بر همین اساس یادآور شد: به هر حال اکنون زمان مناسبی برای طرح این مسأله نیست؛ چه از طرف آقای احمدی‌نژاد باشد و چه از طرف آقای هاشمی‌رفسنجانی.

این نماینده مردم تهران در خانه ملت در پایان نیز افزود: البته رسانه‌ها بیشتر به این موضوع دامن می‌زنند و آقای هاشمی نیز گفتند که موضوع فقط نقل یک خاطره بود.


دسته گلهای مرتضوی برای حامیانش

روزنامه "ملت ما" نوشت: مشاور سعید مرتضوی به اتهام استفاده غیر مجاز از سلاح بازداشت شد.

«حیدری‌فر» مشاور قاضی سعید مرتضوی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اصفهان دستگیر شد. مشاور سعید مرتضوی در ستاد مبارزه با قاچاق کشور به اتهام استفاده غیرمجاز از سلاح دستگیر شد.

روز سوم فروردین‌ماه سال جاری مردمی که در صف طولانی پمپ بنزین بهارستان اصفهان حضور داشتند متوجه شدند فردی بدون درنظر گرفتن نوبت وارد پمپ بنزین شده و قصد پر کردن باک خودرو خود را دارد.

وقتی شاهدان به این موضوع اعتراض کردند مشاجره بالا گرفت و ناگهان راننده خودرو خاطی یک قبضه سلاح کمری از زیر کت خود خارج و در پمپ بنزین اقدام به تیر اندازی هوایی کرد. در این حین متصدی پمپ بنزین با مرکز فوریت‌های پلیس 110 تماس گرفت و ماموران را در جریان گذاشت، ولی وقتی ماموران به محل اعزام شدند، فردی که تیر اندازی کرده بود خود را قاضی دادسرای عمومی و انقلاب تهران معرفی کرد.

با ارایه مدارک شناسایی ماموران انتظامی وی را آزاد کرده ولی حاضران در پمپ بنزین موضوع را از طریق دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان پیگیری کردند.
 
به گزارش افکار نیوز ، غلامرضا انصاری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در این زمینه گفت: به دنبال این رخداد و به علت شکایت افراد درگیر با این شخص به فوریت پرونده‌ای در دادگستری اصفهان تشکیل و موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.

وی عنوان شغلی فرد خاطی را یکی از مسائل حساسیت زا در این پرونده عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به حساسیت مسئله و عنوان شغلی فرد یاد شده، دستور فوری قضایی صادر و خودروی شخص خاطی در مسیر اصفهان توسط ماموران پلیس متوقف و راننده به دادسرای اصفهان انتقال یافت.

به گزارش افکار نیوز ، وی با اشاره به این‌که متهم خود را به نام«حیدری‌فر» مشاور سعید مرتضوی در ستاد مبارزه با قاچاق کشور معرفی کرده است، افزود:با توجه به تحقیقات انجام شده این شخص یکی از قضات معلق دادسرای عمومی تهران است و با توجه به سیاست‌های قوه قضاییه در برخورد بی‌مماشات و بدون تبعیض با هرگونه تخلف از سوی هر فردی در هر جایگاه و برای تامین امنیت قاطبه جامعه و اطمینان از اجرای عدالت، اقدامات مقتضی بعمل آمده و متهم با انجام تشریفات قانونی در تحقیقات شرکت و پس از آن با توجه به این‌که رسیدگی به اتهام در صلاحیت دادسرای عمومی تهران بود پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت به دادسرای تهران ارسال شده است.


در مورد اختلاس هیچ کس جنجال نمی کند یادش بخیر قبلا طور دیگری بود

 در مورد اختلاس هیچ کس جنجال نمیکند یادش بخیر قبلا طور دیگری بود چه قدر تلویزیون خودی نشان می داد و ..آفتاب: در ادامه پنجمین دادگاه فساد مالی بزرگ فراهانی نماینده داستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: اظهارات وکیل من را متاثر کرد. وی قبلا قاضی هم بوده و می توانست بهتر از این از حقوق متهم دفاع کند اما از باطل دفاع کردند. وی گفت که برخورد سلیقه ای بوده و متهمان شکنجه شدند و تلاش داشتند فضایی را ایجاد کنند که دادگاه زیر سوال برود. 

فراهانی گفت: از وکیل و متهم سوال می کنم که بالاخره آیا متهم اوراق بازجویی خودش را قبول دارد یا ندارند؟ من نمی دانم وی قرص عدم صداقت خورده یا نه؟

وکیل گفت:موکلم قبول دارد.

نماینده دادستان ادامه داد: اگر وکیل به نظرهیئت کارشناسی اعتراض دارند به آن اشاره کنند.

وکیل متهم در پاسخ گفت: موکل من اتهامات را قبول دارد ولی سوء نیت ندارد.

فراهانی سوال دیگری مطرح کرد و گفت: مرتکبان جرائمی مانند کلاهبرداری و ارتشا به مجرمین یقه سفید معروفند. این افراد به این آسانی متنبه نمی شوند و تا جایی که می شود با فضاسازی از اتهام فرار می کنند. برای من جالب است همه در اقرارها می گویند این اتفاقات و جرائم افتاده است و تک تک این باند بر علیه هم اعتراف کردند ولی در دادگاه می گویند نه من مقصر نیستم و فلانی مقصر است.

وی ادامه داد: در کجای دنیا شخصی که جرم انجام داده می‌گوید رئیسم گفته و من اختیار نداشتم و از گناه تبرئه شود. 

نماینده دادستان اظهار داشت: اقرار متهم سند است و موکل نمی تواند کل پرونده را زیر سوال ببرد و مطمئن باشید از هر متهم ده ها بار اقرار گرفته شده و در مجموع به 15 هزار برگ رسیده است.

فراهانی افزود: هرجا سخن از مه آفرید است نام آقای "ش "که معاون مالی بوده است می درخشد! ایشان چشم چپ خسروی بوده است و این در تمامی اعترافات آمده است. آقای ایرج "ش" یعنی مه آفرید؛وی کار رهبری را انجام می دادند نه یک کارمند ساده. مغز متفکر مالی مرکز آقای" ش" بوده اند.

نماینده دادستان گفت: دربخشی از اظهارات مدیرعامل گروه ملی و بانک ملی کیش و مدیران فولاد فام و مدیرعامل الیت و لوشان و آقایان "ک" و... همه برعلیه آقای" ش" معاون مالی بوده است آیا اینها با شما دشمنی دارند؟

وی ادامه داد: اگر بخواهید من مطلع ها را خبر می کنم آنها متهم نیستند ولی می توانند شهادت دهند. اماآقای" ش" هم سلطان رشوه است و هم سلطان جعل.

فراهانی گفت: وکیل می گوید چرا در این پرونده تنها این 32 نفر آمدند و چرا الباقی نیامدند؟ صبر کنید ما مدیران بانک مسکن رفاه و گردشگری و رئیس دفتر خاوری و هیئت مدیره بانک ملی و بانکهای دیگر را هم به دادگاه می آوریم. تعدادی نماینده مجلس و مسئولان دولتی هم هستند.

نماینده دادستان گفت: وکیل متهم 20 میلیون تومان گرفته و باید دفاع کند. وکیل گفت که فساد فی الارض در قانون تعریف نشده است ،شما که ادعا می کنید می دانید که قرار نیست قانونگذار هر چیز را تعریف کند،سرقت و اخلاق هم تعریف نشده است.

به گزارش مهر،فراهانی گفت: وکیل می‌گوید در این شرکت همه دنبال سازندگی و تولید بودند و پولی را بیرون نبردند،در حالی که پول از کشور بیرون بردند خوب هم بردند


آیا این آمار واقعی است؟!

مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل پاییز امسال را 1/20 درصد اعلام کرد که بر این اساس استان کرمانشاه دومین استان کشور از لحاظ بالا بودن نرخ بیکاری است.

میانگین نرخ بیکاری کشور در پاییز امسال 8/11 درصد اعلام شده که بر این اساس نرخ بیکاری استان کرمانشاه 3/8 درصد از میانگین کشور بالاتر است.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در تابستان امسال 7/11 درصد و درپاییز سال گذشته 4/14 درصد اعلام شده بود.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در پاییز امسال تنها استان البرز با داشتن نرخ بیکاری 7/20 درصدی از استان کرمانشاه نرخ بیکاری بیشتری دارد.

 


تکذیب یک خبر

آخرین نیوزو: از سوی مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رییس‌جمهور، خبر ارسال نامه‌ احمدی‌نژاد به رییس هیات عالی حل اختلاف تکذیب شد.

مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رییس‌جمهور با تکذیب خبر ارسال نامه‌ای توسط رییس محترم جمهور به رییس هیات عالی حل اختلاف در خصوص طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فعالان سیاسی و رسانه‌ای را به رعایت اخلاق و تقوای الهی و پرهیز از فضاسازی‌های کاذب توصیه کرد.

متن تکذیبیه مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رییس‌جمهور بدین شرح است:

بدنبال انتشار خبری مبنی بر ارسال نامه‌ای توسط رییس محترم جمهور به رییس هیات عالی حل اختلاف در خصوص طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بدینوسیله اعلام می‌شود که این خبر از اساس کذب و خلاف واقع می‌باشد.
مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رییس‌جمهور با تکذیب ارسال چنین نامه‌ای از سوی دکتر محمود احمدی‌نژاد، با تاکید بر عزم جدی و اعتقاد راسخ خدمتگزاران ملت در مجموعه دولت و تمرکز کامل بر تحقق هدف «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» در سال جاری، امیدوار است فعالان سیاسی و رسانه ای با پرهیز از فضاسازی‌های کاذب و فرافکنی‌های سیاسی و رعایت اخلاق و تقوای الهی، دولت را در مسیر تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور و تأمین رفاه و تعالی ملت بزرگ ایران یاری رسانند.
بار دیگر بر توجه کامل به این نکته تاکید می‌شود که تمامی اخبار منتسب به دکتر محمود احمدی‌نژاد در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری منتشر می‌شود و انتظار می‌رود اصحاب رسانه‌ها از انعکاس هرگونه خبری، خارج از «پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری»، به عنوان تنها مرجع رسمی انتشار اخبار رییس محترم جمهور بطور جدی خودداری نمایند.


تمجیداز هاشمی و خاتمی و انزجار از دولت فعلی

آخرین نیوز: نماینده اصلاح?طلب بابل با انتقاد به عملکرد اقتصادی دولت?های نهم و دهم از دولت?های پیشین به نیکی یاد کرد.به گزارش خبرآنلاین، محسن نریمان که در انتخابات مجلس نهم حضور نیافت، برای منتخبین شهر بابل آرزوی توفیق کرد و با اشاره به بررسی لایحه بودجه 91 در کمیسیون?های مجلس گفت: آثار اجرای قانون هدفمند کردن یارانه?ها و حمایت از تولید باید در این لایحه مورد توجه باشد. چرا که در این لایحه متاسفانه با حذف بند مربوط به درآمدهای هدفمند کردن یارانه?ها روبروییم که امکان نظارت بر آن را از بین می?برد.

وی با بیان اینکه «نمی دانم چرا دولت در این زمینه شفاف عمل نمی?کند؟»، ادامه داد: بر اساس قیمت?های موجود حداکثر 30 هزار میلیارد تومان درآمد یارانه?ای داریم که حتی کفاف یارانه?های نقدی به مردم را هم نمی دهد. دولت چگونه یارانه بیشتری را پرداخت می?کند؟ حتی با احتساب سهم دولت و بخش تولید هم نمی?توان به چنین رقمی دست یافت. مگر اینکه دولت نرخ حامل?های انرژی را تا 200 درصد افزایش دهد که یک شوک تورمیو گرانی لجام گسیخته را در ادامه خواهد داشت.

این نماینده اصلاح طلب، از برخی رویکردهای خلاف قانون دولت در این زمینه یاد کرد و افزود: دولت از محل تنخواه بانک مرکزی، اعتبارات عمرانی، فروش اوراق مشارکت و برداشت?های غیرقانونی از دیگر بانک?ها این منایع را تامین کرده و یارانه نقدی به مردم داده که غیر قابل اغماض است.

نریمان این رفتارها را نشانه عدم کفایت دولت و عدم کفایت برنامه?های اقتصادی آن دانست و با تاکید بر لزوم چاره?اندیشی در مقابل آن، خاطرنشان کرد: نه فقط رئیس?جمهور بلکه کلیه نهادهای نظام باید در مقابل مردم پاسخگو باشند. باید منصفانه به ارزیابی عملکرد اقتصادی دولت?های پیشین که فاقد درآمدهای رویایی نفت بودند بپردازیم که چگونه منجر به کاهش تورم و عزت بین المللی و مدارا با مسئولین ارشد نظام می شد. اما این دولت علی?رغم حمایت?های بی شائبه و درآمدهای بالای نفت، نتوانست حتی در همکاری با دیگر قوا و مسئولان ارشد نظام موفق باشد.

عضو فراکسیون اقلیت نطقش را اینگونه پایان داد: درود به دولت?های خاتمی عزیز و هاشمی بزرگ!