سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

در مورد اختلاس هیچ کس جنجال نمی کند یادش بخیر قبلا طور دیگری بود

 در مورد اختلاس هیچ کس جنجال نمیکند یادش بخیر قبلا طور دیگری بود چه قدر تلویزیون خودی نشان می داد و ..آفتاب: در ادامه پنجمین دادگاه فساد مالی بزرگ فراهانی نماینده داستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: اظهارات وکیل من را متاثر کرد. وی قبلا قاضی هم بوده و می توانست بهتر از این از حقوق متهم دفاع کند اما از باطل دفاع کردند. وی گفت که برخورد سلیقه ای بوده و متهمان شکنجه شدند و تلاش داشتند فضایی را ایجاد کنند که دادگاه زیر سوال برود. 

فراهانی گفت: از وکیل و متهم سوال می کنم که بالاخره آیا متهم اوراق بازجویی خودش را قبول دارد یا ندارند؟ من نمی دانم وی قرص عدم صداقت خورده یا نه؟

وکیل گفت:موکلم قبول دارد.

نماینده دادستان ادامه داد: اگر وکیل به نظرهیئت کارشناسی اعتراض دارند به آن اشاره کنند.

وکیل متهم در پاسخ گفت: موکل من اتهامات را قبول دارد ولی سوء نیت ندارد.

فراهانی سوال دیگری مطرح کرد و گفت: مرتکبان جرائمی مانند کلاهبرداری و ارتشا به مجرمین یقه سفید معروفند. این افراد به این آسانی متنبه نمی شوند و تا جایی که می شود با فضاسازی از اتهام فرار می کنند. برای من جالب است همه در اقرارها می گویند این اتفاقات و جرائم افتاده است و تک تک این باند بر علیه هم اعتراف کردند ولی در دادگاه می گویند نه من مقصر نیستم و فلانی مقصر است.

وی ادامه داد: در کجای دنیا شخصی که جرم انجام داده می‌گوید رئیسم گفته و من اختیار نداشتم و از گناه تبرئه شود. 

نماینده دادستان اظهار داشت: اقرار متهم سند است و موکل نمی تواند کل پرونده را زیر سوال ببرد و مطمئن باشید از هر متهم ده ها بار اقرار گرفته شده و در مجموع به 15 هزار برگ رسیده است.

فراهانی افزود: هرجا سخن از مه آفرید است نام آقای "ش "که معاون مالی بوده است می درخشد! ایشان چشم چپ خسروی بوده است و این در تمامی اعترافات آمده است. آقای ایرج "ش" یعنی مه آفرید؛وی کار رهبری را انجام می دادند نه یک کارمند ساده. مغز متفکر مالی مرکز آقای" ش" بوده اند.

نماینده دادستان گفت: دربخشی از اظهارات مدیرعامل گروه ملی و بانک ملی کیش و مدیران فولاد فام و مدیرعامل الیت و لوشان و آقایان "ک" و... همه برعلیه آقای" ش" معاون مالی بوده است آیا اینها با شما دشمنی دارند؟

وی ادامه داد: اگر بخواهید من مطلع ها را خبر می کنم آنها متهم نیستند ولی می توانند شهادت دهند. اماآقای" ش" هم سلطان رشوه است و هم سلطان جعل.

فراهانی گفت: وکیل می گوید چرا در این پرونده تنها این 32 نفر آمدند و چرا الباقی نیامدند؟ صبر کنید ما مدیران بانک مسکن رفاه و گردشگری و رئیس دفتر خاوری و هیئت مدیره بانک ملی و بانکهای دیگر را هم به دادگاه می آوریم. تعدادی نماینده مجلس و مسئولان دولتی هم هستند.

نماینده دادستان گفت: وکیل متهم 20 میلیون تومان گرفته و باید دفاع کند. وکیل گفت که فساد فی الارض در قانون تعریف نشده است ،شما که ادعا می کنید می دانید که قرار نیست قانونگذار هر چیز را تعریف کند،سرقت و اخلاق هم تعریف نشده است.

به گزارش مهر،فراهانی گفت: وکیل می‌گوید در این شرکت همه دنبال سازندگی و تولید بودند و پولی را بیرون نبردند،در حالی که پول از کشور بیرون بردند خوب هم بردند