سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

کفتارها شیر شده اند!!!!!!!!!!!!!

عصرایران - به احتمال قریب به یقین ، امرای امارات متحده عربی ، به این جمع بندی رسیده اند که "آب آلوده شده و مهیای ماهیگیری است!" ؛ به همین خاطر است که وزارت خارجه این کشور جنوبی خلیج فارس و نیز متحدان عرب امارات ، به سفر رئیس جمهور ایران به بخشی از خاک ایران واکنش نشان داده و حضور احمدی نژاد در جزیره بوموسی را "تجاوز به حقوق سرزمینی امارات" دانسته اند!

در این که جزایر بوموسی ، تنب کوچک و تنب بزرگ بخشی از سرزمین بزرگ ایران هستند و البته غیرقابل انفکاک از میهن ، تردیدی نیست. این را خود اماراتی ها هم می دانند چه آن که اسناد و مدارک تاریخی متعددی در این باره وجود دارد که نشان می دهد ادعای اعراب درباره این جزایر ، هیچ بنیادی ندارد. با این حال ، به حکم "کسی که خود را به خواب زده است نمی توان بیدار کرد" ، همچنان خود را به جهالت تاریخی زده اند ، کما این که درباره نام تاریخی خلیج فارس نیز برغم وجود نقشه های گاه به جا مانده از صدها و هزاران سال پیش به نافهمی و لجاجت خویش ادامه می دهند.

بنابراین ، سخن گفتن بر مبنای ادله تاریخی و حقوقی برای کسانی که خود ، برحقانیت ایران در این باره واقف اند چیزی جز کوبیدن آب در هاون نیست.

وزیر خارجه امارات
شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات:سفر رئیس جمهور ایران به بوموسی نقض گسترده حاکمیت امارات است(!)


بنابراین بهتر است "برادران(!) عرب حاکم بر جنوب خلیج فارس" را با برخی واقعیت ها آشنا کنیم که لااقل حد و حدود خود را بدانند و زبان در کام گیرند و به همان خاک خویش که عمدتاً از صدقه سری انگلیسی ها عایدشان شده بسنده کنند و روزگار بگذرانند.

خلاصه ماجرا این است که حکام عرب جنوب خلیج فارس با خود اندیشیده اند: " اوضاع ایران چندان مناسب نیست ، تحریم ها علیه ایران روز به روز شدیدتر می شوند ، نفت ایرات مشتریانش را از دست می دهد ، فشارها علیه ایران در پرونده هسته ای ادامه دارد ، تورم و گرانی بیداد می کند  ، اختلافات دولت و مجلس توان داخلی را فرسوده و ... و همه این ها باعث شده مردم به ستوه بیایند و نارضایتی های داخلی افزایش یابد. بنابراین فرصت خوبی است برای سوء استفاده و کندن بخشی از خاک ایران! "

اما برای این که همسایه ها از توهم به در آیند بدانند که هر مشکل و اختلافی در داخل صرفاً به خود ملت ایران مربوط است و مردم ایران بدان حد از بلوغ تاریخی و سیاسی و اجتماعی رسیده اند که اجازه ندهند مشکلات داخلی طمع ورزی های خارجی را به وجود آورد.

شیوخ جنوب خلیج فارس! بدانید و آگاه باشید که اگر پای تمامیت ارضی کشورمان به میان بیاید - و مخصوصاً اگر طرف ادعا هم شماهایی باشید که در آزمون ملت ایران مردود شده اید - هر گونه اختلاف سلیقه و مشکل داخلی به حاشیه ی اصل "دفاع از تمامیت ارضی" می رود.

  ملت ایران طالب جنگ نیست ، خاصه آن که نسل کنونی ایرانیان جنگی 8 ساله را با تمام رنج هایش تجربه کرده است و هرگز نمی خواهد بناهایی که در دوران سازندگی بعد از جنگ ، آجر به آجر ساخته اند آسیب ببینند اما این بدان معنا نیست که اگر چند "شیخ تازه به دوران رسیده عرب" از گرد راه رسیدند و گفتند این چند جزیره مال ما ، در جوابشان بگوییم :بفرمایید ببرید،ما تازه از جنگ رهیده ایم و کلی هم مشکل داریم!

شیوخ عرب جنوب خلیج فارس ، بدانند که اگر امروز بدان حد از گستاخی رسیده اند که می توانند نسبت به همسایه بزرگ شمالی شان ادعای ارضی هم بکنند ، به خاطر آن نیست که خودشان بزرگ شده اند و قدرتی به هر رسانده اند و برای خودشان کسی شده اند!
نه آقایان شیوخ! شما واقعاً کسی نیستید! این را توهین به خود نپندارید ، بلکه عین واقعیت است. برای اثبات این ادعا ، فقط کافی است "پدر اجاره ای" تان آمریکا از منطقه برود و پشت تان را خالی کند ؛ آن وقت است که صدایتان می گیرد و زانوهایتان می لرزد و دوباره متوجه موقعیت تان می شوید.

بدانید که قدرت شما ، عَرَضی است و وابسته به حضور بزرگتان آمریکا و از نزد خود چیزی ندارید ولی قدرت ایران ، در همه تاریخ قدرتی ذاتی بوده است و همچنان خواهد بود.

بدانید که روابط ایران و حامیان غربی شما تا ابد بدین گونه تیره نخواهد بود تا شما بتوانید در شکاف بین روابط ایران و غرب ، رقص عربی کنید و فکر کنید که این مستی تا همیشه ادامه دارد.
روابط بین الملل مانند رودخانه ای همواره در تغییر و تحول است ولی گویا شما آن را مردابی می پندارید که همواره به نفع شما راکد خواهد ماند!

البته ما بر مسوولان سیاست خارجی خودمان هم خرده می گیریم که با شما در شأن خودتان رفتار نکردند و در حق تان برادری کردند و ندانستند "خوبی که از حد بگذرد ، نادان خیال بد کند"  تا بدانجا که بر سفر رسمی رئیس جمهور ایران به بخشی از خاک ایران هم خرده بگیرد.

آقایان شیوخ! هر وقت ایران بر سفر آل نهیان بر دوبی خرده گرفتند ، هر گاه ایران انتقاد کرد که چرا آل سعود به جده رفتند ، اگر تهران بر فلان مقام آل خلیفه ایراد گرفت که چرا به فلان ساحل قطر رفتید و ... آن گاه شما هم بر ایران خرده بگیرید که چرا مقاماتش به بوموسای ایران می روند.

و سخن آخر این که شیوخ عرب حاکم بر جنوب خلیج فارس ! یادتان باشد که "شیر نشسته ، از کفتار ایستاده بلند تر و قدرتمند است." ، حد و شأن خود را بدانید و این مساله ساده را بفهمید که در پس امروز ، فردایی هم هست ؛ همه پل های پشت سرتان را خراب نکنید.


سرت را بالا بگیر مرد!!

سرت رو بالا بگیر مرد...


 سرتو بالا بگیرمرد که سفره ی عید تو از سفره همه ما رنگین تر است !

از چی‌ خجالت میکشی؟
خجالت رو باید کسانی‌ بکشن که نان رو از سفره ی تو دزدیدند و
حساب بانکیشون رو توی کشورهای دیگه پر کردن!
خجالت رو باید کسانی‌ بکشن که هر لحظه فریاد عدالت عدالت سر می دهند
و غیر از ریا چیزی توی زندگی ندارند!

 خجالت رو باید آنهایی بکشند که به دنبال  تو برای مشروعیت بخشیدن
به سفره ی بی نان تو هستن !

خجالت رو باید آنهایی بکشند که به دنبال سیلی تو به دیگرانند !
در حالیکه برایشان مهم نیست که تو این سیلی رو برای سرخ کردن صورت
خودت لازم داری!
با تشکر از وبلاگ صدای مردم غرب


کار به جایی رسیده چلمنگ ها هم جسارت می کنند

مهر به نقل از خبرگزاری امارات (وام): در ادامه گستاخی‌های بی‌شرمانه امارات متحده عربی علیه جمهوری اسلامی ایران آنچه مجلس اتحاد وطنی خوانده می‌شود با صدور بیانیه‌ای سفر دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری کشورمان به جزیره همیشه ایرانی ابوموسی را نقض آشکار حاکمیت امارات خواند!

مجلس اتحاد وطنی که تقریبا تشریفاتی و انتصابی است مدعی شد که سفر رئیس جمهوری کشورمان به ابوموسی تلاشهای مسالمت آمیز را برای حل مشکل جزایر سه گانه [ایرانی] با مانع روبرو می‌کند.

این مجلس ادعا کرد: این دیدار مخالفت توافقات دو کشور درباره آرامش اوضاع و ثبات در منطقه و حسن همجواری است و ایران از این اقدامات تحریک آمیز دست بردارد و به حل عادلانه جزایر سه گانه کمک کند.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی امارات از فراخونی «سیف محمد عبید الرعابی» سفیر این کشور در ایران برای پاره‌ای مشورت‌ها خبر داد.

از سوی دیگر عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در سخنانی در تناقض با حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و برخلاف قوانین بین المللی سفر دکتر احمدی‌نژاد به جزیره ابوموسی را «تحریک آمیز» خواند.

ازهمه خوانندگان عذر میخواهم که تیتر مناسبی نبود اما واقعا دیگر شورش در آمده


آیا اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری خواهند آمد؟

مهر : محمدرضا خباز با بیان اینکه اشتباه اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری 88 منجر به حذف همیشگی آنان از صحنه سیاست شد گفت: اشتباه استراتژیک اصلاح طلبان به همراه حربه های تهدید و تحریم رقیب منجر به سنگین شدن هزینه اصلاح طلبی در کشور و حذف آنان از صحنه سیاست شد.

نبود محور در جریان اصلاحات منجر به حضور کم رنگ اصلاح طلبان در انتخابات شد

وی با اشاره به حضور کمرنگ اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: علت این حضور کم رنگ و لیست ندادن اصلاح طلبان فقدان و نبود محور در تهران بود تا بتواند بین نیروهای اصلاح طلبی در سراسر کشور هماهنگی ایجاد کند.

اصلاح طلبان بدون تابلوی اصلاحات رای آوردند

خباز افزود: علی رغم اینکه اصلاح طلبان با تابلو به میدان انتخابات نیامدند اما کاندیداهای مستقل آنان توانستند به مجلس راه یابند که این امر فرصتی  برای حضور مجدد آنان در عرصه سیاسی کشوربخصوص برای انتخابات آینده است که البته نظام نیز باید کمک کند تا بازی و رقابت سیاسی واقعی در جامعه شکل بگیرد.

شرکت خاتمی در انتخابات بابی برای حضور مجدد اصلاح طلبان در صحنه سیاست است

وی با بیان اینکه خاتمی باید نقش محوریت اصلاح طلبان را برای بازسازی و حضور مجدد بعهده بگیرد گفت: حضور خاتمی در انتخابات باب جدیدی را در جریان اصلاحات برای بازگشت مجددش به صحنه سیاست باز کرد؛ بنابراین اگر نظام نیز کمک کند یک بازی و رقابت جدی در جامعه برای انتخابات ریاست جمهوری شکل خواهد گرفت.

چهره ای بجز خاتمی برای بازسازی جریان اصلاحات وجود ندارد

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: در حال حاضر در جریان اصلاحات چهره ای مناسب جز خاتمی برای بازسازی این جریان وجود ندارد لذا اگر خاتمی بیاید اصلاح طلبان می توانند تا انتخابات ریاست جمهور ترمیم شوند چراکه حضور در صحنه وظیفه دینی و سیاسی ماست تا فضای همدلی و سازندگی در کشور حفظ شود.

فعالیت مجدد اعتماد ملی غیرممکن است

وی با بیان اینکه حزب اعتماد ملی هیچ فعالیتی ندارد گفت: فکر نکنم دیگر این حزب برپا شود و فعالیت سیاسی داشته باشد چراکه دبیرکل آن حق فعالیت سیاسی ندارد و تا قائم مقام حزب از اعضا دعوت نکند اعضا نمی توانند فعالیت حزبی داشته باشند.

تعدد کاندیداها اشتباه اصلاح طلبان در انتخابات نهم و دهم ریاست جمهوری بود

عضو فراکسیون اقلیت مجلس با اشاره به اشتباه استراتژیک اصلاح طلبان در انتخابات نهم و دهم ریاست جمهوری گفت: تعدد کاندیدای اصلاح طلب یکی از اشتباهات ما در انتخابات بود که آراء شکست و چندکاسه شد لذا این اشتباه دیگر نباید تکرار شود و اگر محوری برای وحدت و جمع کردن نیروهای معتدل و میانه روی اصلاح طلب پیدا شود باید به کاندیدای حداقلی راضی باشیم.

این هم برای آنانکه از حرفهای پرستو ذوق زده شده بودند

رستو صالحی در متنی منتشر شده در وبلاگ شخصی اش از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قبال هنرمندان گله کرد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از مهر، پرستو صالحی که چندی پیش در وبلاگ خود درباره فساد در سینما مطلبی را عنوان کرده بود در متن دیگری که در همین محل گذاشته است به گلایه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخته است.

در بخشی از این متن وی پس از اشاره به وقفه چهارساله در بازیگری به دلیل مصاحبه با رسانه ها در سال 1384 آورده است:

ماه رمضان 1389 دعوت شدیم افطاری آقای احمدی‌نژاد با حضور وزیرارشاد و...(از من خواسته شد مقابل رئیس جمهور حرف بزنم) گفتم من که چندان فعالیتی ندارم چرا من؟ به هر حال رفتم با تکه‌هایی از روزنامه‌های سال 84 و نامه‌ای که فقط دردنامه بود؛ نه درخواستی نه خواهشی. و البته باز هم پشت تریبون رفتم چون آقای رییس‌جمهور فرمودند رسانه‌ای نمی‌شود و هرچه می‌خواهد دل تنگتان بگویید.

گفتم: من نیامدم حرف بزنم اومدم بگم همکاران خوبم به این جمله اکتفا نکنید، من گفتم و 4 سال خانه‌نشین شدم.

آقای احمدی‌نژاد فرمودند زمانه فرق کرده و شما راحت باشید.

باز گفتم آدم یک اشتباه رو دو بار تکرار نمی‌کند. نامه را دادم و آمدم.

وی در ادامه یادداشتش آورده است:  دو ماه بعد از حراست سازمان صداوسیما که باید بگم زمین تا آسمان با سال هشتاد و چهاری‌ها فرق دارند و بسیار محترمانه برخورد می‌کنند -این چاپلوسی نبود، آدم باید حق را بگوید و نا حق‌ را هم- تماس گرفتند که نامه‌ای آمده از ریاست جمهوری تا از شما بابت آن 4 سال دلجویی شود. گفتم نیازی نیست. گفتند حالا بیایید.

رفتم، خب جواب 4 سال از بهترین سال‌های عمر کاری من چیست؟چطوری میشود برش گرداند؟ بازیگر وقتی از بورس افتاد دیگر افتاده، همه یادشان می رود که یک زمانی بودی اصلا و پر کار هم بودی ...گفتند از طرف نهاد ریاست جمهوری انجام وام 50 میلیون تومانی را که قرار است به هنرمندان تعلق بگیرد برای شما تسریع می‌کنیم.

گفتم لازم نیست، ولی خب 4 سال کم کاری یا بهتر بگم بیکاری مشکلات مالی به همراه داشت، قبول کردم.

صالحی در پایان آورده است: نامه وام از نهاد ریاست جمهوری صادر شد و رفت وزارت ارشاد برای تایید و بعد خانومی از ارشاد تماس گرفتند و فرمودند ما بررسی کردیم شما فاقد درجه هنری هستید و وام به شما تعلق نمی گیرد... چند هنرمند در ایران درجه هنری دارند؟ و آیا آنان که دارند نیازی به وام دارند؟ حالا دوستان خبرنگار این ها را می‌نویسید؟


مذاکرات هسته ای و خاتمی

به گزارش آخرین نیوز، خراسان نوشت: مجلس ترحیم مادر محسن مهرعلیزاده رییس سابق سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات عصر روز گذشته با حضور شخصیتهای سیاسی و ورزشی در مسجد نور تهران برگزار شد.

در حاشیه این مراسم که سید محمد خاتمی در گفتگوی کوتاهی در خصوص ارزیابی اش از نشست آینده نمایندگان ایران و گروه 1+5 بر سر فعالیتهای صلح آمیز هسته ای کشورمان که قرار است جمعه آینده در استانبول برگزار شود، با بیان این که این مذاکرات از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار امیدواری کرد تا با هوشیاری مذاکره کنندگان در پایان این نشست حساس و مهم نتیجه به سود منافع ملی جمهوری اسلامی و ملت ایران رقم بخورد.


دور دوم و شعبه ها صندوق رأی

هومان بهرامی اظهار داشت: با توجه به برگزاری موفق مرحله اول انتخابات در اسفند ماه، برای برگزاری مرحله دوم هم آمادگی کامل داریم و مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: بخشی از مقدمات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه فراهم شده و مابقی نیز تا زمان برگزاری فراهم خواهد شد.

بهرامی عنوان کرد: در مرحله دوم انتخابات 568 شعبه اخذ رای شامل 431 شعبه ثابت و 137 شعبه سیار در حوزه انتخابیه کرمانشاه کار جمع آوری آراء مردم را بر عهده دارند.

بهرامی زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس نهم را 15 اردیبهشت ماه اعلام کرد و گفت: تبلیغات کاندیداها همچون دوره قبل از هشت روز قبل آغاز و تا 24 ساعت قبل از شروع رای گیری به مدت یک هفته انجام خواهد شد.

وی با دعوت از مردم جهت شرکت در مرحله دوم انتخابات، از آنان خواست با حضور گسترده خود افتخار آفرینی شان را تکمیل کنند.

در استان کرمانشاه از شش حوزه انتخابیه اصلی در مرحله اول انتخابات مجلس نهم در پنج حوزه تکلیف منتخبین مردم مشخص شد و تنها در حوزه انتخابیه کرمانشاه کار به دور دوم کشیده شد.

از حوزه انتخابیه کرمانشاه سه نفر به مجلس راه می یابند که در دور اول عبدالرضا مصری و سید سعید حیدری طیب با کسب بیشترین رای به مجلس راه یافتند و در دور دوم نیز از بین جهانبخش امینی و محمد رزم یک نفر به خانه ملت راه خواهد یافت.