سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

جامعه را به حال خود بگذارید

سلام دوستان خوب و همراهان گرامی

اگر اجازه دهید به نمایندگی از همه شما یک مطلبی را به سیاسیون بگوییم ، اگر هم اجازه نمی دهید از طرف خودم می گویم البته ببخشید دوستان    !!

این روزها همه سیاسیون جو گیر شدند نظامیان هم با آنان همراه شده اند یکی نیست بگوید ،بابا ما اگر نخواهیم به آدمهای مخلص!! رأی بدهیم باید به کی بگوییم ؟؟!! اگر ما نخواهیم حرف شما را (به اینکه جریانی در حال ضربه زدن به انقلاب و ... اسلام است )قبول کنیم به چه کسی شکایت ببریم ؟؟!! بابا یا که در نهایت تأیید صلاحیت می شوند خوبند  یا بدند اگر خوبند که دیگر چه می خواهید از مردم که آی بهمان و آی بیسان !! اگر هم بدند که چرا تأیید می کنید ؟! هر چند در همین قسمت و تأییدات و رد صلاحیت هانیز بازهم جای سؤال دارد اما به فرض ما قبول کردیم ،حال میخواهیم شرکت کنیم و آمدیم ،این همه از دیگران بد نگویید بابا  جان خودتان را معرفی کنید ! چه کار دارید فلانی فلان است و بهمان البته یک کمی کار یک عده ای مشکل شده چون لیستی از اصلاح طلبان ممکن است نباشد که دسته جمعی بهشان بد بگویند اما خوب همیشه هدف وسیله را توجیه می کند و باید عده ای دیگر را به باد ....گرفت !!!!!!!

کار به این مسائلتان نداریم آقاجان جامعه را به هم ریختید با این افکار مشوشتان و اینکه هر کس با ما نیست پس برعلیه ماست !!! در جامعه اسلامیمان دقت کرده اید که چگونه به همدیگر بدبین شده اند و با یک برخورد کوچک به جان هم می افتند و کشت و کشتار راه می اندازند !!!! اینها نادرست است ،اما مگر شمای سیاستمدار غیر از بدبینی بین جامعه  چه دسته گلی به آنها داده اید ؟؟!! این فلان است آن یکی بهمان است من خودم نماینده اصلی دینم و ... چون فلانی با من نیست پس اگر کافر نیست حتما منافق است !!!!!!!!!! بابا بس کنید محض رضای خدا  عرضه دارید برنامه دارید خودتان را معرفی کنید ندارید مثل آدم درست وحسابی یک کناری بنشینید تا مردم به شما اخلاق اجتماعی یاد دهند ..وسلام به امید دیدار مجدد


اصلاح طلبان هستند یا نه؟!

آفتاب: صادق زیبا کلام، کارشناس و فعال سیاسی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی سکوت کرده، ‌اما فکر می‌کنم نظر وی هم بر عدم شرکت در انتخابات آتی است.

صادق زیبا‌کلام فعال سیاسی و استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه مجلس هشتم با مجلس نهم هیچ تفاوتی نخواهد داشت، ‌گفت: بنده در انتخابات مجلس نهم برای نمایندگی ثبت‌نام نکردم چون یک بار در انتخابات مجلس سال 78 ثبت‌نام کرده و ردصلاحیت شدم.

وی با اشاره به اینکه اگر در این دوره از مجلس نیز ثبت‌نام می‌کردم، رد صلاحیت می‌شدم، ‌افزود: به دو دلیل در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام نکردم. دلیل اول این است که اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم شرکت نمی‌کنند و بنابراین بنده هم داوطلب نمایندگی مجلس آتی نشدم.

زیباکلام خاطرنشان کرد: دلیل دومم این است که اگر به فرض اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم شرکت می‌کردند و بنده هم ثبت‌نام می‌کردم، ردصلاحیت می‌شدم.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سؤال که تاکنون اکثر اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم داوطلب نمایندگی شده‌اند، تصریح کرد: هیچ گروه اصلاح‌طلبی که به معنی واقع کلمه اصلاح‌طلب باشد و صبغه دوم خردادی داشته باشد، اعلام نکرده در انتخابات مجلس آتی شرکت می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا حزب مردم‌سالاری که یک گروه اصلاح‌طلب است وارد انتخابات مجلس نهم شده و جمعی دیگر از اصلاح‌طلبان مانند خانم راستگو و کواکبیان و … داوطلب نمایندگی مجلس شده‌اند؟‌ گفت: این‌گونه افراد و گروه‌ها را اصلاح‌طلب توصیف نمی‌کنم، بلکه اینها را غیراصول‌گرا می‌دانم.

زیباکلام در پاسخ به این سؤال که یعنی افرادی مانندکواکبیان و … اصلاح‌طلب نیستند؟ خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم هیچ‌گاه کواکبیان، راستگو و … گفته باشند اصلاح‌طلب هستیم و فکر نمی‌کنم طرفداران اصلاح‌طلبان این افراد و گروه‌ها را اصلاح‌طلب بشناسند.

این فعال سیاسی دوم خردادی اظهار داشت: اگر امر بر این دایر باشد که اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات مجلس حاضر باشند، از سوی خاتمی، کروبی و هاشمی رفسنجانی به صورت صریح و علنی اعلام خواهد شد که در انتخابات شرکت کرده و لیست ارائه می‌دهیم.

وی افزود: این افراد شاخص اعلام کرده‌اند نه در انتخابات این دوره از مجلس شرکت می‌کنند و نه لیستی ارائه می‌دهند.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سؤال که یعنی آقای هاشمی نیز اعتقاد دارد اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم شرکت نکنند؟ گفت: آقای هاشمی رفسنجانی سکوت کرده، ‌اما فکر می‌کنم نظر وی هم بر عدم شرکت در انتخابات است.

زیباکلام در پاسخ به این سؤال که آیا آقای هاشمی اعتقاد دارد که تنها اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نکنند و یا اینکه همه در انتخابات حضور نداشته باشند؟ ‌گفت:‌ نظر آقای هاشمی رفسنجانی بر عدم شرکت در انتخابات است چون هیچ یک از خواسته‌هایی که وی در آخرین نماز جمعه خود و پس از حوادث 22 خرداد سال 88 مطرح کرد، جامه عمل پوشیده نشد.

وی در ادامه گفت: خواسته‌های آقای هاشمی در آخرین نماز جمعه‌ای که حضور داشت، ایجاد آشتی ملی، وحدت ملی و عبور از بحران پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 بود اما هیچ یک از خواسته‌های وی تحقق پیدا نکرد و چه بسا اینکه عکس این خواسته‌ها تحقق پیدا کرد بنابراین فکر می‌کنم آقای هاشمی‌رفسنجانی هم در انتخابات پیش رو شرکت نمی‌کند.

زیباکلام در پاسخ به این سؤال که به نظر شما چرا اصلاح‌طلبان می‌خواهند با چراغ خاموش در انتخابات مجلس نهم شرکت کنند؟ گفت: عده‌ای معتقدند اصلاح‌طلبان با چراغ خاموش وارد انتخابات مجلس شده‌اند که درست نیست.

این استاد دانشگاه افزود: این عده اگر کوچک‌ترین شناختی از خاتمی داشته باشند، می‌دانند که وی اهل اینکه با چراغ خاموش حرکت کند، سیاسی‌کاری کند و به ظاهر رفتاری کرده و در باطن طور دیگری باشد، نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: ‌اگر اصلاح‌طلبان خواسته باشند با چراغ خاموش وارد انتخابات شوند مگر می‌شود شورای نگهبان متوجه نشود و آنها را رد صلاحیت نکند.

استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: فرض بگیرید یک فرد اصلاح‌طلب آن‌قدر پیچیده و زرنگ است که با چراغ خاموش وارد انتخابات می‌شود و شورای نگهبان، قوه قضائیه و دولت متوجه نمی‌شوند که وی اصلاح‌طلب است. در نهایت این فرد از تمامی فیلترها عبور می‌کند.

وی در پایان گفت:‌ سؤال من اینجاست، کسی که این‌قدر دور از اصلاح‌طلبی باشد و هیچ‌کس متوجه مواضع سیاسی وی نشود، آن موقع مردم چه طور متوجه می‌شوند که وی اصلاح‌طلب است و به وی رأی می‌دهند؟


آیا حاکمیت خانوادگی است؟!

آفتاب: امروز 42 نماینده مجلس درخصوص انتصاب داماد احمدی‌نژاد به ریاست موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، به احمدی‌نژاد درباره سپردن کارها به افراد شایسته تذکر کتبی دادند. 

متن کامل این تذکر به شرح زیر است: 

جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور محترم، خداوند در قرآن مجید فرموده‌اند: خدا به شما امر می‌کند که امانت‌ها را به اهلش بسپارید. 

موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از جمله تخصصی‌ترین سازمان‌های دولتی است که برای فرایند تولید، تجارت، توزیع و مصرف طیف گسترده‌ای از کالاها و خدمات مقررات‌گذاری می‌کند و خود مسئول نظارت بر اجرای آن مقررات نیز هست. هیچ‌کس نمی‌پذیرد که موسسه‌ای با بیان پیچیدگی فنی و علمی به جوان بی‌‌تجربه‌ای که پزشک عمومی است، سپرده شود. جوانی که تنها تجربگی اش این است که داماد رئیس‌جمهور است. 

آقای رئیس‌جمهور! 

این کار شما اولین مورد از این دست نیست، ولی تعارض این مورد با شعارها و وعده‌های جنابعالی از همیشه آشکارتر و تأسف بارتر است. لغو این حکم از نظر ما نمایندگان ملت ضروری است که باید بدون فوت وقت صورت گیرد. 

امضاء‌کنندگان: مرتضی آقاتهرانی، علی عباسپور، هادی قوامی، احمد توکلی، حسینعلی شهریاری، حمید رسایی، جواد جهانگیرزاده، امیرحسین رحیمی، محمد دهقان، سیدحسین حسینی، غلامرضا اسدالهی، کاظم فرهمند، سیدشریف حسینی، محمدتقی رهبر، جواد آرین منش، سیدمصطفی طباطبایی نژاد، سیدحسین ذوالانوار، سیداحمد آوایی، الیاس نادران، حمیدرضا پولادگر، کاظم جلالی، حسین نجابت، سید جلال یحیی‌زاده، سیدمحمود حسینی دولت آباد، حمید کاتوزیان، سیداحمدرضا دستغیب، غلامرضا مصباحی مقدم، سیدجواد زمانی، حسین فدایی، صمد فدایی، جعفر قادری، مصطفی رضاحسینی، علی بروغنی، حمید سعادت، قدرت‌الله علیخانی، محمدجواد نظری مهر و 6 امضای ناخوانای دیگر.


مطهری و لیست ...

آفتاب: اگر بخواهیم گزارش کمیسیون اصل 90 را بپذیریم باید گزارش احمد شهید را قبول کنیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره گزارش قرائت شده کمیسیون اصل 90 با موضوع اتفاقات پس از انتخابات گفت: گزارش یک‌طرفه‌ای بود و وقتی ما به طرف مقابل اجازه پاسخ‌گویی نمی‌دهیم منجر ‌می‌شود که این‌گونه گزارش‌ها تهیه شود اگر بخواهیم این گزارش را بپذیریم باید گزارش احمد شهید را درباره ایران بپذیریم درحالی که ما به آن گزارش نیز انتقاد داریم.

علی مطهری که برای ثبت‌نام به عنوان نامزد انتخاباتی مجلس هشتم در حوزه وزارت کشور در جمع خبرنگاران سخن ‌می‌گفت، افزود: این گزارش بیشتر از آن که گزارش کمیسیون اصل 90 باشد، گزارش آقای فدایی بود با این کارها مخالفم و تعجب ‌می‌کنم که هیات رییسه اجازه داد این گزارش قرائت شود.

وی درباره عملکرد مجلس هشتم با اشار به اینکه مجلس از بعد نظارتی ضعیف عمل کرده، گفت: اگر طرح سوال از رییس‌جمهور عملی بشود به خودم نمره 15خواهم داد در غیر این صورت نمره کمتری دریافت ‌می‌کنم.

مطهری درباره انگیزه حضور خود در انتخابات آینده گفت: دلیل اصلی آن کارهایی است که فرصت انجام آن را نداشتم.

وی افزود: طرح‌‌هایی که به دلایلی انجام نشد مانند

با دولتی مواجه هستیم که اهمیت زیادی برای قانون قائل نیست و کارهای خود را انجام ‌می‌دهد. مجلس اگر بتواند دولت را در ریل قانون قرار بدهد و اعتدال و عقل‌گرایی را در کشور ایجاد کند؛ بسیاری از تحریم‌های اقتصادی و تهدید‌های نظامی از کشور دفع خواهد شد.

سازمان امر به معروف و نهی از منکر‌، تعطیلات رسمی کارهایی است که در مجلس هشتم توان تکمیل آن را نداشتیم.

مطهری با اشاره به اینکه در بعد نظارتی نیز نتوانستیم دولت را در ریل قانون قرار بدهیم و مجلس به معنای واقعی ناظر بر دولت نبود، گفت: میزان شجاعت مجلس در قبال دولت در بعضی جاها خوب بود مانند استیضاح کردان و همچنین مجلس درباره استیضاح وزیر اقتصاد خوب وارد عمل شد اما در نهایت خوب عمل نکرد.

این نماینده مجلس مهمترین مشکل کشور را اشتغال دانست و تصریح کرد: اشتغال پایدار احتیاج به کارهای بنیادین اقتصادی دارد. هرچه تولید افزایش پیدا کند نرخ رشد اقتصادی نیز افزایش پیدا ‌می‌کند و ما ‌می‌توانیم به سمت اشتغالزایی پیش برویم.

وی خاطرنشان کرد: باید طرح‌‌هایی را شروع کنیم که شاید در 10 تا 20 سال آینده نتیجه بدهد اما کارهای ماندگاری است این‌گونه نباشد که طرحهای زودبازده را اجرایی کنیم.

وی تاکید کرد: استاندار‌دنبودن طرح‌ها موجب ‌می‌شود بودجه بیشتری را برای تکمیل و رفع معایب طرح هزینه کنیم و این مهم انجام نمی‌شود مگر اینکه مسایل سیاسی را از صحن مجلس خارج کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما در برهه‌ای از زمان نمایندگی خود به دلیل پاره‌ای از مسایل استعفا داده‌اید و در حال حاضر شاهد این هستیم که برای ثبت‌نام اقدام ‌می‌کنید؛ چه انگیزه‌ای برای استعفا شد؟، گفت: استعفا برای این بود که اهرم فشاری باشد برای مطرح‌شدن طرح سوال از رییس‌جمهور و این مساله اختیاری است که آیین‌نامه داخلی مجلس به نماینده داده که اگر در جای خود استفاده شود موثر نیز خواهد بود.

وی افزود: درحال حاضر نیز شاهد این هستیم که سوال از رییس‌جمهور در کمیسیون‌های مجلس بررسی ‌می‌شود.

وی مهمترین اولویت آینده را پیشگیری از قانون‌گریزی دولت دانست و گفت: با دولتی مواجه هستیم که اهمیت زیادی برای قانون قائل نیست و کارهای خود را انجام ‌می‌دهد. 
مجلس اگر بتواند دولت را در ریل قانون قرار بدهد و اعتدال و عقل‌گرایی را در کشور ایجاد کند؛ بسیاری از تحریم‌های اقتصادی و تهدید‌های نظامی از کشور دفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر به همین روش ادامه بدهیم که افراد در گروه را از قطار انقلاب خارج کنیم و ادعا کنیم که ما خودمان انقلابی واقعی هستیم به بن‌بست خواهیم رسید‌.

وی تاکید کرد: از مردم درخواست ‌می‌کنم در انتخابات

هر کسی که مایل باشد ‌می‌تواند اسم مرا در لیست قرار بدهد اما ترجیح ‌می‌دهم در جبهه 8+7 باشم.

به صورت فعال شرکت کنند زیرا اگر مشارکت پایین باشد همین گروه‌های تندرو وارد مجلس خواهند شد اما مشارکت بالای مردم باعث ‌می‌شود گروههای معتدل و عقل مدار وارد مجلس شوند.

وی درباره حضور اصلاح‌طلب را در انتخابات آینده گفت: در نطق‌ها گفته‌ام که بهتر است اصلاح‌طلب‌ها حتی با تابلوی خود در انتخابات شرکت کنند تا مشارکت مردم را بالا ببرند آنها مطالبات خود از انتخابات گذشته را نباید با انتخابات آینده پیوند بزنند و حضورشان را مشروط به دستیابی به مطالبات‌شان کنند.

مطهری افزود: دستیابی به مطالبات باید از راه خود دنبال شود  وآنها حتی ‌می‌توانند این مطالبات را در مجلس نهم پیگیری کند با این وضعیت که نه انتخابات را تحریم کرده‌اند و نه در آن شرکت ‌می‌کنند موافق نیستم.

وی در پاسخ به سوال که چقدر مطالبات اصلاح‌طلبان را به حق می‌دانید، گفت: بله گاهی تندرویی‌ها و برخوردهای نادرستی با آنها انجام شده و بخشی از مطالبات‌شان به حق است و باید پیگیری شود.

وی درباره اینکه بعد از گذشت 4 سال وضعیت مجلس را چگونه ‌می‌بینید، گفت: همین مقدار کار هم موثر بود اگر همین مجلس نبود کارها بدتر ‌می‌شود. مجلس در خیلی از مسایل دولت را کنترل کرد با اقدامات خود تحقیق و تفحص استیضاح و قرائت گزارش توانست بخشی از رفتارهای نادرست دولت را کنترل کند‌.

وی در پایان تاکید کرد: مجلس ترکیب بدی نداشت اما اگر هیات رییسه قوی‌تری داشته باشد ‌می‌توانست بهتر عمل کند.

لازم به ذکر است مطهری به صورت مستقل و از تهران کاندید خواهد شد. او اعلام کرد هر کسی که مایل باشد ‌می‌تواند اسم مرا در لیست قرار بدهد اما ترجیح ‌می‌دهم در جبهه 8+7
باشم.


سید حسن و بیداری اسلامی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران

 در مراسم ویژه‌ی تجدید بیعت وزیر و معاونان وزارت امور خارجه و همچنین، سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی با آرمانهای امام خمینی که با اهدای تاج گل به پیشگاه رهبر کبیر انقلاب و اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت یادگار امام همراه بود، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، سخنرانی بسیار مهمی درباره شرایط فعلی خاورمیانه و جایگاه ایران ایراد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یادگار امام در این سخنان، به تبیین مبسوط دیدگاه های خود درباره نسبت انقلاب اسلامی و بیداری معنوی در جهان معاصر پرداخت و اظهار داشت: روزهای بزرگی پیش رو داریم و روزهای بزرگی را نیز، پشت سر گذاشتیم. سال جاری، یک سال استثنایی در چند دهه اخیر در جهان اسلام است که بیداری معنوی یکی از مهمترین وجوه آن است.
یادگار امام در تبیین سخنان خود، به گونه‌شناسی انقلاب های بزرگ پرداخت و اظهار داشت: بطورکلی انقلاب ها به سه دسته تقسیم می شوند. برخی تنها، وجهه سیاسی دارند. انقلاب های سیاسی انقلاب هایی هستند که تنها به تغییرات سیاسی در نظام منجر می شوند. البته این انقلاب ها با کودتا تفاوت بسیاری دارند. نهضت ملی شدن نفت را می توان انقلاب سیاسی دانست که در آن تنها، مدیران سیاسی عوض شدند و تغییری در سطوح اجتماعی رخ نداد.
سید حسن خمینی نوع دوم انقلاب ها را، انقلاب اجتماعی خواند و گفت: برخی انقلاب‌ها، علاوه بر بعد سیاسی، بعد اجتماعی هم دارند و فراتر از تغییرات سیاسی، ساختار نهادهای قدرت را در حوزه های سیاسی، فکری، آموزشی و اقتصادی تغییر می دهند. تغییرات در انقلاب اجتماعی، بسیار فراتر و عمیق‌تر از انقلاب سیاسی است.
یادگار امام، انقلاب مشروطه را از نوع انقلاب‌های اجتماعی دانست و یادآور شد: انقلاب مشروطه از آن رو که تاثیر بسیار شگرف و دگرگون‌کننده‌ای در تحولات اجتماعی جامعه گذاشت، می‌تواند به عنوان یک انقلاب اجتماعی مطرح شود، انقلابی که نظام های اجتماعی دوران قاجار را به شدت متحول کرد.
وی افزود: بعد از انقلاب مشروطه، تعبیر جدیدی از منزلت‌های اجتماعی مطرح شد طیف جدیدی از تحصیل کرده های غربی وارد کشور شدند. اشراف‌سالاری نظام قاجار را دستخوش تغییر شد. نظام نوین آموزشی که با همت میرزاحسن خان رشدیه بنا نهاده شد، بر نهاد آموزش و به تبع آن بر متن بسیاری از نهادهای دیگر اجتماعی، تاثیر شگرفی گذاشت و در یک کلام، با ورود نیروهای اجتماعی جدید، تعریف نوینی از سیاست و نخبگی در ایران ارائه شد.
وی افزود: انقلاب سال 57 از یک‌سو، قطعا یک انقلاب سیاسی است چون نظام سیاسی را در تمام سطوح تغییر داد و از سوی دیگر، قطعا، انقلاب اجتماعی است، چون در مقیاسی بسیار وسیع تر از مشروطه، منزلت‌های اجتماعی نیز به شدت دستخوش تغییر کرد و فراتر از آن، نهادهای اجتماعی جدیدی ساخت، نهادهایی که به جرات باید گفت، پیوند عمیقی با نظام فکری امام داشتند.
یادگار امام، نوع سوم انقلاب ها را انقلاب های تاریخی عنوان کرد و گفت: انقلاب های تاریخی، تاریخ ساز هستند، انقلاب هایی که پیام های فرامرزی و فرازمانی دارند. این انقلاب ها، علاوه بر تاثیر در بافت سیاسی و اجتماعی جامعه ماصر و درگیر انقلاب، آثار عمیق و سیال بر جوامع غیر در زمان‌های مختلف و چه بسا دورتر دارند.
وی به پیام‌های تاریخی انقلاب های بزرگ اشاره کرد و گفت: انقلاب فرانسه نظام سلطنت مطلقه را از بین می برد و به‌جای آن یک جمهوری می آورد. در انقلاب فرانسه، که با استبداد و جمهوری بارها دست به دست شد، انقلابی سیاسی، اجتماعی و تاریخی است چون این انقلاب، علاوه بر تغییرات سیاسی و اجتماعی، پیام آزادی و دموکراسی برای تاریخ ارائه کرد....


سیدحسن خمینی در پایان گفت: ماهیت بیداری اسلامی، بیداری اخلاقی است. اگر این بیداری اخلاقی به ظاهرِ سلفی‌گری خود غلبه کند، باقی می‌ماند. اگر بتوانیم به دنیا ثابت کنیم که اخلاق‌مدار هستیم، دنیا حرف های ما را گوش می کند. چشم جهانی به آرمان ملت ایران است که عبارت است از معنویت همراه با پیشرفت.
پیش از سخنان یادگار امام، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در سخنان کوتاهی، با تاکید بر ادامه راه امام و حفط میراث بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: سی سال پیش نهالی به دست امام کاشته شد که امروز در سراسر جهان ریشه دوانده و شمیم بیداری اسلامی جان مسلمین را در به وجد آورده است.
این مراسم با نثار تاج گل به پیشگاه رهبر کبیر انقلاب و اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت یادگار امام همراه بود.

 


هردم از این باغ بری می رسد

آفتاب:  روزنامه ابتکار نوشت که محمدعلی بزرگواری نماینده کهکیلویه و بهمئی در مجلس فاش کرد که در جریان درگیری روز سه شنبه بین نماینده دولت و یک نماینده مجلس، نماینده دولت به صراحت «مجلس شورای اسلامی را "حیوان‌خانه" نامیده است.» 

به نوشته این روزنامه؛ محمدعلی بزرگواری نماینده کهکیلویه و بهمئی در مجلس، طی تذکری «از عدم رعایت شان مجلس» انتقاد کرده و گفته است: «فردی جایگاه مجلس را "حیوان‌خانه" نامیده و از سویی نماینده‌ای هم جنگ و دعوا به راه انداخته که هیات‌رییسه باید با این موضوع برخورد کند.»
 
ابتکار نوشت که علی لاریجانی نیز با اشاره به سخنان نماینده دولت، آن را توهین به کلیت مجلس دانسته و گفته است: «ما خودمان این حرف بی‌نزاکت را شنیدیم.»  رییس مجلس هشتم تاکید کرده که «جدا از مشاجرات انجام‌شده، روز سه شنبه عبارات زشتی گفته شد که درخور شأن نظام نیست و آن حرف زشت هم نباید تکرار شود» و «باعث تعجب است که فردی به خود جرأت دهد، ولو در حال عصبانیت چنین حرف ناروایی به قوه مقننه بزند» و به همین خاطر «فرد توهین‌کننده به مجلس باید مجازات شود و ما این موضوع را پیگیری قضایی خواهیم‌کرد.» 

روزنامه ابتکار در ادامه نوشت که محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری نیز با این ادعا که بهروز مرادی، نماینده دولت «مظلوم واقع شده»، اعلام کرده که دولت نیز علیه مجلس شکایت خواهد کرد و همچنین «از پی‌گیری شکایت رییس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها» نیز حمایت می کند.


به فرصت طلبان رأی دهیم

به نام خالق دانا

سلام اما امشب قصد دارم بگویم به کسانی که فرصت طلبند رأی بدهید چرا؟!

به خاطر اینکه این گونه افراد از هر فرصتی استفاده می کنند تا خودی نشان دهند و به دیگران ثابت کنند که بابا ما هم هستیم ، اینان فرصتهای ایجاد شده توسط مردم را به خود نسبت می دهند ! اینان حضور مردم را در ایام انقلابی و اسلامی را به خود نسبت می دهند ، اینان هدفی درست می کنند تا با وسیله و پلکان مردم به آن برسند اما همین که بحث انتخاب مردم می رسد مردم را نادان دانسته و خود برایشان تصمیم می گیرند که چه کار کنند چرا که مردم در نگاه آنان بچه و مجنون و ... هستند،پس فرصت طلبان باید برای آنان بگویند که  چه کار کنند !تا حداقل بتوانند خود را عقل کل به مردم معرفی نمایند.به آنان رأی دهید چون کافی است یک بار رأی بیاورند بعدش با همان بودجه های بیت المال چنان مردم را ...

اینان به اجتماعات و گروهای دیگر حمله می کنند و آنان را متهم به قدرت طلبی می کنند، اما خود گروهایی را به وجود می آورند تا قدرت را یک جا در دست بگیرند . اینان همه گروهها را متهم به بی دینی و بی وطنی و وابسته به اجانب معرفی می کنند اما سفرهای سالیانه خود به آمریکا و کانادا و...جهت تقویت و تبلیغ اسلام معرفی می کنند ، اینان حضور فرزندان دیگران را در خارج تقبیح می کنند(هر چند مردم هر دو را تقبیح می کنند) ولو در رشته های مهندسی درس خوانده باشند اما فرزندان خود دکترای علوم انسانی خود را از جایی گرفته اند که خودشان آنها را برای مردم به بی منطق ترین مباحث علوم انسانی معرفی می کنند و در داخل همه کاره مراکز تحقیقی می شوند!! چطور بگم به فرصت طلبان رأی بدهید تا حداقل یاد بگیریم در جایی که خود هیج کاره ایم فریاد واسلاما سر بزنیم و در جایی که خود همه کاره ایم فراموش کنیم که اختلاسی هم صورت گرفته چون معیار ما باید خود و دوستانمان باشد نه حق !!!!!!!!!!!!!


به من رأی ندهید!

به نام قادر توانا

دوستان بازهم خدا فرصت زندگی به من داد تا با شما بگویم ، پس خدا را شاکریم

همانطور که در عنوان می بینید من معتقدم به من رأی ندهید می دانید چرا؟! خوب دلایلی دارم من کسی هستم که خدا و پیغمبر و ائمه را و قانون اساسی و امام و رهبر را تا وقتی قبول دارم که با معیارهای ساختگیم هماهنگ باشد ! من کسی هستم که به همه بد وبیراه و ناسزا می گویم آخر همه نمی فهمند و فقط من می فهمم!! من کسی هستم که اگر بدو بیراه های صحبت هایم را کم کنید هیچ مطلبی را برای گفتن ندارم ! من کسی هستم که هیچ برنامه ای برای مجلس و ... ندارم و فقط در هیاهویی تبلیغاتی و شلوغی من آنم به قول معروف از آب گل آلود ماهی می گیرم. من کسی هستم که اگر تبلیغات انتخاباتی بی منطق باشد و هیچ مسائل اخلاقی در آن رعایت نشود برنده میدان می شوم ،من همانم که اصول قانون اساسی را اگر باب میلم بود قبول دارم و الا تفسیری دیگر از آن نیازمندم ، منی که هر اعتراض مخالفی را به تشویش اذهان عمومی تعبیر می کنم. منی که احزاب را که آزادی آن در قانون اساسی ذکر شده است با ترفند اینکه اینان بدنبال قدرت هستند نه خدمت سعی در بقای در قدرت دارم . من آنم که رستم بود پهلوان، منی که اگر ازم بپرسند چه برنامه ای دارید می گویم ما برنامه ای نداریم هر چه هست بزرگان می گویند و ما فقط باید چشم و گوش بسته اطاعت کنیم ،آره دوستان منی که نانم در دعواهای بی منطق است و اگر غیر از این باشد همه را به بی دینی، خروج از نظام ، بی برنامه  و وابسته به بیگانه معرفی می کنم !تعجب نکنید که چرا چنین نوشتم آخر خوب می دانید اگر کلی گویی هم می کردم یکی پیدا می شد که به خود بگیرد ما را هم وارد این دعوای بی اخلاقی می کردند. در نهایت باید گفت به راستی آیا زمان لزوم یک چشم انداز اخلاق سیاسی فراهم نشده است؟!


اعتراض به هک کردنها

آفتاب: سیدمحمد موسوی خوئینی نسبت به هک‌شدن سایت شخصی‌اش واکنش نشان داد. 

در بیانیه خوئینی آمده است: روز شنبه 3/10/1390- سایت شخصی اینجانب سیدمحمد موسوی‌خوئینی هک شد. اقدام‌کنندگان همزمان با این اقدام غیراخلاقی مطالبی مغشوش و آمیخته از دروغ و تهمت زیر عنوان «حقیقتی که به دروغ آمیخته شد» بر روی این سایت قرار دادند. اقدام صریح برخی از سایت‌های وابسته در نقل این مطالب دروغ و بی‌اساس چهره هک‌کنندگان را آشکار کرد و نشان داد جناحی برای تثبیت جایگاه خود تمام مرزهای اخلاق و شرع و قانون را درمی‌نوردد.به اطلاع مخاطبان گرامی می‌رساند که تا اطلاع ثانوی دسترسی به سایت آهنگ راه میسر نیست.


کواکبیان قسمت سوم

آفتاب:‌ دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت: اعضای جبهه پایداری در مجلس، می‌گویند ما اصلاً آن‌ها(برخی از اعضای 8+7) را اصول‌گرا نمی‌دانیم؛ آن‌ها هم می‌گویند 11روز دورکاری آقای احمدی‌نژاد هم جاده خاکی بوده او رفته و بعد دوباره به جاده اصلی برگشته است. بعد می‌گویند مشایی را هم با دو سوت برمی‌داریم؛ ما هم می‌گوییم 7 سال است عالم و آدم نتوانستند او را بردارند، شما چطور دو سوته او را بر می‌دارید؟ 

مصطفی کواکبیان شامگاه شنبه در مناظره‌ای با حجت الاسلام مجتبی ذالنور جانشین سابق نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالن امام خمینی(ره) دانشگاه پردیس قم، در پاسخ به این سؤال مجری برنامه که نظر شما درخصوص این ایده برخی از اصول‌گرایان که معتقدند اختلافات فعلی در اردوگاه اصول‌گرایان کار اصلاح‌طلبان است، چیست؟ اظهار داشت: تصور نمی‌کنم اختلافات فعلی اصول‌گرایان یک جنگ زرگری باشد، زیرا عده‌ای می‌گویند این جنگ، جنگ زرگری است و این‌ها نهایتاً با هم یکی هستند؛ یعنی در سراسر کشور بالای 150کاندیدای مشترک دارند. مثلاً می‌گویند 8+7، فقط 30 درصد افرادش با جبهه پایداری تفاوت دارد و جبهه پایداری هم 10 درصد با جریان انحرافی یا دولتی‌ها اختلاف دارند و نهایت امر این است که 8+7 با دولتی‌ها حدود 40درصد اختلاف دارند که این مقدار اختلاف هم طبیعی است و در نهایت 150 اسم مشترک دارند.

وی افزود: اما بنده به نوبه خود فکر می‌کنم اختلافات اصول‌گرایان در مقطع فعلی خیلی جدی است؛ اگر چه ممکن است در بعضی جاها اسامی مشترک داشته باشند.

نماینده سمنان در مجلس گفت: هر چه ‌آیت‌الله مهدوی‌کنی به دوستان اصول‌گرای خود در جبهه پایداری می‌گوید شما را به خدا بیایید وحدت کنیم، پایداری‌ها می‌گویند ما نمی‌رویم. پس بنابراین، ما اصلاح‌طلبان چه کار به دعوای اصول‌گرایان داریم؟

وی خاطرنشان کرد: البته به نظر من آیت‌الله مهدوی‌کنی با توجه به جایگاه فعلی خود باید فراجناحی باشد و شاید درست نباشد که یک چنین شخصی بیاید و برای جریان اصول‌گرایی کار کند. به نظرم بهتر بود ایشان حالت فراجناحی داشت. اما با این حال باز هم می‌بینیم که خود اعضای جبهه پایداری حرف ایشان را گوش نمی‌دهند. پس اختلافات اصول‌گرایان به ما چه مربوط است که بگویند اصلاح‌طلبان باعث اختلاف اصول‌گرایان هستند؟

اعضای جبهه پایداری می‌گویند با دو سوت مشایی را بر می‌داریم

کواکبیان یادآور شد: از دوستان جبهه پایداری در مجلس، در مورد همین قضایا پرسیدم، می‌گویند ما اصلاً آن‌ها(برخی از اعضای 8+7 ) را اصول‌گرا نمی‌دانیم؛ آن‌‌ها هم می‌گویند 11روز دورکاری آقای احمدی‌نژاد هم جاده خاکی بوده او رفته و بعد دوباره به جاده اصلی برگشته است. بعد می‌گویند مشایی را هم با دو سوت برمی‌داریم؛ ما هم می‌گوییم 7 سال است عالم و آدم نتوانستند او را بردارند، شما چطور دو سوته او را برمی‌دارید؟

وی گفت: ما هم دلمان می‌خواهد که اصول‌گراها به اتحاد برسند تا ما بدانیم حریف‌مان در انتخابات کیست.

بعد از سخنان کواکبیان، ذالنور هم در مقام پاسخ‌گویی برآمد و به ابراز نظرات خود پرداخت.

بعد از سخنان ذالنور، کواکبیان با اشاره به این بخش از سخنان ذالنور که گفت اصلاح‌طلبان بهتر است در مقطع فعلی فکری به حال خود کنند، چون قبری هم از آن‌ها باقی نمانده تا ما بر سر آن فاتحه‌ای بخوانیم،

وقتی اجازه فعالیت به حزب مشارکت نمی‌دهد، چه توقعی دارید که لیست بدهند؟

گفت: شما می‌توانید بروید هر جا فاتحه بخوانید، اما بدانید استقبال مردم به اصلاح‌طلبان در همین انتخابات پیش‌رو، از اصول‌گرایان حامی دولت بیشتر است.

وی افزود: آقای ذالنور! قطعاً اصول‌گرایی مثل علی مطهری از شما بیشتر رأی می‌آورد. مگر می‌شود جلوی آفتاب را گِل گرفت؟

جریان خط امام(ره) نخواهد مرد

کواکبیان با تأکید بر این که هر وقت هر جریان سیاسی بخواهد یک‌دست شود، از درون متلاشی خواهد شد، گفت: مگر قرار است در رقابت سیاسی مجلس نهم که همه باید به مشارکت سیاسی بیاندیشیم، به حذف یکدیگر فکر کنیم؟ از این بابت من برای آقای ذالنور که می‌گویند قبری هم از اصلاحات باقی نمانده تا بر روی آن فاتحه‌ای بخوانیم، متأسفم.

وی خاطرنشان کرد: اصلاً آن‌ور آبی‌ها دوست دارند حاکمیت ما یک‌دست باشد، اما متأسفانه عده‌ای از اصول‌گرایان آن‌ور آبی‌ها را با اصلاحات یکی می‌دانند و فقط برای این که جای پای خود را محکم کنند و بخدا اشتباه می‌کنند. یعنی همانگونه که آن‌ور آبی‌ها اشتباه می‌کنند، این‌دسته از اصول‌گرایان هم که این‌گونه فکر می‌کنند اشتباه می‌کنند.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت: جریان خط امام(ره) نخواهد مرد و ازاین‌جهت اگر آقای ذالنور می‌خواهد فاتحه بخواند، برود جایی که لازم است فاتحه بخواند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌اندیشیم، گفت: ما از ابتدا هم با تحریم انتخابات مخالف بودیم و گفتیم که اگر 150 نامزد در سراسر کشور داشته باشیم، لیست سراسری می‌دهیم و البته درصد احتمال پیروزی‌مان را هم، صد در صد می‌دانیم.

کواکبیان گفت: آن 14میلیونی که به آقای احمدی‌نژاد رأی ندادند باعث شدند رأی 40 میلیونی شکل بگیرد و البته شاید عده‌ای از آنها در این انتخابات شرکت نکنند، اما اکثریت آن‌ها اگر نامزدهای موردنظر خود را ببینند شرکت می‌کنند. از این‌جهت فقط باید به مشارکت حداکثری در انتخابات بیاندیشیم.

وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان ذالنور مبنی بر این که اصلاح‌طلبان سردرگم هستند، گفت: این اصلاح‌طلبان نیستند که سردرگم هستند، بلکه این اصول‌گرایان هستند که سردرگم‌اند، چرا که روزی، وقتی احمدی‌نژاد وارد مجلس شد، برخی از اصول‌گرایان از سر و کول هم بالا می‌رفتند تا از او تبرکی بگیرند، اما روزی هم بود که اصلاً کسی به استقبال او نرفت.

نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی، افزود: این‌ها روی‌شان نمی‌شود بگویند احمدی‌نژاد، می‌گویند جریان انحرافی؛ بعد تازه می‌گویند ما با جریان انحرافی ائتلاف می‌کنیم؛ آخه این به ما می‌چسبد؟

آقای ذالنور، راه‌های "شیمی درمانی" را بگوید

بعد از سخنان ذالنور در بخش دوم، کواکبیان با اشاره به سخنان ذالنور مبنی بر این که جریان انحرافی یک تومور و غده چندگرمی در کنار نخاع و مغز بدنه دولت است و جراحی آن کار ساده‌ای نیست و باید شیمی‌درمانی کرد، گفت: از آقای ذالنور می‌خواهیم راه‌های شیمی‌درمانی جریان انحرافی را هم بگوید؛ چون مثل این که ایشان چند واحدی پزشکی گذرانده‌اند.

احمدی‌نژاد نامه رهبری را نادیده گرفت

کواکبیان با اشاره به این بخش از سخنان ذالنور مبنی بر این که دولت احمدی‌نژاد هدف و مسیر انقلاب را با وجود انحراف، گم نکرد، گفت: قهر 11 روزه آقای احمدی‌نژاد، برخی را به این فکر فرو برد که اصلاً از اول آقای احمدی‌نژاد این‌گونه بوده است؛ زیرا مقام معظم رهبری در قضیه وزیر اطلاعات نامه خصوصی به آقای احمدی‌نژاد می‌دهند که من می‌خواهم آقای مصلحی در مقام وزیر اطلاعات باقی بماند و کنار رفتن ایشان نه به مصلحت شما و نه به مصلحت نظام است. این نامه نادیده گرفته می‌شود؛ بعد مقام معظم رهبری نامه

سوریه و لبنان در موقع صدور قطعنامه علیه ایران، دستشویی‌شان گرفت.

رسمی به آقای مصلحی می‌دهند که شما به کارتان ادامه دهید؛ بعد دوباره در جلسه خصوصی به آقای احمدی‌نژاد می‌گویند که من کنار رفتن آقای مصلحی را به مصلحت نمی‌دانم. با همه این توضیحات بعد از قهر 11 روزه، آقای احمدی‌نژاد در جلسه هیئت دولت به آقای مصلحی می‌گوید برو بیرون. از آقای ذالنور می‌پرسم که این کجا با راه انقلاب می‌خواند؟

وی افزود: در دولت آقای هاشمی و آقای خاتمی، هیچ‌وقت به این وضوح، جبهه‌گیری در قابل رهبری معظم انقلاب نداشتیم.

کواکبیان گفت: ما که یادمان نرفته نامه مقام معظم رهبری در خصوص معاون اولی آقای مشایی، یک هفته در کشوی میز آقای رئیس‌جمهور بی‌جواب ماند