سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

کواکبیان قسمت سوم

آفتاب:‌ دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت: اعضای جبهه پایداری در مجلس، می‌گویند ما اصلاً آن‌ها(برخی از اعضای 8+7) را اصول‌گرا نمی‌دانیم؛ آن‌ها هم می‌گویند 11روز دورکاری آقای احمدی‌نژاد هم جاده خاکی بوده او رفته و بعد دوباره به جاده اصلی برگشته است. بعد می‌گویند مشایی را هم با دو سوت برمی‌داریم؛ ما هم می‌گوییم 7 سال است عالم و آدم نتوانستند او را بردارند، شما چطور دو سوته او را بر می‌دارید؟ 

مصطفی کواکبیان شامگاه شنبه در مناظره‌ای با حجت الاسلام مجتبی ذالنور جانشین سابق نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالن امام خمینی(ره) دانشگاه پردیس قم، در پاسخ به این سؤال مجری برنامه که نظر شما درخصوص این ایده برخی از اصول‌گرایان که معتقدند اختلافات فعلی در اردوگاه اصول‌گرایان کار اصلاح‌طلبان است، چیست؟ اظهار داشت: تصور نمی‌کنم اختلافات فعلی اصول‌گرایان یک جنگ زرگری باشد، زیرا عده‌ای می‌گویند این جنگ، جنگ زرگری است و این‌ها نهایتاً با هم یکی هستند؛ یعنی در سراسر کشور بالای 150کاندیدای مشترک دارند. مثلاً می‌گویند 8+7، فقط 30 درصد افرادش با جبهه پایداری تفاوت دارد و جبهه پایداری هم 10 درصد با جریان انحرافی یا دولتی‌ها اختلاف دارند و نهایت امر این است که 8+7 با دولتی‌ها حدود 40درصد اختلاف دارند که این مقدار اختلاف هم طبیعی است و در نهایت 150 اسم مشترک دارند.

وی افزود: اما بنده به نوبه خود فکر می‌کنم اختلافات اصول‌گرایان در مقطع فعلی خیلی جدی است؛ اگر چه ممکن است در بعضی جاها اسامی مشترک داشته باشند.

نماینده سمنان در مجلس گفت: هر چه ‌آیت‌الله مهدوی‌کنی به دوستان اصول‌گرای خود در جبهه پایداری می‌گوید شما را به خدا بیایید وحدت کنیم، پایداری‌ها می‌گویند ما نمی‌رویم. پس بنابراین، ما اصلاح‌طلبان چه کار به دعوای اصول‌گرایان داریم؟

وی خاطرنشان کرد: البته به نظر من آیت‌الله مهدوی‌کنی با توجه به جایگاه فعلی خود باید فراجناحی باشد و شاید درست نباشد که یک چنین شخصی بیاید و برای جریان اصول‌گرایی کار کند. به نظرم بهتر بود ایشان حالت فراجناحی داشت. اما با این حال باز هم می‌بینیم که خود اعضای جبهه پایداری حرف ایشان را گوش نمی‌دهند. پس اختلافات اصول‌گرایان به ما چه مربوط است که بگویند اصلاح‌طلبان باعث اختلاف اصول‌گرایان هستند؟

اعضای جبهه پایداری می‌گویند با دو سوت مشایی را بر می‌داریم

کواکبیان یادآور شد: از دوستان جبهه پایداری در مجلس، در مورد همین قضایا پرسیدم، می‌گویند ما اصلاً آن‌ها(برخی از اعضای 8+7 ) را اصول‌گرا نمی‌دانیم؛ آن‌‌ها هم می‌گویند 11روز دورکاری آقای احمدی‌نژاد هم جاده خاکی بوده او رفته و بعد دوباره به جاده اصلی برگشته است. بعد می‌گویند مشایی را هم با دو سوت برمی‌داریم؛ ما هم می‌گوییم 7 سال است عالم و آدم نتوانستند او را بردارند، شما چطور دو سوته او را برمی‌دارید؟

وی گفت: ما هم دلمان می‌خواهد که اصول‌گراها به اتحاد برسند تا ما بدانیم حریف‌مان در انتخابات کیست.

بعد از سخنان کواکبیان، ذالنور هم در مقام پاسخ‌گویی برآمد و به ابراز نظرات خود پرداخت.

بعد از سخنان ذالنور، کواکبیان با اشاره به این بخش از سخنان ذالنور که گفت اصلاح‌طلبان بهتر است در مقطع فعلی فکری به حال خود کنند، چون قبری هم از آن‌ها باقی نمانده تا ما بر سر آن فاتحه‌ای بخوانیم،

وقتی اجازه فعالیت به حزب مشارکت نمی‌دهد، چه توقعی دارید که لیست بدهند؟

گفت: شما می‌توانید بروید هر جا فاتحه بخوانید، اما بدانید استقبال مردم به اصلاح‌طلبان در همین انتخابات پیش‌رو، از اصول‌گرایان حامی دولت بیشتر است.

وی افزود: آقای ذالنور! قطعاً اصول‌گرایی مثل علی مطهری از شما بیشتر رأی می‌آورد. مگر می‌شود جلوی آفتاب را گِل گرفت؟

جریان خط امام(ره) نخواهد مرد

کواکبیان با تأکید بر این که هر وقت هر جریان سیاسی بخواهد یک‌دست شود، از درون متلاشی خواهد شد، گفت: مگر قرار است در رقابت سیاسی مجلس نهم که همه باید به مشارکت سیاسی بیاندیشیم، به حذف یکدیگر فکر کنیم؟ از این بابت من برای آقای ذالنور که می‌گویند قبری هم از اصلاحات باقی نمانده تا بر روی آن فاتحه‌ای بخوانیم، متأسفم.

وی خاطرنشان کرد: اصلاً آن‌ور آبی‌ها دوست دارند حاکمیت ما یک‌دست باشد، اما متأسفانه عده‌ای از اصول‌گرایان آن‌ور آبی‌ها را با اصلاحات یکی می‌دانند و فقط برای این که جای پای خود را محکم کنند و بخدا اشتباه می‌کنند. یعنی همانگونه که آن‌ور آبی‌ها اشتباه می‌کنند، این‌دسته از اصول‌گرایان هم که این‌گونه فکر می‌کنند اشتباه می‌کنند.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت: جریان خط امام(ره) نخواهد مرد و ازاین‌جهت اگر آقای ذالنور می‌خواهد فاتحه بخواند، برود جایی که لازم است فاتحه بخواند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌اندیشیم، گفت: ما از ابتدا هم با تحریم انتخابات مخالف بودیم و گفتیم که اگر 150 نامزد در سراسر کشور داشته باشیم، لیست سراسری می‌دهیم و البته درصد احتمال پیروزی‌مان را هم، صد در صد می‌دانیم.

کواکبیان گفت: آن 14میلیونی که به آقای احمدی‌نژاد رأی ندادند باعث شدند رأی 40 میلیونی شکل بگیرد و البته شاید عده‌ای از آنها در این انتخابات شرکت نکنند، اما اکثریت آن‌ها اگر نامزدهای موردنظر خود را ببینند شرکت می‌کنند. از این‌جهت فقط باید به مشارکت حداکثری در انتخابات بیاندیشیم.

وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان ذالنور مبنی بر این که اصلاح‌طلبان سردرگم هستند، گفت: این اصلاح‌طلبان نیستند که سردرگم هستند، بلکه این اصول‌گرایان هستند که سردرگم‌اند، چرا که روزی، وقتی احمدی‌نژاد وارد مجلس شد، برخی از اصول‌گرایان از سر و کول هم بالا می‌رفتند تا از او تبرکی بگیرند، اما روزی هم بود که اصلاً کسی به استقبال او نرفت.

نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی، افزود: این‌ها روی‌شان نمی‌شود بگویند احمدی‌نژاد، می‌گویند جریان انحرافی؛ بعد تازه می‌گویند ما با جریان انحرافی ائتلاف می‌کنیم؛ آخه این به ما می‌چسبد؟

آقای ذالنور، راه‌های "شیمی درمانی" را بگوید

بعد از سخنان ذالنور در بخش دوم، کواکبیان با اشاره به سخنان ذالنور مبنی بر این که جریان انحرافی یک تومور و غده چندگرمی در کنار نخاع و مغز بدنه دولت است و جراحی آن کار ساده‌ای نیست و باید شیمی‌درمانی کرد، گفت: از آقای ذالنور می‌خواهیم راه‌های شیمی‌درمانی جریان انحرافی را هم بگوید؛ چون مثل این که ایشان چند واحدی پزشکی گذرانده‌اند.

احمدی‌نژاد نامه رهبری را نادیده گرفت

کواکبیان با اشاره به این بخش از سخنان ذالنور مبنی بر این که دولت احمدی‌نژاد هدف و مسیر انقلاب را با وجود انحراف، گم نکرد، گفت: قهر 11 روزه آقای احمدی‌نژاد، برخی را به این فکر فرو برد که اصلاً از اول آقای احمدی‌نژاد این‌گونه بوده است؛ زیرا مقام معظم رهبری در قضیه وزیر اطلاعات نامه خصوصی به آقای احمدی‌نژاد می‌دهند که من می‌خواهم آقای مصلحی در مقام وزیر اطلاعات باقی بماند و کنار رفتن ایشان نه به مصلحت شما و نه به مصلحت نظام است. این نامه نادیده گرفته می‌شود؛ بعد مقام معظم رهبری نامه

سوریه و لبنان در موقع صدور قطعنامه علیه ایران، دستشویی‌شان گرفت.

رسمی به آقای مصلحی می‌دهند که شما به کارتان ادامه دهید؛ بعد دوباره در جلسه خصوصی به آقای احمدی‌نژاد می‌گویند که من کنار رفتن آقای مصلحی را به مصلحت نمی‌دانم. با همه این توضیحات بعد از قهر 11 روزه، آقای احمدی‌نژاد در جلسه هیئت دولت به آقای مصلحی می‌گوید برو بیرون. از آقای ذالنور می‌پرسم که این کجا با راه انقلاب می‌خواند؟

وی افزود: در دولت آقای هاشمی و آقای خاتمی، هیچ‌وقت به این وضوح، جبهه‌گیری در قابل رهبری معظم انقلاب نداشتیم.

کواکبیان گفت: ما که یادمان نرفته نامه مقام معظم رهبری در خصوص معاون اولی آقای مشایی، یک هفته در کشوی میز آقای رئیس‌جمهور بی‌جواب ماند