سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

خراوار خروار سند و اصلاح طلبان

آفتاب: هفته?نامه یالثارات نوشت: حکایتی بود؛ امثال ما برای نقد عصر اصلاح‌طلبی، کار راحتی داشتیم و ناسزاهایی که دوم خردادی‌ها به هم می‌دادند، به رخ‌شان می‌کشیدیم! اگر «کارگزاران» علیه «مشارکت» حرفی زده بود، اگر «همبستگی» علیه هر دوی اینها، اگر «مجمع روحانیون» علیه هر سه‌شان، و اگر «سازمان مجاهدین» علیه همه‌شان، ما این همه حرافی و و جنگ و نزاع را، با هم و مکمل هم و همه را یکجا، نشان دوم خردادی‌ها و ایضاً مردم می‌دادیم و بحق نتیجه می‌گرفتیم که اصلاح‌طلبان، ‌بنا به روایت خودشان، اصلاً و ابداً کارنامه درخشانی ندارند و به درد دولتمردی و سکانداری نمی‌خورند. 

ما آن روزها در این باب به دو نکته مختصر و مفید بسنده می‌کردیم. یک: دوم خردادی‌ها که بیش از کار، با هم منازعه می‌کنند، حتماً ‌لیاقت مسندنشینی ندارند. مردم از مسئولان، کار و خدمت می خواند، نه بزن بزن! دو: دوم خردادی‌ها که خودشان پته کارنامه خودشان را روی آب می‌ریزند، بنا به اعتراف خودشان، چاره ای نداریم الا اینکه قبول کنیم نمره کلیت جریان اصلاح‌طلبی، منفی است. 

مـتاسفانه در جبهه اصولگرایی، برخی چیزها که می‌بینم و بعضی چیزها که می‌شنویم، مثل تلنگری است برایم و مرا یاد دوران ماضی که به اختصار، اشاره رفت، می‌اندازد. بگذار واضح‌تر سخن بگویم. بیم از این دارم که فردایی دیگر و در نقد کلیت جریان اصولگرایی، هیچ لازم نباشد که منتقدین، از جیب خودشان، چیزی رو کنند! 

وقتی که ما اصولگرایان، همدیگر را بی‌محابا، بدون تقوی و بعضاً با تهمت و دروغ و جوسازی و شانتاژ تخریب می‌کنیم، جای این «بیم» برایم محفوظ است. نکند که روزی از پس امروز، مثلاً در مقطع انتخابات ریاست‌جمهوری دوره بعد – که خیلی هم دور نیست! همان بلایی برسرمان بیاید که بر سر دوم خردادی‌ها آمد! آن روز، حضرات منتقد، برای اینکه ثابت کنند اصولگرایان، هیچ کدام‌شان، شایسته دولتمردی نیستند، می‌دانید چه کار راحتی پیش رو دارند؟! کار راحت‌شان این است: دعوای امروز ما را سند سند و خروار خروار جلوی چشم‌مان می‌گذارند و به ما طعنه خواهند زد که «شما وقتی خودتان، همدیگر را شایسته و لایق نمی‌دانید، مردم چگونه و چرا باید به شما اعتماد کنند؟!


آیا آقای قرائتی سه زن دارد؟

آفتاب: همچنین در بخشی از این فیلم مستند 70 دقیقه ای همسر وی داستانی را تعریف می کند که زمانی سوار بر تاکسی است عده ای بدون اینکه وی را بشناسند داخل تاکسی مدعی می شوند که قرائتی سه زن دارد. 

مستند زندگی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با عنوان شیخ شوخ کاشی در سالن شماره یک مرکز همایش های برج میلاد به نمایش گذاشته شد.

در این مستند که به کارگردانی و تهیه کنندگی صادق داوری فر ساخته شده است بخش هایی از فعالیت های حوزوی ، فرهنگی ، دانشگاهی و زندگی شخصی رئیس ستاد اقامه نماز به تصویر درآمده است.

در مستند شیخ شوخ کاشی برخی اقوام نزدیک حجت الاسلام قرائتی درباره شخصیت مردمی و شوخ طبعی وی اظهار نظر کرده اند.

در بخشی از این مستند زمانی که حجت الاسلام قرائتی در حال خوابیدن است به تصویربردار می گوید وقت مردم را با اینگونه تصاویر نگیر زیرا غیر از قرائتی همه گربه های عالم نیز می خوابند.

بخش های مختلف این مستند به طور مکرر حضار را با خنده به واکنش واداشت.

همچنین در بخشی از این فیلم مستند 70 دقیقه ای همسر وی داستانی را تعریف می کند که زمانی سوار بر تاکسی است عده ای بدون اینکه وی را بشناسند داخل تاکسی مدعی می شوند که قرائتی سه زن دارد.

همسر حجت الاسلام قرائتی در ادامه خاطره اش می گوید از راننده تاکسی تقاضا کردم تا مرا تا درب منزل ببرد و گفتم کرایه بیشتری می دهم تا به مقصد اصلی ام برسم.

به گزارش واحد مرکزی خبر،وی هنگام رسیدن به درب منزل ناخداگاه به راننده تاکسی می گوید اینجا منزل آقای قرائتی است و من همسر ایشان هستم و او تنها یک همسر دارد که این سخن با واکنش و شرمندگی راننده تاکسی مواجه می شود.


اختلاس چی شد در جو انتخابات گم نشود

آفتاب: با این حال هنوز نکات مبهم زیادی درباره این بزرگ‌ترین اختلاس تاریخ انقلاب وجود دارد. اختلاسی که متهم ردیف اولش دولتی‌هایی هستند که با شعار مبارزه با فسا اقتصادی آمدند اما اختلاسی به 13 صفر در زمان حیات سیاسی آن‌ها رخ داد. حالا با گذشت چندین ماه از وقوع این اختلاس و رسانه‌ای شدن اخبار مربوط به آنکه اتهامات و انتقادات فراوانی را از سوی دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف درخصوص ضعف عملکرد دولت در وقوع اختلاس به بدنه دولت وارد کرد، «فاطمه بداغی»، معاون حقوقی رییس‌جمهوری ... 

اختلاس 3 هزار میلیاری چند ماهی است که با نزدیک شدن انتخابات و جنجال‌ها بر سر سال از رئیس جمهور از یاد رسانه‌ها رفته است و دیگر در صدر اخبار رسانه‌ها نیست.

با این حال هنوز نکات مبهم زیادی درباره این بزرگ‌ترین اختلاس تاریخ انقلاب وجود دارد. اختلاسی که متهم ردیف اولش دولتی‌هایی هستند که با شعار مبارزه با فساد اقتصادی آمدند اما اختلاسی به 13 صفر در زمان حیات سیاسی آن‌ها رخ داد.

حالا با گذشت چندین ماه از وقوع این اختلاس و رسانه‌ای شدن اخبار مربوط به آنکه اتهامات و انتقادات فراوانی را از سوی دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف درخصوص ضعف عملکرد دولت در وقوع اختلاس به بدنه دولت وارد کرد، «فاطمه بداغی»، معاون حقوقی رییس‌جمهوری توپ را به زمین ناظران انداخته و وقوع فساد مالی اخیر را با وجود تمام استدلال‌های ارایه شده از سوی مسوولان، ناشی از ضعف در نظارت دانسته است.

این در حالی است که پس از اعلام نقش خاوری، رییس بانک ملی و بازداشت‌پور محمدی، قائم‌مقام بانک مرکزی در ارتباط با پرونده اختلاس سه‌هزار‌میلیارد تومانی، تصاویری در سایت‌های خبری منتشر شد که نشان می‌داد فعالیت‌های شرکت گروه امیر منصور آریا در استفاده از رانت با تایید رییس دفتر رییس‌جمهوری بوده است؛ اما این اخبار از سوی اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور تکذیب شد.

با این حال هم خاوری و هم پورمحمدی از مدیران دولت دهم بوده‌اند که این امر پیکان اتهام را بیش از پیش به سوی دولتی‌ها نشانه می‌رود.


ممکن است یک نشریه همه چیز را تغییر دهد!!!

آخرین نیوز: ماهنامه "آیین گفت‌وگو"، به صاحب امتیازی سیدمحمد خاتمی به استناد شمول ماده 16 قانون مطبوعات و انتشار نامنظم این نشریه از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات لغو امتیاز شد.

به گزارش «نسیم»، روابط عمومی نشریه «آیین گفت‌وگو» اعلام کرد به موجب ابلاغ مورخه 11/11/90 اداره کل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، انتشار این نشریه لغو شد.

نخستین شماره «آیین گفت‌وگو» که براساس مجوز رسمی آن «دوماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی،‌ اقتصادی» است، به صاحب امتیازی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی در تاریخ 24 آذرماه جاری با هدف طرح و تعمیق مباحث نظری درباب گفت‌وگو و گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها منتشر و با استقبال گسترده و کم‌نظیر محافل علمی و فرهنگی و رسانه‌های مختلف، نخبگان و صاحب‌نظران و مردم فرهیخته کشور روبه‌رو شد.

استمرار انتشار این نشریه برای همه کسانی که دغدغه ایران و اسلام و پاسداشت میراث انقلاب اسلامی را دارند، می‌توانست سودمند باشد که با لغو امتیاز و تعطیلی آن در نخستین گام انتشار، متوقف شد.

جلوگیری از انتشار این نشریه اگرچه به استناد شمول ماده 16 قانون مطبوعات و انتشار نامنظم آن اعلام شده است، اقدامی خارج از رویه متعارف درباره انتشار نشریات، به ویژه در حوزه‌های علمی و فرهنگی است.


چرا سردرگمی ؟!

به نام حق

چرا سردرگمی بین جناحها شروع شده ؟ این سؤالی است که در محدوده هر انتخاباتی در ایران به چشم می خورد ، راستی جریان چیست ؟ اصول گرایانی که تا دیروز فقط وفقط قصدشان کنار زدن اصلاح طلبان بود و به تعبیری عامیانه تر نابودی آنان ،حال چه شده که به نیروهای خودشان نیز رحم نمی کنند چه کسی باور می کرد در میان اصول گرایان حامی دولت احمدی نژاد به یک مرتبه چهار ،پنج و بنابرگفته هایی شش گروه تقسیم شوند !!!جالب این استکه همین نیروها در زمان اصلاح طلبان و در زمان بحث های مطرح و انتخابات آنان در بوق و کرنا کرده بودند آی عالم !آی آدم این صلاح طلبان به دنبال قدرتند و...راستی این آقایان و گروه ها الآن به دنبال گوشه نیشینی هستند و کاری به قدرت ندارند؟؟!! دنیا را چه شده که دیگران را با هر انگی باید کنار بگذاریم و بعد خودمان نیز ندانیم چه کاره ایم و چه چیزی را می خواهیم!!!

اما بحث این استکه این گروهها کسانی هستند (بجز یک یا دو گروه) احزاب را خائنین به اسلام و انقلاب می دانند چون به قول خودشان احزاب همه  اش می گویند حزب ما و ما باید این کار را بکنیم و ما باید این کار را انجام دهیم و به طور کلی ما ... وحزب ما...

سؤال مهم :

شما پس چه می گویید ؟شما به دنبال چی هستید ؟آیا نیت آنان خوب نبود و نیت شما خوب است ؟! مردم در این بین نیت نمی خواهند کار می خواهند ، برای مردم نیت هیچ کدام از شما مهم نیست آنچه مهم است رعایت عدالت ، تقوا ، اخلاق ، و رفع بیکاری و ...است .

حال به نظر بنده کسی برنده می شود که یک گروهی در اختیار ش باشد و تمام برنامه های آنها را نیز به بودجه های بیت المال بپردازد و تمام ا ردو های آنان را ریاست کند و برنامه مختلف چون ، ...برای آنان اجرا کند و ...

 چرا با احزاب مخالفند؟؟!!  از نظر روانشناختی و اجتماعی نیز معمولا مردم و بخصوص جوانان به دنبال اجتماع هستند تا خود را در آن به همسالان خود بفهمانند و حال که احزاب و گروهها نیستند پس با چه چیزی خود را تخلیه روحی می کنند ؟ بیشتر به سمت همان گروهای دولت ساخته می روند و دولتیان نیز که بهره کافی خواهند برد و با نامهای مقدس از حضور آنان سوء استفاده کرده و با بودجه های آنچنانی اهداف خود را دنبال خواهندکرد!!!! حال دوستان مخاطب فهمیدید چرا با حزب مخالفند !!!!!!!!!! و متوجه شدید چه کسی برنده انتخابات خواهد شد؟ به قول بربره ای ها ما که نًوًفهمیم


اخبار جهان

خاورمیانه و شمال آفریقا

- یک مرد مسلح پنج نفر را در اردوگاه آوارگان در لیبی کشت.

- گردهمایی معلمان لبنان به مناسبت بزرگداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بنت جبیل برگزار شد.
- سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه برای میانجیگری در بحران سوریه به دمشق سفر می کند.

اروپا

- سرمای اروپا باعث کشته شدن بیش از 300 نفر شده و همچنین مسافرت ها را با مشکلاتی روبرو کرده است.

- انگلیس سفیر خود را از سوریه فراخواند.

- رهبران سیاسى یونان قرار است امروز با یکدیگر دیدار کنند تا در مورد شرایط دشوار پذیرش 130 میلیون یورو کمک بیشتر از اتحادیه اروپا تبادل نظر کنند.

شرق و جنوب شرق آسیا

- مقام های آمریکا و ژاپن روز دوشنبه درباره تخلیه جزیره اوکیناوا از نظامیان آمریکایی و انتقالشان به جزیره گوام گفتگو کردند.

- دولت مالزی خواستار مقابله و مبارزه علیه روز ولنتاین شد.

سازمان های بین المللی

- بان کی مون دبیرکل سازمان ملل از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی خواست گفتگو با رژیم اسرائیل را رها نکند

گروه صدای ملت

آفتاب: منتقدان دولت در انتخابات تحت عنوان لیست«صدای ملت» وارد عرصه انتخابات خواهند شد. 

حمید رضا کاتوزیان نماینده مردم تهران و سخنگوی این لیست انتخاباتی که امروز میهمان کافه خبر است با اعلام این خبر، گفت: این لیست انتخاباتی که از مدتی قبل توسط دکتر مطهری، بنده و آقای عباسپور تحت عنوان منتقدان دولت معرفی شده بود، براساس تصمیم شورای مرکزی در قالب لیست «صدای ملت» وارد عرصه خواهد شد. 

وی در خصوص دلیل انتخاب این اسم گفت: دلیل این انتخاب فراگیر بودن آن است و دوستان ما نظریات اساسی دارند که فراتر از بحث انتقاد از دولت است. 

کاتوزیان در پاسخ به اینکه لیست انتخاباتی این جریان چه زمانی اعلام خواهد شد، گفت: این لیست طی چند روز آینده نهایی می شود. 

به گزارش خبرآنلاین،علی عباسپور تهرانی نیز در حاشیه صحن علنی مجلس با اشاره به دیدگاه های اعضای این لیست انتخاباتی، تصریح کرد: فکر می کنیم حرف ما سخن قابل شنیدنی در میان مردم است. چرا که ما قائل به اعتدال گرایی، دفاع از منافع ملی، مبارزه با قانون شکنی و اقتدار مجلس هستیم و معتقدیم که نماینده باید حامی دولت باشد نه تابع آن.

اصلاح طلبان

هر کس ایران و انقلاب را دوست دارد در انتخابات شرکت کند"  

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، همایش جبهه مردمی اصلاحات عصر دیروز (دوشنبه) با حضور جمعی از اعضای شاخص جبهه اصلاحات و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

* محجوب: همه باید همدل و هم‌صدا در انتخابات شرکت کنیم

 علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر طی سخنانی در همایش جبهه مردمی اصلاحات، اظهار داشت: نباید آرمان‌هایی را که دهه فجر را به وجود آورد، فراموش کنیم.

دبیر کل خانه کارگر با بیان اینکه این انقلاب بر اساس اسلام به وجود آمده است، گفت: در ایران اسلامی از همان ابتدا همه چیز بر اساس انتخاب بنا نهاد شده است.

محجوب در ادامه تأکید کرد: مسائلی در کشورمان رخ داده است ولی ما از هیچ حقی نمی‌گذریم و اگر کسی بخواهد گذشت کند، جلوی وی خواهیم ایستاد، ولی دین ما به ما می‌گوید که باید آسان گرفت.

وی اضافه کرد: اگر بنا به دلخوری باشد، من از همه دلخورترم، ولی معتقدیم که باید خیلی از مسائل همانطور که رهبر معظم انقلاب گفتند، آسان گرفته شود اما می‌بینیم که برخی از دوستان برای تاییدشدن هنوز گرفتار هستند.

این فعال جبهه اصلاحات یادآور شد: اگر اسلام آسان نمی‌گرفت، ابوسفیان را در زمان فتح مکه نمی‌بخشید؛ ابوسفیان فقط با شهادتین گفتن، در امان ماند بنابراین ما نیز با آسان گرفتن در اینجا جمع شده‌ایم تا در سرنوشت کشور مشارکت کنیم ولی در عین حال در کلیات تفاوتی هم با یکدیدگر نداریم.

محجوب در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از برخی مشکلات اقتصادی اظهار داشت: در اینجا بنای بر انتقاد ندارم، حتی نمی‌خواستم در این دوره از انتخابات کاندیدا شوم، ولی آنچه که ما به دنبال آن هستیم، بنای بر دلخوری‌ها نیست بلکه بر اساس ارزش‌هاست.

وی همچنین تأکید کرد: باید بسیاری از نکات را نادیده بگیریم و با همدلی و هم صدایی در انتخابات حاضر شده و بهترین‌ها را انتخاب کنیم.

 * الهه راستگو: همگان حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس را به چشم خواهند دید

 الهه راستگو از فعالان سیاسی جبهه اصلاحات نیز طی سخنانی در همایش مردمی اصلاح‌طلبان، گفت: حضور در انتخابات همدلی و همراهی ما را نشان خواهد داد و این حضور در جهان به چشم جهانیان خواهد نشست.

 وی افزود: ما با فراز و فرودها و چالش‌های زیادی روبرو بوده‌ایم و از هر کدام از این آزمون‌ها با صلابت بیرون آمده‌ایم.

 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با ضمن تشریح انواع پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشورمان اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات مجلس نهم می‌تواند دشمن‌شکن باشد چرا که همگان حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی آن هم در جای جای میهن اسلامی را خواهند دید، این حضور هم نشانگر عشق و امید جوانان این مرز و بوم به کشورشان است.

 راستگو در ادامه تأکید کرد: با توجه به شرایط موجود نیازهای زیادی برای کشور وجود دارد لذا همه باید با هم‌افزایی نیروهای موجود در این عرصه، هرچه بهتر و بیشتر از گذشته حضوری مؤثر و قوی در عرصه انتخابات داشته باشیم.

 * جلودارزاده: هر کس ایران و انقلاب را دوست دارد باید در انتخابات شرکت کند

 همچنین سهیلا جلودارزاده از فعالان سیاسی جبهه اصلاحات نیز در سخنانی در همایش جبهه مردمی اصلاحات، با اشاره به اهمیت اصلاح طلبی اظهار داشت: زمانی باید چیزی را اصلاح کنیم که اشکالی در آن وجود داشته باشد.

 وی با بیان اینکه امام اصلاحات، امام حسین(ع) است، گفت: اگر جذب امام خمینی(ره) شده و مقلد ایشان شدیم و در این مسیر قدم برداشتیم، برای این بود که امام(ره) را منادی اسلام ناب، اسلام فقرا، اسلام محرومین، اسلام عدالت، اخلاق، راستگویی، سازندگی، پیشرفت و توسعه دیدیم و به همین دلیل امام را ولی خود قرار دادیم و قانون اساسی خود را بر همین اساس نوشتیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: ما همان راه را تا به امروز ادامه داده‌ایم، برای اینکه می‌خواهیم آن قانون اساسی به خوبی در کشورمان اجرا شود. ولی اینکار فقط شعار نیست چرا که بسیاری از شعارهای اسلام، ولایت و قانون اساسی را می‌دهیم ولی بر اساس آن عمل نمی‌کنیم؛ البته اینکار گناه کبیره است و موجب ایجاد شکاف می‌شود. بنابراین لازم است که اصلاحات صورت گیرد.

جلودار زاده همچنین تصریح کرد: برخی شعار توسعه می‌دهند ولی برخلاف آن رفتار می‌کنند، برخی شعار امام(ره) می‌دهند، ولی به وصیت ایشان عمل نمی‌کنند.

 وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، گفت: خودکفایی و پیشرفت اقتصادی، وصیت امام(ره) بود ولی امروز می‌بینیم که جامعه به سمت دیگری می‌رود و هر روز یک کارخانه تعطیل می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با انتقاد از برخی سیاست‌های اقتصادی خاطرنشان کرد:‌ برخی شهرک‌های صنعتی در اطراف شهرها تعطیل شده و این به دلیل واردات بی‌رویه است؛ این انحراف از راه امام(ره) است که ما لازم می‌دانیم که این اشتباهات را اصلاح کنیم.

جلودار زاده تاکید کرد: مشکلات آنقدر زیاد شده است که بدون همدلی و خدمت صادقانه مشکلات رفع نمی‌شود، اگر قرار است جبهه مردمی اصلاحات را تشکیل دهید باید واقعا مردم را محور کارهایتان قرار دهید و برای آنها کار کنید. همه باید با همکاری به وسط میدان بیایید و این کارخانجات خوابیده را راه بیاندازید و تولید را درست کنید.

وی همچنین اظهارداشت: هر کسی ایران و انقلاب را دوست دارد و به پیشرفت فکر می‌کند باید در انتخابات شرکت کند. حتی اگر سه تا صفر آن نیز حذف شود، مشکل حل نمی‌شود و بدتر هم می‌شود بلکه باید قیام کنیم و با همدلی و همکاری اوضاع را درست کنیم.

* پزشکیان: برای دستیابی به چشم انداز رهبر معظم انقلاب باید اصلاحات کرد

در پایان نیز مسعود پزشکیان نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی که در همایش مردمی جبهه اصلاحات سخن می‌گفت، با اشاره به خطبه‌ای از نهج‌البلاغه به بیان ویژگی‌های افراد با تقوا اشاره کرد و گفت:‌ بسیاری از مشکلات مانند جهل، تاریکی، گرسنگی ناشی از عدم تقوا و وجود اختلاف است.

وی راه برون‌رفت از این اوضاع سخت را به توصیه امیرالمؤمنین علی (ع) «توبه» عنوان کرد و گفت: فقط باید خداوند را عبادت، تمجید و حمد کرد و اگر کسی می‌خواهد فرد دیگر را ملامت کند در ابتدا باید خود را ملامت کند.

وزیر بهداشت دوره اصلاحات تصریح کرد: همه در جامعه ایستاده‌ایم و دیگران را محکوم می‌کنیم و هیچ‌کسی نیست که قد علم کند و مشکل مردم را حل کند و گره از این جامعه باز کرده و مشکلات را از بین ببرد.

پزشکیان با تأکید براین که تقوا باید در اقتصاد، سیاست، فرهنگ، بازار، پزشکی و... رعایت شود، گفت: این مشکلاتی که امروز با هم دست به گریبان هستیم ناشی از خطاهای خود ماست و خودمان را گرفتار کردیم بنابراین تقوا فقط پرداختن به امور شخصی نیست بلکه باید نسبت به وضعیت مسلمانان در جامعه توجه داشته باشیم.

این نماینده مجلس گفت: اگر بخواهیم به چشم‌اندازی که مقام معظم رهبری مدنظر دارند دست یابیم باید اصلاحات کنیم ولی اگر بر همین وضع جلو برویم خوشایند است.

پزشکیان در خاتمه افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ما باید الگو شویم لذا لازم آن تغییر رفتار و نگرش است. باید اصلاحات کرد و طرحی نو درانداخت و نگاهی تازه پیدا کرد.


مطهری در کدام لیست؟

آفتاب: مطهری در پاسخ به سؤالی درباره چرایی عدم حضورش در لیست جبهه متحد گفت: آن طور که من شنیدم غیبت یکی از اعضا موجب کاهش رای اعضا به بنده شد و بنده رای نیاوردم اما از آقای ابوترابی شنیدم که می‌گفت آیت‌الله مهدوی کنی از اینکه بنده و منتقدان در لیست جبهه متحد قرار نگرفته‌ایم ابراز تاسف کرده است. 

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس با حضور در جمع خبرنگاران به تاسیس جبهه منتقدان دولت اشاره کرد و گفت: همه چیز به نظر و رای مردم بستگی دارد؛ بنده شخصا معتقدم اگر مشارکت مردم در تهران بالا باشد لیست ما رای خواهد آورد اما اگر مشارکت‌ پایین باشد لیست مقابل ما یعنی جبهه پایداری و جبهه متحد پیروز خواهند شد.

وی ضمن درخواست از عموم مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات گفت از همه مردم می‌خواهم با حضور گسترده در انتخابات مانع حضور تندروها در مجلس نهم شوند. تا انشاءالله مجلس نهم یک مجلس قوی و کارآمد باشد.

مطهری در پاسخ به سؤالی درباره چرایی عدم حضورش در لیست جبهه متحد گفت: آن طور که من شنیدم غیبت یکی از اعضا موجب کاهش رای اعضا به بنده شد و بنده رای نیاوردم اما از آقای ابوترابی شنیدم که می‌گفت آیت‌الله مهدوی کنی از اینکه بنده و منتقدان در لیست جبهه متحد قرار نگرفته‌ایم ابراز تاسف کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار د اشت: بالاخره برخی‌ها با توجه به تبلیغاتی که علیه شخص بنده می‌شود، تمایل نداشتند که بنده در لیست جبهه متحد اصولگرایان باشم.

وی در پاسخ به این سؤال که "نقش رهپویان و ایثارگران را در تنظیم لیست جبهه متحد اصولگرایان چگونه ارزیابی می‌کنید"، گفت: جمعیت ایثارگران و رهپویان در جبهه متحد نقش پررنگی دارند. البته باید بررسی شود که آیا اساسا این روش که کاندیدای مجلس برای حضور دیگر کاندیدا در لیست جبهه متحد نظر بدهند درست است یا نه، جای بحث دارد. 5 یا 6 عضو گروه 8+7 خودشان نامزد انتخابات هستند اینها ابتدا خودشان را در لیست قرار می‌دهند و سپس برای قرار گرفتن دیگر افراد در لیست نظرمی‌دهند که به نظر من این روش، روش درستی نیست.

مطهری در پاسخ به سؤال خبرنگاری که درباره آنچه تخریب لاریجانی با هدف ریاست غلامعلی حداد عادل بر مجلس نهم می‌خواند، گفت: اینها احتمالات است و نمی‌توان درباره احتمالات نظر داد.

خبرنگاری از مطهری درباره ائتلاف جبهه منتقدان با اصلاح طلبان پرسید که وی گفت: چنین بحث و قراری وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین گفت: اگر مخالفان ما بدانند که ما رای بالایی داریم تخریب‌ها را علیه بنده افزایش می‌دهند اما این تخریب‌ها همیشه نتیجه عکس دارد.

به گزارش فارس،وی در پاسخ به سؤال دیگری در باره ائتلاف جبهه منتقدان با لیستی که شهاب‌الدین صدر در راس آن قرار دارد،گفت که این موضوع مطرح نیست. 


پاسخ تند آیت الله هاشمی به خبر دانشجو

آفتاب: پیرو انتشار خبری از سوی سایت باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرهاد دانشجو مبنی بر «عدم تمایل آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برای امضای حکم دانشجو» دفتر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با ارسال نمابری توضیحاتی را در این خصوص ارایه کرد.
 
در این نمابر آمده است:«در روزنامه شرق مورخ 17/11/90 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبری از قول جناب آقای فرهاد دانشجو درج شده است مبنی بر اینکه «آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی حاضر به امضای حکم من نیست» به همین خاطر لازم است برای جلوگیری از تحریف واقعیت‌ها، توضیحاتی جهت تنویر افکارعمومی و اطلاع‌ خوانندگان محترم آن روزنامه و سایر رسانه‌ها داده شود.

با توجه به اطلاع‌ کامل دو تن از دیدارکنندگان اعضای محترم شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از مواضع صریح ایشان در مورد نحوه انتخاب رییس دانشگاه آزادی اسلامی در جلسه هیات امنا که حتما به اطلاع کل اعضای این شورا نیز رسیده است درج مطالبی خلاف واقع درخصوص دانشگاه آزاد اسلامی در برخی رسانه‌های همسو که با قصد و غرض سیاسی عنوان می‌شود و هدفی جز متشنج کردن فضای جامعه و مخدوش کردن اذهان عمومی ندارند، جای تاسف و تعجب دارد.» در این نمابر با اشاره به ملاقات دو تن از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی آمده است: «به هر حال برای شبهه‌زدایی از شانتاژهای تبلیغاتی به عمل‌آمده توسط این رسانه‌ها اعلام می‌گردد که دو تن از اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی در ملاقات حضوری با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مورد امضای حکم رییس جدید با ایشان مذاکره کردند. در همان جلسه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با ایراد اشکالاتی قانونی به نحوه رای‌گیری و انتخاب رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنا، با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد در جلسه‌ای با حضور اعضای هیات امنا، رزومه‌ها و برنامه‌های آقای دانشجو و سایر نامزدهای اعلام‌شده در صورت تمایل، استماع و سپس را‌ی‌گیری شود.»

در ادامه این نمابر ضمن ابراز تاسف از اظهارات فرهاد دانشجو تاکید شده است: «با توجه به این تصمیم و اعلام نظر شورای انقلاب فرهنگی برای انتخاب و مذاکره پنج نفر از اعضای این شورا با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، ایشان به‌رغم برنامه‌ریزی‌های قبلی و پر بودن زمان ملاقات‌های هفتگی، موافقت و اعلام کردند این جلسه به خاطر امکان شرکت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدحسن خمینی که باید از قم حضور یابند در عصر روز چهارشنبه مورخ 19/11/90 برگزار گردد. به‌رغم تعیین زمان برگزاری این جلسه و اعلام رسمی آن به حجت‌الاسلام جناب آقای محمدیان نماینده محترم ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهارات جناب آقای فرهاد دانشجو قبل از تشکیل این جلسه و شانتاژها و القائات منفی برخی رسانه‌ها که بدون توجه به واقعیات همچنان قدم‌به‌قدم شیوه‌های تخریبی خود را در برخورد سیاسی با دانشگاه آزادی اسلامی دنبال می‌کنند، جای تاسف دارد.»