سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

یک کار پسندیده و خیر خواهانه

 

منبع اصول گرایان سنقر
تجلیل از 200 خیر کرمانشاهی

 همایش تجلیل از 200 نفر از خیران شهرستان‌های کنگاور، هرسین، صحنه،سنقر و کلیایی و بخش دینور در شهرستان سنقر و کلیایی برگزار شد.

خبرگزاری فارس: تجلیل از 200 خیر کرمانشاهی

 

به گزارش خبرگزاری فارس از سنقر همایش تجلیل از 200 نفر از خیران شهرستان‌های کنگاور، هرسین، صحنه،سنقر و کلیایی و بخش دینور در شهرستان سنقر و کلیایی برگزار شد.

بنابر گزارش فرمانداری سنقر و کلیایی امام جمعه این شهرستان  در کانون امام خمینی (ره) سنقر، اهمیت کمک به نیازمندان را تشریح کرد و گفت: چنین آموزه‌ای از خصوصیات انسان‌های تربیت‌یافته است.

حجت‌الاسلام شمس‌الله برقراری ادامه داد: کمک به ایتام و نیازمندان هر چه قدر خالصانه‌تر باشد، ماندگاری آن بیشتر است.

وی افزود : در نظام اسلامی تربیت‌یافتگان مکتب اسلام همیشه به فقرا کمک می‌کنند و فرد کمک‌کننده در روز قیامت متوجه می‌شود که فقیر دست او را گرفته است.

در پایان این مراسم که به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) سنقر و کلیایی برگزار شد هدایایی به رسم یادبود به خیران اهدا شد.


ازجهرمی در مورد اختلاس بشنوید

این حجم پول وقتی در سیستم بانکی به شکل فاسد گردش کرد چه دردسر هایی را برای اقتصاد کشور به دنبال داشت؟

نقدینگی ما حدود 360 هزار میلیارد تومان است که این رقم تقریبا کم تر از یک درصد است. بعد هم این اتفاق ظرف دو سال به وقوع پیوسته است. از سوی دیگر این 3 هزار میلیارد تومان رقم بدهکاری نیست و 1800 میلیارد تومان ال سی بدهکار است. خسارت آنهم توسط هر بانکی که ال سی را پرداخت کرده است باید جبران شود. بزرگترین آن بانک ملی است.

تاثیر این فساد بانکی بر فضای عمومی جامعه را چگونه تحلیل می کنید؟

تاثیرش بالا است و اعتماد ملی را خدشه دار کرد. این فساد بانکی ضربه به حیثیت بانک ها و مسئولان زده است. من به همین دلیل تمایل نداشتم موضوع آن پخش شود. پیگیری قضایی و اطلاعاتی آن را دنبال می کردم ولی پخش آن کار اشتباهی بود. پخش این موضوع توسط بانک مرکزی، برخی مسئولان دولتی و نمایندگان نخته مجلس صورت گرفت.

به نوعی پخش آن توسط دولت خودزنی نبود؟

احساس می کردند که دیگران می آیند و موضوع را پخش می کنند و ما عقب می مانیم پس آمدند زود تر پخش کردتد و فرافکنی کردند. بنده حتی یک روز هم در پیگیری اینکه اطلاعات را به آقای احمدی نژاد برسانم کوتاهی نکردم ولی آقای احمدی نژاد وقت ندادند تا من با ایشان صحبت کنم بعد قضاوت نمایند.

شما درخواست داده بودید با آقای احمدی نژاد حرف بزنید؟

بله. من هر روز پیگیری می کردم و در برخی جلسات آقای احمدی نژاد را دیدم و به ایشان گفتم نیم ساعت به من وقت بدهید که دیدم می ترسد از من این موضوع را بشنود. خدا به همه ما توفیق بدهد که بصیرت لازم را پیدا کنیم.


انتظار دارید مردم چه فکری کنند؟؟!!

ساختار سیاسی و اجتماعی کشورمان کم نیستند از نمونه هایی که برادر در سایه برادر به مسندی رسیده است. حکم کامران دانشجو برای فرهاد و حکم فرهاد برای خسرو این روزها روایتی تازه از سنتی دیرینه است. معروفترین جمله را در این باب از علی لاریجانی نقل می کنند و می گویند او در وصف حضور همزمان خود و برادرانش در قدرت این گونه گفته که فرزندان حوزه و مرجعیت هستیم که بر حسب اتفاق وارد کار اجرایی شده و گمراه شده ایم.

مجله مهر: مجلس اول یکی از نمونه های حضور همزمان برادران در عرصه سیاستگذاری بود. به حضور عباسعلی، احمد و علی اکبر ناطق نوری در این مجلس می توان اشاره کرد. عباسعلی ناطق نوری برادر بزرگتر که سیاسی تر هم بود، در جریان بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید، احمد ناطق نوری در سایه نام برادر تا همین مجلس هشتم در مجلس ماند و علی اکبر ناطق نوری برادر کوچکتر نیز رئیس مجلس چهارم و پنجم شد، اما بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 77 از کارهای اجرایی سیاست کنار کشید و به ریاست دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری منصوب شد. بعدها در مجلس چنین اتفاقاتی بازهم تکرار شد. محمدرضا باهنر در سایه نام برادر بزرگترش محمد جواد باهنر که در جریان انفجار بمب در دفتر نخست وزیری به شهادت رسیده بود، در انتخابات مجلس دوم پیروز انتخابات شد و در ادوار مختلف مجلس هم از تاثیرگذارترین چهره ها بود و هست.

وقتی حبیب الله عسگراولادی به پشتوانه همان یکسال حضورش در بازار، از مجلس اول به عنوان وزارتخانه بازرگانی قدم می گذارد، برادرش اسدالله نیز به اتاق بازرگانی می رود. حاج حبیب الله که پیش از انقلاب هم عرصه سیاست را بر عرصه اقتصاد ترجیح می داد به حوزه مورد علاقه اش بازگشت ولی اسدالله در حوزه بازرگانی و تجارت ماند.

دانشجوهای مدیر

حالا حکمی که کامران دانشجو در جایگاه وزیر علوم برای برادرش فرهاد امضا کرد و حکمی که فرهاد دانشجو برای خسرو  صادر کرد سنتی دیرینه را در ساختار سیاسی، اجتماعی کشور احیا کرده است. فرهاد دانشجو وقتی حکم ریاست دانشگاه آزاد را از دست برادرش کامران گرفت، خسرو دانشجو را که عضو شورای شهر تهران هم هست به عنوان نماینده و قائم مقام خود در واحدهای علوم و تحقیقات این دانشگاه آزاد منصوب کرد. این انتصاب خود با انتقادهایی مواجه شده است. در دیگر ساختارهای کشور هم می توان چنین ردی را جستجو کرد. حسن واعظی معاون دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام است و برادرش محمود معاون مرکز تحقیقات مجمع.

مسئولان قوا

هر چه باشد در هیچ مقطعی دو برادر بر کرسی اداره دو قوه در کشور تکیه نزده بودند که علی و صادق لاریجانی بر مسند قوه قانونگذاری و قضائی نشسته اند. هر چند وقتی مجلس ششم در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی روی کار آمد، بنا به آنکه برادر رئیس جمهور وقت، محمدرضا، رای اول تهران را آورده بود انتظار می رفت که ریاست مجلس را همو بگیرد و اگر چنین می شد پیش از لاریجانی ها،  خاتمی ها می توانستند ریاست دو قوه را به عهده بگیرند. همزمان با حضور ِآیت لله صادق آملی لاریجانی در دستگاه قضا، برادر بزرگتر، محمد جواد که چند پیراهنی بیشتر از دیگر برادرها در  میدان سیاست پاره کرده است، بر یکی از حساس ترین بخش های قوه قضائیه گمارده شد. برادر کوچکتر، با نیم نگاهی بر تجربه محمد جواد در عرصه دیپلماسی، کسی را بهتر از او برای سپردن معاونت حقوق بشر قوه قضائیه پیدا نکرد تا به این ترتیب تصاویر آیت الله صادق آملی و محمد جواد لاریجانی در جلسات قوه قضائیه در یک قاب قرار گیرد.

مسئولان دفتر

در دوره دوم ریاست جمهوری سید محمد خاتمی، یکی از برادران خاتمی که کمتر سیاسی و بیشتر اقتصادی بود نیز به رسما به حوزه سیاست قدم گذاشت. محمد خاتمی، برادر دیگرش علی را به ریاست دفتر خود منصوب کرد. برادر به عنوان مسئول دفتر برادر در عرصه سیاسی کشور موضوع چندان غریبی نیست. نمونه فعلی آن را هم می توان در جمع برادران هاشمی جستجو کرد و از محمد هاشمی یاد کرد که مسئول دفتر، برادرش ِآیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام است. این نصب و انتصاب های برادرگونه، نه به دولت هاشمی و نه به دولت خاتمی محدود نمی شود. محمود احمدی نژاد وقتی به پاستور رفت برادرش داوود را هم به ریاست بازرسی نهاد ریاست جمهوری گماشت. داوود رسم برادر پشت برادر را شکست و پس از افشاگری هایش درباره جریان انحرافی از دولت کنار گذاشته شد.

کم نیستند نمونه برادرانی که همزمان در حاشیه قدرت، برای یکدیگر قدرت ساخته اند. حال گاه در سطح مدیران بالایی و گاهی در سطح مدیران میانی!


اعتراض روزنامه جمهوری به آیت الله جنتی

روزنامه جمهوری اسلامی، در مطلبی با عنوان "اعتبار شورای نگهبان را حفظ کنید"، از اظهارات روز جمعه آیت الله جنتی انتقاد کرد و نوشت:

 

آیت‌الله جنتی دبیرمحترم شورای نگهبان، دیروز در خطبه نماز جمعه تهران گفتند: از مردم به دلیل رای ندادن به افرادی که نباید انتخاب می‌شدند تشکر می‌کنم. مردم به افرادی که به هر دلیل، شورای نگهبان تأیید صلاحیت کرد چه از نمایندگان و چه از سوی کاندیداها، رای ندادند و این موجب خوشحالی ما شد. (خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا - کد خبر 90121902064)


به گزارش بازتاب در ادامه این مطلب آمده است: این سخن، آشکارا با جایگاه شورای نگهبان در تضاد است. وظیفه شورای نگهبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعلام نظر درباره صلاحیت کاندیداها ونظارت بر حسن انجام انتخابات است. اما اینکه چه کسی خوب است رای بیاورد و چه کسی خوب است رای نیاورد، خارج از محدوده وظایف و اظهارنظر این شورا می‌باشد. هر یک از اعضای شورای نگهبان، خود نیزمثل سایر شهروندان حق رای دادن دارند و در این محدوده شخصی ممکن است کسی را قبول نداشته باشند و یا از کسانی خوششان بیاید، اما این نظر شخصی را نمی‌توانند معیار درستی و نادرستی اعمال دیگران قرار دهند.


اینکه گفته‌اند: "مردم، به افرادی که به هر دلیل، شورای نگهبان تأیید صلاحیت کرد چه از نمایندگان و چه از سوی کاندیداها، رای ندادند و این موجب خوشحالی ما شد" نیز سخن عجیبی است که منطبق با معیارهای قانونی نیست. مردم به اینکه شورای نگهبان به چه دلیل این افراد را تأیید صلاحیت کرد کاری ندارند، این اقدامی است که پاسخ آن را اعضای شورای نگهبان باید به خدا بدهند. ولی وقتی افراد تأیید صلاحیت شدند، مردم برای رای دادن حجت شرعی و قانونی دارند و اینکه دبیرشورای نگهبان بگویند رای نیاوردن آنها موجب خوشحالی ما شد، با جایگاه و اعتبار شورای نگهبان منافات دارد. افرادی که برای نمایندگی مجلس ثبت نام می‌کنند، یا صلاحیت دارند یا ندارند، اگر صلاحیت ندارند، نباید تأیید صلاحیت شوند و اگر صلاحیت آنها مورد تأیید شورای نگهبان قرار می‌گیرد، دیگر چه معنی دارد که شورای نگهبان یا شخص دبیر این شورا از رای نیاوردن آنها خوشحال شود؟


خبرگزاری فارس، این بخش از اظهارات آیت‌الله جنتی را اینگونه گزارش کرده که: "خوشبختانه کسانی که به زحمت تأیید کرده بودیم را مردم رد کردند، بنابر این، این حسن انتخاب مردم قابل تقدیر است".


چنین سخنی، بی‌طرفی شورای نگهبان را زیر سئوال می‌بردو این حربه را به دست دشمنان نظام جمهوری اسلامی میدهد که در اعتبار شورای نگهبان خدشه کنند و هرچه می‌خواهند علیه انتخابات بگویند. همه موظفند برای حفظ اعتبار شورای نگهبان تلاش کنند و اعضای خود شورای نگهبان بیش از دیگران باید به این وظیفه پای‌بندی نشان دهند و البته دبیرشورای نگهبان از آنها نیز بیشتر.

اخبار مرتبط

ترکمنچای جدید در سه سال قبل

به گزارش خبرنگار «بازتاب»؛ سه سال قبل مطابق با یک قرارداد عجیب، دولت ایران درآمد حاصل از فروش نفت را نزد دولت چین در اختیار این کشور می گذارد تا به عنوان پشتوانه ال سی های خرید کالای چینی برای ایران استفاده گردد.

بنابر این قرارداد، دولت چین علاوه بر آن که پول خرید نفت ایران را نزد خود نگه می دارد، مدیریت این پول را نیز به عهده دارد و خود این پول را به ارزهای مختلف می تواند تبدیل کند.

یکی از نکات جالب و البته تاسف بار در این قرارداد، این بوده است که دولت چین، هیچ گونه تعهدی نسبت به نتیجه اقدام خود ندارد و اگر به خاطر اشتباه سهوی یا عمدی دولت چین بخشی از سود یا اصل پول ایران با نوسانات نرخهای ارز از بین برود، مسئولیت آن بر عهده ایران است.

اما ترکمانچای بودن این قرارداد به اینجا ختم نشده و سایر مفاد قرارداد عجیب تر است؛ از جمله اینکه دولت چین برای افتتاح ال سی یا فروش نسیه کالا به ایران، در حالی که پول نقد ایران به عنوان پشتوانه در اختیار آن است، اقدام به دریافت بیمه از ایران می کند که امری عجیب و کم سابقه در بانکداری جهان است.

این موضوع به این معناست که فروشنده در حالی که مبلغی بسیار بیشتر از پول کالا به صورت نقد در اختیار دارد، اقدام به کشیدن درصد قابل توجهی بر روی مبلغ کالا به عنوان حق بیمه یا هزینه ریسک کرده که این مبلغ در سالهای قبل 4 درصد بوده و احتمالا در شرایط فعلی به دو برابر این رقم افزایش یافته است که در مقیاس کلی میلیاردها دلار می شود.

 محور سوم این قرارداد ترکمانچای، عدم استفاده کامل ایران از انبوه سرمایه کشور است که نزد چین سرمایه گذاری شده است و گفته می شود این رقم در حال حاضر از مرز 25 میلیارد دلار گذشته است.

به بیان دیگر، 25 میلیارد دلار از سرمایه کشور طبق این قرارداد در اختیار دولت چین می باشد، اما به جای پرداخت سود به ایران، از ایران مبالغ سنگینی به عنوان بیمه و ریسک دریافت می شود.

برای مشخص شدن ابعاد زیان کشور از محل این قرارداد، تنها به ذکر این نکته بسنده می کنیم که اگر این مبلغ هنگفت به جای سپرده گذاری نزد برادران چینی به خرید طلا اختصاص یافته بود، طی این مدت ارزش آن چندین برابر شده بود و علاوه بر آنکه اصل 25 میلیارد دلار موجود بود، حدود 50 میلیارد دلار دیگر که یارانه دو سال مردم است، سود عاید ایران شده بود.

هرچند مطابق قانون امکان افزایش محورهای سوال از رئیس جمهور نیست، نمایندگان سوال کننده از احمدی نژاد در حاشیه سوالات خود به این موضوع هم اشاره ای کلی کنند، به ویژه که یکی از سوالات مربوط به عدم پرداخت بودجه مصوب مترو از ذخیره ارزی است که مسوولان دولتی خالی بودن این صندوق را بهانه می کردند و اینک برخی زمینه های آن روشن شده است.


اعتراض دانشجویان به قوم گرایی دانشجو

آخرین نیوز: دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت از فرهاد دانشجو "رئیس دانشگاه آزاد اسلامی"خواست به افکار عمومی و دانشجویان احترام بگذارد و در اسرع وقت در حکم خسرو دانشجو تجدید نظر کند.

مهدی امیریان "دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت"در گفتگو با مهر، تاکید کرد: جنبش دانشجویی نسبت به عملکرد رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی انتقادات زیادی را مطرح می کرد که مهمترین آنها انتصاب های فامیلی و خارج از ضوابط بود، اما پس از 30 سال رئیس دانشگاه آزاد تغییر کرد و با آمدن دانشجو انتظار می رفت مسیر گذشته ادامه نیابد ولی متاسفانه اخباری مبنی بر انتصاب خسرو دانشجو "برادر فرهاد دانشجو"در دانشگاه آزاد منتشر شد.

این فعال دانشجویی افزود: فرهاد دانشجو نباید با این اقدامات خود موجب دلسردی و ناامیدی جنبش دانشجویی شود، البته ما منکر کارآمدی خسرو دانشجو نیستیم اما رئیس فعلی دانشگاه آزاد باید بداند که به غیر از بستگان نزدیک، افراد دیگری نیز پیدا می شوند که از کارآمدی و لیاقت بالایی برخوردار هستند ضمن آنکه جنبش دانشجویی شدیداً مخالف انتصاب های فامیلی در دانشگاه آزاد است. در گذشته اعتراض خود را به این رویه اعلام می کردیم و در حال حاضر نیز باز اعتراض خود را اعلام می کنیم.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه جنبش دانشجویی همچون گذشته عملکرد مسئولین دانشگاه آزاد را رصد می کند از فرهاد دانشجو خواست به افکار عمومی و دانشجویان احترام بگذارد و در اسرع وقت در حکم خسرو دانشجو تجدید نظر کند.

امیریان خطاب به رئیس دانشگاه آزاد گفت: جنبش دانشجویی نشان داده که به هیچ شخص و تشکلی وابستگی ندارد و در هرجا اقدامی ناپسند و غیر منطقی را ببیند به آن واکنش نشان خواهد داد.

بنابراین گزارش، فرهاد دانشجو که به تازگی به ریاست دانشگاه آزاد منصوب شده است طی حکمی خسرو دانشجو، برادر خود را بعنوان قائم مقام خود در واحدهای علوم و تحقیقات منصوب کرد.

پیش از این، در زمان ریاست عبدالله جاسبی، مجید عباسپور تهرانی فرد سمت قائم مقامی واحدهای علوم و تحقیقات را بر عهده داشت.


نادران چه گفت؟

نادران:پایداری همان انحرافی است،دنبال ریاست جمهوری وفراتر از آنند

جریان موازی نه اخراجی دولت بلکه جدا شده از دولت هستند و با ماموریت از راس گروه انحرافی، نگاه این جریان موازی به مجلس نهم سکوی پرشی برای ریاست جمهوری است و البته در تحلیل نگران کنده تر بیم آن می رود که این جریان موازی به فراتر از ریاست جمهوری بیاندیشد

الیاس نادران در یادداشتی در سایت الف نوشت:

اختلاف میان اصولگرایان واقعی و ناکامی مقتدرانه و یک رنگ آنها برای رسیدن به مجلس، در حالی است که جریان موازی اصولگرائی با تمام قوت در حال شکل گیری است و به نظر میرسد پس از ناکامی های چند باره جریان انحرافی، اتاق فکر این نحله منحرف ، تمام ظرفیت های خود برای تشکیل چنین جریان موازی را بکار گرفته است.

این جریان موازی توسط کسانی در حال شکل گیری است که نه اخراجی دولت بلکه جدا شده از دولت هستند و با ماموریت از راس گروه انحرافی، تشکیل جریان موازی اصولگرائی را کلید زده اند و البته در این راه نیز برخی ناآگاهانه و حتی با خوش نیتی همراه این جریان شده اند. با تسامح و در بهترین حالت می توان گفت که نگاه این جریان موازی به مجلس نهم سکوی پرشی برای ریاست جمهوری است و البته در تحلیل نگران کنده تر بیم آن می رود که این جریان موازی به فراتر از ریاست جمهوری بیاندیشد. مقابله با شکل گیری چنین جریان خطرناکی باید در دور دوم انتخابات کلید بخورد


صدای ملت ازگلوی مطهری

آفتاب: نماینده تهران یکبار دیگر از قرائتش از «ولایت فقیه» از تریبون مجلس دفاع کرد و پاسخ منتقدانش را داد. 

علی مطهری در نطق امروز خود با بیان اینکه مشارکت خوب ملت در انتخابات مجلس نهم، در شرایط ویژه جهانی کشور نشان دهنده رشد اجتماعی کشور و پیامی برای غرب است، ادامه داد: تهدید نظامی و اقتصادی آنها، آب در هاون کوبیدن است. آنها برای حل مسائل جهانی، ناگزیر از همکاری با ایران هستند.

وی خطاب به مسئولان کشور و مجریان انتخابات متذکر شد که حضور انتخاباتی پرشور مردم را به معنی درست بودن رفتارهای خود تلقی نکنند و افزود: مردم به برخی عملکردها اعتراض?هایی دارند اما وارد میدان می?شوند تا پیام خود را به غرب برسانند.

گزیده نطق وی را در ادامه بخوانید:

- از مردم تهران به دلیل اینکه اگرچه نام من در لیست دو جیهه مشهور «جبهه متحد» و «جبهه پایداری» نبود و تخریب گسترده?ای هم علیه من شد، اما باز هم به من رای دادند، صمیمانه سپاسگذارم. این نشان می?دهد که گفتمان صدای ملت، - از جمله رعایت حقوق مردم و آزادی بیان- مورد تایید مردم است.

- تخریب?های گسترده علیه من تا آنجا بود که در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته که تبلیغ انتخاباتی ممنووع بود، چند پیامک به طور گسترده در تهران ارسال شد. متن یکی از آنها این بود: «مزخرفات علی مطهری عوضی در دانشگاه الزهرا: ولایت فقیه یعنی استبداد و ولی?فقیه یعنی مستند، ولی «ولی?فقیه» ما عادل است. لطفا وضعیت این مردک عوضی را به دیگران اطلاع دهید». این پیامک کجا و آنچه که من گفتن کجا؟! من در سخنانم گفته بودم که «دو گروه برداشت غلطی از ولایت فقیه دارند. یکی دکتر سروش که ولایت فقیه را «استبداد ظالم» می داند ویکی برخی مدافعان ظاهر ولایت فقیه که با عدم پذیرش نقد به وی از ولایت فقیه «استبداد عادل». در حالی?که ما ولایت فقیه را استبداد نمی?دانیم».

- از دستگاه?های امنیتی می خواهم تا منشا ارسال این پیامک?ها را شناسایی کرده و به مردم معرفی کنند و مجازات شوند.

- اینکه مردم واقعیت را درک می کنند و پس از پروژه?هایی چون «رد صلاحیت اولیه بنده»، «حذف نامم از جبهه متحد –علی رغم کسب 7 رای-» و پروژه «تخریب گسترده بنده»؛ باید زنگ خطری علیه استبدادطلبان باشد که به جای تشکیل مجلسی مقتدر به دنبال حضور آقایان الف یا ب در مجلس نباشند! این خیانت به مردم است.

- جبهه متحد باید سازوکار درستی تهیه کند که چند نفر عضو این کمیته، ابتدا برای خودشان تصمیم و رای گیری نکنند و بعد برای رقبایشان تصمیم گیری کنند!

- از آقای خاتمی برای آشتی کسانی که با نظام قهر کرده?اند، سپاسگذرام. قهر مصلحان جامعه با نظام، یعنی رخنه فرصت طلبان و تنردروها وبه حاشیه راندن انقلابی?های اصیل. این همان بلایی است که بر سر انقلاب مشروطه آمد. به همین دلیل معتقدم آنها که علی?رغم اعتراضشان در انتخابات شرکت کردند، روش درست تری را برگزیدند. چرا که باید از راه انتخابات وارد شد و نه واگذاری میدان به حریف و حرکت در راستای خواست دشمن.

- رئیس?جمهور روز یکشنبه یا سه شنبه هفته آینده برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس می?آید و جای سوال از هیات رئیسه است که چرا این هفته ایشان نیامد؟

- چرا روزنامه دولت اینقدر از سوال از رئیس?جمهور می?هراسد؟ به مسئولان این روزنامه توصیه می کنم که یک مساله ساده را تبدیل به یک مساله جنجالی نکند.

- از دولت به دلیل قطع صادرات نفت به انگلیس و فرانسه و حفظ موضع عزت?مندانه کشور سپاسگذارم.

- از رئیس?جمهور می?خواهم تا در انتصاب آقای مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی منصرف شود. چون پرونده ایشان در موضوع بازداشتگاه کهریزک مفتوح است و بهتر است آقای رئیس?جمهور با قوه قضاییه همکاری کند و راه رسیدگی به این پرونده را هموار کند تا این شائبه پیش نیاید که دولتمردان از قانون مستثنی هستند. کما اینکه از معاون اول رئیس جمهور در دفتر شخصی?اش بازپرسی شد و نه در دادگاه.

- اکنون خط مقدم آمریکا به مرزهای خاورمیانه و شمال آمریکا رسیده است. این در حالی است که مقام معظم رهبری پیش از این?ها این موضوع را پیش بینی کرده بودند. سخنان رهبر انقلاب در باره بیداری اسلامی، انسان را به یاد سیدجمال?الدین اسدآبادی می?اندازد و مجلس و دولت وظیفه سنگینی در این باره دارند.


مخالفان کواکبیان چه کسانی هستند؟

کواکبیان ادامه داد: بنابراین آن عده‌ای که می‌گویند فلانی ناکام ماند، خوشحال هستند و من نیز خدا را شاکرم که سیاست‌ورزی را این بار در خارج مجلس ادامه خواهم داد.

وی با تشکر از حضور گسترده مردم حوزه انتخابیه خویش در انتخابات مجلس نهم گفت: اینبار شش‌هزار رأی بیشتر از انتخابات قبلی به بنده دادند. شاید این آرای بالا علاوه بر میزان صداقت بیانگر قدرشناسی مردم در پی‌گیری زیرساخت‌های اساسی توسعه استان سمنان بود.

این نماینده مردم سمنان در مجلس با اشاره به اقدامات انجام شده خود در مجلس هشتم مدعی شد: عده‌ای از روحانیون شهر سمنان این اقدامات من را ندیده‌اند و همراه فرمانده شاهرودی سپاه استان که به فرموده مقام معظم رهبری هرگز نباید وارد این بازی‌های جناحی و سیاسی‌کاری شوند، به کمک بودجه‌های چند صد میلیونی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری سمنان و البته صرفاً تنها با 5هزار رأی بیشتر برای خودشان جشن پیروزی گرفته‌اند.

کواکبیان در ادامه اظهارات خود ادعا کرد: اینها در هفته تبلیغات انتخاباتی جشن تجلیل از بازنشستگان سپاه برگزار کردند تا در آن مراسم به همه بگویند اصولگرایان متحد با جبهه پایداری فرقی ندارند و به هرکسی که رأی دادید، ثواب برده‌اید و همچنین به تمام پایگاه‌های مقاومت در روستاهای مختلف استان سمنان این را باوراندند که کواکبیان مخالف ولایت فقیه است.

وی افزود: به آنها گفتند که کواکبیان ادامه فتنه است و با رأی ندادن به او قلب آقا امام زمان را باید شاد کرد. غافل از آنکه کواکبیان افتخارش این است که یک بسیجی است و حدود یکسال داوطلبانه و بسیجی‌وار به جبهه رفت نه به صورت مأموریت، کما اینکه علاوه بر برادر و برادر همسرش، دوازده نفر از وابستگانش به درجه شهادت نایل شدند.

این نماینده مجلس، همچنین تأکید کرد: زمانی که عده‌ای نمی‌دانستند ولایت فقیه را چگونه می‌نویسند، کواکبیان 5جلد کتاب در تبیین اندیشه‌های سیاسی برتر امام (ره) نوشته است. اینها با ده‌ها شب‌نامه و انواع تهمت‌ها و تخریب‌ها عملاً به شورای نگهبان نیز توهین می‌کردند، یعنی شورای نگهبان فردی را که ضد ولایت‌فقیه و ادامه فتنه است، تأیید کرده است.

کواکبیان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: البته بنده مستنداتی را فراهم کرده‌ام که در صورت نیاز به شورای نگهبان ارسال خواهم کرد.

وی افزود: تمام این هجمه‌ها درحالی است که بسیاری از بزرگان نظام مقدس ما به خاطر نقش تاریخی اینجانب در ساماندهی حزب مردم‌سالاری در سراسر کشور رسماً از بنده تشکر کردند و از من می‌خواستند از تهران نامزد شوم اما خدا را شاکرم که اگر خودم در مجلس نهم نیستم، از لیست 85نفره این حزب حدود 28نفر وارد مجلس نهم شده‌اند.

این نماینده سمنان در خانه ملت در ادامه سخن خود خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌گویند ما در این انتخابات آخرین میخ را بر تابوت اصلاحات زدیم در حالیکه اصلاحات خط امامی در این کشور نخواهد مرد و ادامه خواهد داشت.

کواکبیان با تشکر از سیدمحمد خاتمی گفت: از ایشان ممنونم که شجاعانه بر خلاف همه حرف‌هایی که دیگران زده‌اند، در انتخابات شرکت کرده‌اند و همان حرفی را که بنده از دو ماه پیش می‌گفتم که ما می‌توانیم و باید در مقابل تحریم‌ها و تهدیدهای بین‌المللی در خدمت این نظام حضور مردم را رقم بزنیم، تکرار کرد.

به گزارش فارس،وی در پایان با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات گفت: علی‌رغم تمام کاستی‌ها و تلخ‌کامی‌ها ما به پای این نظام برآمده از خون شهیدان ایستاده‌ایم و این پرچم اصلاحات خط امامی را در خارج از مجلس ادامه خواهیم داد.


خاطره آیت الله هاشمی و

صداقت دکتر بهشتی در بیان مسائل و تحمل ایشان در مواجهه با بی اخلاقی‌ها آن قدر زیاد بود که در طول عمر شریف خویش، هیچ وقت به حذف شخصیتی هیچ مخالفی فکر نمی‌کرد، هرچند مخالفان پس از ناکامی در آن همه ترور شخصیت، جز به حذف فیزیکی ایشان رضایت ندادند. البته خون ایشان چون چشمه ای جوشان در جامعه خروشید و نگذاشت تارهای دروغ بر آیینه نگاه مردم نسبت به روحانیت اصیل اسلام بنشیند، هرچند پذیرفت که مظلوم زندگی نماید و به تعبیر امام راحل(ره) مظلومانه‌تر به شهادت برسد.

جای خالی آن همراه و همدل سالهای طولانی مبارزه و همکار سالهای پس از پیروزی، همیشه خالی است و این خلأ این روزها که بی‌اخلاقی‌های سیاسی بعضی‌ها برای مطامع زودگذر دنیوی به اوج رسیده، کاملاً احساس می‌شود.

هرچند تمام لحظه‌های پیش و پس از پیروزی انقلاب، سرشار از خاطرات تلخ و شیرین با ایشان است، اما خاطره‌ای را به یاد می‌آورم که روزی به ایشان گفتم: سید با این همه توهین و تهمت چه می‌کنی؟ هنوز آن لبخند معنادار و نگاه نافذش را با تمام وجود حس می‌کنم که با دست بر دوشم زد و گفت: آسیاب به نوبت.

با گرامیداشت یاد ایشان و همه شهدای راه حق و فضیلت، امیدوارم برگزارکنندگان این همایش با تبیین اندیشه‌های ایشان، گامی در جهت تقویت افکار دینی جامعه بردارند که اگر خوب و به دور از سلایق باندی باشد، سرشار از آموزه‌های فراوان برای آموزش جوانان است.

اکبر هاشمی رفسنجانی