سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

ازجهرمی در مورد اختلاس بشنوید

این حجم پول وقتی در سیستم بانکی به شکل فاسد گردش کرد چه دردسر هایی را برای اقتصاد کشور به دنبال داشت؟

نقدینگی ما حدود 360 هزار میلیارد تومان است که این رقم تقریبا کم تر از یک درصد است. بعد هم این اتفاق ظرف دو سال به وقوع پیوسته است. از سوی دیگر این 3 هزار میلیارد تومان رقم بدهکاری نیست و 1800 میلیارد تومان ال سی بدهکار است. خسارت آنهم توسط هر بانکی که ال سی را پرداخت کرده است باید جبران شود. بزرگترین آن بانک ملی است.

تاثیر این فساد بانکی بر فضای عمومی جامعه را چگونه تحلیل می کنید؟

تاثیرش بالا است و اعتماد ملی را خدشه دار کرد. این فساد بانکی ضربه به حیثیت بانک ها و مسئولان زده است. من به همین دلیل تمایل نداشتم موضوع آن پخش شود. پیگیری قضایی و اطلاعاتی آن را دنبال می کردم ولی پخش آن کار اشتباهی بود. پخش این موضوع توسط بانک مرکزی، برخی مسئولان دولتی و نمایندگان نخته مجلس صورت گرفت.

به نوعی پخش آن توسط دولت خودزنی نبود؟

احساس می کردند که دیگران می آیند و موضوع را پخش می کنند و ما عقب می مانیم پس آمدند زود تر پخش کردتد و فرافکنی کردند. بنده حتی یک روز هم در پیگیری اینکه اطلاعات را به آقای احمدی نژاد برسانم کوتاهی نکردم ولی آقای احمدی نژاد وقت ندادند تا من با ایشان صحبت کنم بعد قضاوت نمایند.

شما درخواست داده بودید با آقای احمدی نژاد حرف بزنید؟

بله. من هر روز پیگیری می کردم و در برخی جلسات آقای احمدی نژاد را دیدم و به ایشان گفتم نیم ساعت به من وقت بدهید که دیدم می ترسد از من این موضوع را بشنود. خدا به همه ما توفیق بدهد که بصیرت لازم را پیدا کنیم.