سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

قسمت دوم

احمدی‌نژاد فکر می‌کرد مردم در 11 روز قهر او به خیابان می‌ریزند

وی خاطرنشان کرد: آقای احمدی‌نژاد فکر می‌کرد همه مردم با او هستند و اگر 11 روز در خانه بنشیند، همه مردم به خیابان‌ها می‌ریزند.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت: آقای ذالنور! در حرف همه تابع رهبری هستند، اما در عمل چقدر این تابعیت وجود دارد؟

وی در ادامه با بیان این که یک عده از کلمه فتنه، نان می‌خورند، گفت: من از ابتدا هم گفتیم که معتقدم هر‌کس که خط امامی است، باید معتقد به ولایت فقیه باشد و کسی که خط امامی است نمی‌تواند مقابل رهبری موضع بگیرد. اصلاً خود من اولین کسی بودم که در مجلس قبل از همه اصول‌گرایان کلمه فصل‌الخطاب‌‌بودن سخنان رهبری را به کار بردم.

بعد از سخنان ذالنور در بخش سوم، کواکبیان، با اشاره به سخن ذالنور مبنی بر این که برخی از سران اصلاحات گفته‌اند انتخابات را تحریم می‌کنیم، گفت: فلان‌آقا نظر خودش را گفته است.

وی افزود: آقای ذالنور! شما می‌گویید اگر فلان‌آقا را از اصلاحات بگیری، چیزی از اصلاحات باقی نمی‌ماند در حالی که اصلاحات بیش از 50 حزب هستند.

کواکبیان خاطرنشان کرد: ما به دنبال نهادینه‌کردن احزاب در کشور هستیم و وقتی هم که مقام معظم رهبری بحث نظام پارلمانی را مطرح کردند لازمه‌اش وجود احزاب قوی در کشور است.

این که در انتخابات می‌آییم، بزرگترین موضع ماست

وی با اشاره به آن بخش از سخنان ذالنور مبنی بر این که آقای کواکبیان! موضع خود را مشخص کن، گفت: روزنامه مردم‌سالاری که هر روز منتشر می‌شود، موضع ماست؛ اصلاً همین‌قدر که ما می‌گوییم در انتخابات می‌آییم، بزرگترین موضع ماست.

بعد از سخنان ذالنور در بخش چهارم کواکبیان با اشاره به سخنان وی مبنی بر این که بسیاری از احزاب اصلاح‌طلب را مردم نمی‌شناسند، گفت: این‌که شما احزاب اصلاح‌طلب را نمی‌شناسید مشکل ما نیست؛ برای مثال خانه کارگر در همه شهرها دفتر دارد و روزنامه‌اش هر روز منتشر می‌شود.

وقتی وزارت کشور اجازه فعالیت به حزب مشارکت نمی‌دهد، چه توقعی دارید که لیست بدهند

وی افزود: آقای ذالنور! این که شما بگویید اصلاح‌طلبان فقط حزب مشارکت هستند و چون فاتحه آن‌ها خوانده شده، فاتحه اصلاحات خوانده شده، اشتباه است. مضاف بر این که وزارت کشور اجازه فعالیت به احزابی مثل مشارکت را نمی‌دهد؛ پس چه توقعی از آن‌ها دارید که لیست انتخاباتی بدهند؟

کواکبیان گفت: حالا شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم گفته ما به عنوان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات لیست انتخاباتی نمی‌دهیم، اما چه اشکالی دارد که برخی از احزاب لیست بدهند؟ برخی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب هم گفته‌اند اصلاح‌طلبان لیست نمی‌دهند.

بعد از مناظره کواکبیان و ذالنور نوبت به پرسش و پاسخ دانشجویان رسید.

کواکبیان در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان بسیجی مبنی بر این که حوادث بعد از انتخابات را اعتراض می‌دانید یا فتنه؟ گفت: وقتی رهبری لفظ فتنه را به کار بردند حتماً فتنه‌ای در کار بوده است.

وی در ادامه در پاسخ

در حال حاضر کمتر خانواده‌ای است که بیکار نداشته باشد و یا در فامیل شان حداقل یک معتاد نباشد، بعد شما بگویید مملکت گل و بلبل است؟

به سؤال دانشجوی بسیجی دیگری مبنی بر این که چه تضمینی وجود دارد که اگر حزب مردم‌سالاری در انتخابات شکست بخورد، شما نتیجه آن را بپذیرید؟ و نگویید تقلب شده است؟ گفت: ما مطمئن هستیم این اتفاق نمی‌افتد؛ اصلاً اگر همین الان بگویند دیگر نماینده نیستم و یا در انتخابات پیش‌رو رد صلاحیت می‌شوی، اعتراض نمی‌کنم و اصلاً بنای ما این نیست که بگویند به زور دنبال قدرت هستیم.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت: آیت‌الله آملی‌لاریجانی رسماً گفتند حتی اگر شکایتی از روند انتخابات نشود و ما احساس کنیم مجری انتخابات تخلف می‌کند، وارد می‌شویم؛ اگر تخلفات به جایی برسد که صدای ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی دخالت کند، نباید از من ایراد بگیرید.

وی پس از سخنان ذالنور مبنی بر این که دولت خاتمی به بیگانگان امتیاز داد تا تحریم نشود اما دولت احمدی‌نژاد روی اصول ایستاد و انرژی هسته‌ای را پیش برد، گفت: همین نیروگاه نطنز که شما الان افتخار آن را می‌کنید، زمان آقای خاتمی ساخته شد.

کواکبیان افزود: آقای حسن روحانی زمانی پروتکل الحاقی را امضا کرد که 80 کشور دیگر هم امضا کرده بودند، و اصلاً سؤال من این جاست که مگر می‌شود شورای عالی امنیت ملی کشور بدون تصویب رهبری کاری را صورت دهد؟

وی خاطرنشان کرد: چهارشنبه‌ای که گذشت جلسه غیر‌علنی مجلس در خصوص همین تحریم‌ها بود؛ یکی از نمایندگان گفت ما تا آخر ایستاده‌ایم و حتی اگر دو قطعنامه دیگر هم بدهند ما از موضع هسته‌ای کوتاه نمی‌آییم؛ البته این آقا فکر می‌کرد در نمازجمعه صحبت می‌کند.

عضو فراکسیون خط امام‌(ره) مجلس شورای اسلامی گفت: درست است که ما نباید از موضع هسته‌ای کوتاه بیاییم، اما هنر این است که هم موضع هسته‌ای داشته باشیم و هم قطعنامه نگیریم


صحبتهای کواکبیان در سه قسمت(1)

سوریه، لبنان و فلسطین در موقع صدور قطعنامه علیه ایران، دستشویی‌شان گرفت

وی خاطرنشان کرد: برای مثال در قضیه قطعنامه علیه ایران در خصوص اتهام ترور سفیر عربستان، در موقع رأی دادن در موافقت یا مخالفت با قطعنامه علیه ایران، کشورهایی مثل سوریه، فلسطین و لبنان دستشویی شان گرفت؛ یعنی از جلسه بیرون رفتند تا به نفع ایران رأی ندهند.

بی‌‌نظمی‌های دولت احمدی‌‌نژاد در تاریخ انقلاب بی‌سابقه بود

کواکبیان با تأکید بر این که بی‌نظمی‌ایی که در این دولت شد، در تاریخ انقلاب سابقه نداشت، گفت: رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها در آخرین سخن خود گفته است ما بخشی از درآمد هدفمندی یارانه‌ها را به مردم تزریق کردیم؛ شما بی‌جا کردید؛ شما غیرقانونی عمل کردید؛ او صریحاً اقرار کرده است.

کمتر خانواده‌ای است که بیکار و کمتر فامیلی است که معتاد نداشته باشد

وی گفت: آقای ذالنور! در حال حاضر کمتر خانواده‌ای است که بیکار نداشته باشد و یا در فامیل شان حداقل یک معتاد نباشد، بعد شما بگویید مملکت گل و بلبل است؟

کواکبیان در پاسخ به سخنان ذالنور مبنی بر این که دستاوردهای دولت احمدی‌نژاد، ارزش آن را داشت که حتی ده برابر تحریم‌ها بر کشورمان تحمیل شود، گفت: اگر با دید شما باشد که حمله به سفارت انگلستان هم مورد تأیید شماست. در حالی که باید پرسید چرا باید کاری کنیم که وزیر خارجه ما برود و در مقابل انگلیس تأسف بخورد؟

وی در پاسخ به این سؤال که نظر شما درخصوص حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات چیست؟ گفت: ما همه نخبگان کشور را به حضور در انتخابات و ثبت‌نام در آن تشویق می‌کنیم و علاوه بر آن با تحریمی‌ها موضع داریم. اصلاً تحریم را بر‌خلاف وصیت‌نامه سیاسی امام راحل می‌دانیم.

دبیر‌کل حزب مردم‌سالاری در‌خصوص نظرش راجع به بیانیه اصلاح‌طلبان لندن‌نشین در خصوص تحریم انتخابات گفت: فلان‌کس آن‌ور‌آبی غلط می‌کند.

پسرجان! ماهم برای وحدت اصول‌گرایان دعا می‌کنیم، اما چه کنیم، نمی‌شود

وی در پایان در خصوص دعای یکی از دانشجویان بسیجی که دعا می‌کنیم اصول‌گرایان به وحدت برسند تا شاهد حضور امثال آقای کواکبیان در خانه ملت نباشیم، گفت: پسرجان! ما هم برای وحدت اصول‌گرایان دعا می‌کنیم، اما چه کنیم که این اتفاق نمی‌افتد.


سلامی دیگر

به نام قادر عادل

دوستان در ادامه مطالب روزهای گذشته باید نکته ای دیگر افزود و آن اینکه به کسانی که خود را عادل مطلق می دانند و در جایی حرف می زنند که امکانی برای پاسخ گویی رقیب وجود ندارد نباید رأی داد چرا که اینان به قول معروف معرکه گیران سر کوچه خلوتند ! چرا که اگر امکانی برای رقیب برای پاسخگویی پیش آید چه بسا با دو بحث منطقی فتیله پیچ شده  و دیگر حرفی برای گفتن نداشته باشند !  اما حالا که رقیب شان امکان حرف زدن ندارد یا تریبونی  که برای او هست  و برای رقیبش نیست  هر نوع اتهام و تهمتی را نصیب رقیب بی بال پر خود کرده و خود را تنها فرد دل سوز و حامی اسلام و کشور  و رهبر و ... شهر می داند و دیگران را خیانتکارانی که فقط با لگد مال کردن آنان دل این نماینده طرفدار عدالت !!! خنک می شود .

چرا نباید به اینان رأی داد ؟ بخاطر اینکه این گونه افراد عدالت را با نام عدالت لگد کوب می کنند و استبداد را با نام دین بر مردم تحمیل می کنند ، و وای به آن روزی که  استبداد دینی توسط عده ای که نه از اسلام سر در می آورند و نه اعتقادی به رهبر دارند و نه اعتقادی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حاکم شود . خدا آنروز  را با دست ما نیاورد. دوستان تابعد به امید خدا خداحافظ


فاز دوم هدفمندی و علی مطهری

آفتاب: نماینده تهران در مجلس هشتم شورای نگهبان را به رعایت عدالت در تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس نهم توصیه کرد. 

علی مطهری در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: عملکرد شورای نگهبان باید عادلانه باشد چرا که برای دست یافتن به مشارکت بالا در انتخابات پیش‌رو شورای نگهبان را به خودداری از سخت‌گیری‌های بی‌جا توصیه می‌کنم.

وی افزود: عملکرد درست این شورا می‌تواند به این مسئله کمک کند و نباید صرف عضویت در ستاد انتخاباتی آقای میرحسین موسوی و شیخ مهدی کروبی و یا اعتراض به روند انتخابات گذشته افراد رد صلاحیت شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: رد صلاحیت باید تنها شامل کسانی باشد که علیه نظام اقدام عملی کردند و نه کسانی که به دنبال کار سیاسی سالم بودند.

علی مطهری در ادامه نطق خود با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس گفت: انتخابات مجلس نهم در شرایط خاص داخلی و خارجی برگزار می‌شود که در این شرایط حضور پر شور و مشارکت بالای مردم می‌تواند تصور موثر بودن تحریم‌های اقتصادی و یا فکر حمله نظامی و افزایش تحریم‌ها را از ذهن کشورهای غربی

آیا دنبال مجلسی مستقل آزاد و مانعی برای استبداد دولت‌ها هستید یا دنبال ایجاد شرایطی برای هموار کردن راه استبداد دولت‌ها؟ اگر پاسخ گزینه‌های اول است باید نمایندگان مردم وارد شوند نه کسانی که با حمایت دولت وارد مجلس شدند.

خارج کند.

وی افزود: مشارکت بالای مردم تاثیر به مراتب بیشتری از حمله نظامی به غرب دارد و فرصت طلایی برای جمهوری اسلامی است که وضعیت داخلی و خارجی خود را سامان بخشد لذا استفاده از این فرصت نیاز به تدبیر توام با حکمت دارد و فرصت‌ها را باید غنیمت شمرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خطاب به فعالین سیاسی کشور گفت: آیا می‌خواهید این انتخابات را مایه نزدیک‌شدن دل‌ها قرار دهید یا عاملی برای تسویه‌حساب‌های شخصی و ایجاد تفرقه بیشتر؟ آیا از ورود گرایش‌های مختلف که التزام فکری و عملی به قانون اساسی دارند استفاده می‌کنید یا سیاست پیاده کردن افراد مخالف خود را از قطار جمهوری اسلامی دارید؟

مطهری ادامه داد: آیا دنبال مجلسی مستقل آزاد و مانعی برای استبداد دولت‌ها هستید یا دنبال ایجاد شرایطی برای هموار کردن راه استبداد دولت‌ها؟ اگر پاسخ گزینه‌های اول است باید نمایندگان مردم وارد شوند نه کسانی که با حمایت دولت وارد مجلس شدند.

وی تاکید کرد: حمایت دولت از نمایندگان و ناظران خود منشا تخلفات مالی می‌شود چرا که حمایت دولت از ناظران خود مانع نظارت واقعی می‌شود.

فرزند شهید مطهری در ادامه خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: به جاست که اصلاح‌طلبان انتخابات 88 را با مسائل انتخابات پیش‌رو خلط نکنند و مطالبات خود را به طور جداگانه از راه‌های قانونی پیگیری کنند و در همین راستا شرکت در انتخابات مجلس را یک وظیفه دینی و ملی تلقی کنند.

این نماینده اصول‌گرا ادامه داد: اصلاح‌طلبان این رشد فکری و اجتماعی را دارند که این دو مسئله را از یکدیگر تفکیک کنند و از سویی دیگر ما می‌دانیم که امام علی‌(ع) از حق مسلم خود یعنی خلافت جامعه اسلامی گذشت و فرمود مادامی که کار غاصبان به ضرر شخص من است برای باقی ماندن اسلام از حق خود می‌گذرم بنابراین ما نباید برای حفظ جمهوری اسلامی ایران از برخی مطالبات خود بگذریم؟

علی مطهری در پایان با اشاره به وعده احمدی‌نژاد برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: نمایندگان باید این مسئله را مورد بررسی قرار دهند که آیا این مسئله شائبه انتخاباتی بودن دارد یا خیر، چرا که این موضوع احساس می‌شود.


به کی رأی ندهیم

به نام دانای علیم

خوب دوستان ادامه مطالب قبل را چنین آغاز می کنیم که به چه کسی رأی ندهیم ؟

به کسی که هر روز به رنگی در می آید رأی ندهیم ، کسی که روزی اینوری و روزی دیگر آنوری و یا کسی که برای پیشبرد افکار خود به هر کسی بی اخلاقی می کند چرا که چنین افرادی یا بسیار خود بین هستند که خود را عقل کل دانسته و دیگران را جهل کل ، یا اینکه به قول خودشان زرنگ بازی در می آورند و می خواهند هر جور شده به پستی برسند و به اهداف پلید خود برسند. و دیگر این که به افرادی که از خود هیچ ندارند و دائم برای پیشبرد اهداف و برنامه ها ی خود که به قول خودش همه را هم برای رضای خدا انجام می دهد به این یکی و آن یکی خود را می بندد تا که شاید بگویند فلانی آدم متدینی است .در حالی که مطمئن باشید نه متدین است و نه عقلی برای فکر کردن دارد و کاری را برای خدا انجام می دهد که اگر چنین بود باید احتمال خطا در خودش هم به اندازه یک درصد می داد . اما این افراد فقط و فقط تا زمانی که شما حرفهایشان را گوش کنید با اخلاقند و اگر نظریه ای مطرح کنید که مخالف فکر آنان باشد حتی یک درصد هم خطا در تفکر خود نمی دهند اما نظریه مقابل  را در حد مرتد بودن طرد می کنند.

حال چرا گفتم به این افراد رأی ندهیم چونکه اینان علاوه بر اینکه به خود خیانت می کنند به جامعه نیز خیانت می کنند چرا !؟ به خاطر اینکه این گونه افراد عامل اصلی درست نشدن فرهنگ جامعه اند و در واقع چون بسیار اتفاق می افتد که در کار ظاهری خویش نیز موفق می شوند مردم و جوانان ما نیز و حتی بزرگان و کودکان نیز این افراد را الگوی خود قرار داده و همیشه در صددند در آشفته بازار فعلی هر چه زود تر  و در واقع یک شبه ره صد ساله یا صد شبه را بپیمایند و به هیچ چیز فکر نمی کنند الا رسیدن به این افراد و  همانند آنان عمل کردن ، و این افراد نیز با خرج های بیت المال چه تبلیغها نکه برای بزرگ نشان دان خود نمی کنند !حال اگر چنین پیش برود آیا می شود امید به خوب شدن جامعه داشت؟!


رهبری به احمدی نژاد، می توانی استعفا دهید

رهبری به احمدی‌نژاد گفت می‌توانی از رئیس‌جمهوری استعفا دهی

وی در پاسخ به سؤال دانشجوی دیگری مبنی بر این که آیا این‌قدر که از احمدی‌نژاد گفته شد، در دولت اصلاحات هم مسئله گریز از حکم ولایت را سراغ دارید؟ گفت: در قضیه وزیر اطلاعات و قهر 11 روزه آقای رئیس‌جمهور، خود آقای احمدی‌نژاد به رهبری گفت اگر من نتوانم با وزیر اطلاعات کار کنم، می‌توانم استعفا بدهم یا نه؟ که رهبری هم به آقای احمدی‌نژاد فرمودند می‌توانی استعفا بدهی؛ بعد رئیس‌جمهور می‌گوید من رفتم 11 روز در خانه نشستم تا فکر کنم استعفا بدهم یا نه، که البته من این کار آقای احمدی‌نژاد را درست نمی‌دانم؛ اما با تمام این احوال، رئیس‌جمهور بعد از 11 روز در تلویزیون حاضر شد و گفت رابطه من با رهبری رابطه پدر و فرزندی است؛ که البته من انتقاد به این سخن آقای احمدی‌نژاد کردم و گفتم رابطه با رهبری فراتر از رابطه عاطفی پدر و فرزندی است، چون چه کسی گفته پدر همیشه درست می‌گوید؟ رهبری در جایگاهی است که مشروعیت همه ارکان نظام با اوست.

ذالنور تأکید کرد: رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد مقابله شفاف و رسمی با رهبری نداشته است، اما مجموعه دولت اصلاحات انحراف از آرمان‌های انقلاب داشت. اصلاً دولت اصلاحات گریز از این آرمان‌های انقلاب داشت.

در این لحظه ذالنور در پاسخ به کواکبیان که گفت آقا ذالنور مغلطه هم حدی دارد؛ ما می‌گوییم انحراف شخص رئیس‌جمهور شما می‌گویی دولت اصلاحات از آرمان‌های انقلاب انحراف داشت؛ گفت: در تحصن طلاب در مسجد اعظم قم برای برکناری مهاجرانی، آقای خاتمی به مرحوم آیت‌الله مشکینی تلفن کردند که این تحصن را تمام کنید؛ آقای مشکینی گفتند این‌ها با حرف من نیست شما تضمینی بدهید که مهاجرانی را بر‌می‌دارید من بگویم تحصن را تمام کنند؛ آقای خاتمی در پاسخ گفت مگر می‌شود با حرف هر‌کسی وزیر را برداشت؛ آقای خاتمی تأکید کرد: مهاجرانی کاره‌ای نیست، او مجری برنامه‌های فرهنگی من است؛ مشکل این طلبه‌ها من هستم و من استعفا می‌دهم. بعد از این تلفن، آیت‌الله مشکینی به رهبر معظم انقلاب تلفن کرده و ماجرا را گفتند، رهبر معظم انقلاب هم به آقای مشکینی گفتند به طلاب بگویید، تحصن را جمع کنند؛ دوباره آقای مشکینی گفتند طلاب به حرف من گوش می‌دهند، اگر امکان دارد چند جمله‌ای را شما بفرمایید من بنویسم و برای آن‌ها بخوانم تا تحصن را جمع کنند. بعد آقای مشگینی به مسجد اعظم که خود من هم در آن‌جا بودم آمدند و سخنان رهبری را خواندند که ای مالک‌اشترها برگردید؛ این مالک‌‌اشترها برگردید اشاره به جریان جنگ امام علی با معاویه دارد که دشمنان شمشیر در زیر گلوی امام علی(ع) گذاشتند و گفتند به مالک‌اشتر بگو برگردد؛ یعنی تهدید به استعفای آقای خاتمی از رییس‌جمهوری، شمشیری بود زیر گلوی علی.


فیزیکدان کارتون خواب

از سایت آفتاب:

سکانس سوم:‌ فیزیکدان کارتن خواب 

قهر روزگار مرد را که حالا در سن 49 سالگی به پیرمردهای 60 ساله می‌ماند در بند خود گرفتار کرده است. از قهر روزگار و نامرادی دنیا می‌نالد برای من که می‌خواهم با سماجت از چند و چون زندگیش سر در بیاورم صحبت که نه درد دل کرد به این امید که شاید در پس ضبط صوت و قلمی که دارم بتوانم امثال او را از این نوع زندگی نجات دهم. هر چه بیشتر می‌گفت، کمتر باورم می‌شد.

مرد بی‌خانمان که نشسته بود و آرام و با وقار حرف می‌زد فوق لیسانس فیزیک داشت و مدرس یکی از آموزشگاه‌های خصوصی کنکور بود. اما شب را در گرمخانه سپری می‌کرد.

مرد با پیروزی انقلاب و تعطیل شدن دانشگا ه‌ها مثل بسیاری دیگر از دانشجویان موقتا ترک تحصیل کرد و دوباره در سال 67 برای ادامه تحصیل به دانشگاه رفت و فوق لیسانس فیزیک گرفت و بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه دست به همه کاری زده بود. برای امرار معاش معلم حق‌التدریس شده بود اما به علت حقوق کم عطای تدریس را به لقایش بخشید و به کار واردات دستگاه‌های کپی مشغول شد اما به مرور نتوانسته بود در بازار واردات همتای رقبایش پیش برود و ورشکست شد.

مرد زندگی آرامی داشت اما دست روزگار تقدیر دیگری برایش رقم زد. چند سال قبل در یک درگیری خانوادگی باعث مجروح شدن طرف مقابل شده بود و دادگاه برایش بیست و سه میلیون دیه و چند ماه زندان برید. تقاضای همسرش بعد از زندان رفتنش، طلاق بود.

مرد مجبور بود بعد از آزادی از زندان خیابانگرد شود. در همان شبهایی که در خیابان‌ها می‌خوابید مدارکش را از دست داد و شروع دردسر زندگیش از همان جا بود. مرد مدتی در خیابان‌ها سرگردان بود شاید به دنبال نیمه‌گمشده زندگیش و بعد توسط چند خیابان گرد دیگر با محلی به اسم گرمخانه آشنا شد. مرد هنوز با وجود خیابان گردی حاضر نمی‌شود دست تکدی جلوی رهگذران دراز کند و برای این که حقوق بخور و نمیری داشته باشد سه ساعت در هفته را در یک آموزشگاه کنکور برای بچه‌های پشت کنکوری تدریس می‌کند و پولی را که از این راه به دست می‌آورد برای خرجی دختر 9 ساله‌اش می‌فرستد.

از آرزو – دخترش – می‌پرسم که با تمام شدن امتحانات خرداد حضانتش به مرد سپرده می‌شود، می‌گوید: آخرین بار توی دادگاه دیدمش و ماهی صد هزار توان برای خرجی به مادرش می‌دهم.می پرسم اگر یک روز در این وضعیت ببیندتان... موزاییک‌های زمین را با چشم‌هایش می‌شمارد. ضرب و تقسیمشان می‌کند چند بار دهانش را بی‌صدا باز می‌کند و بعد در حالی که سعی می‌کند از زیر بار نگاهم فرار کند، قبل از رفتن می‌گوید: ضربه روحی سنگینی می‌خورد،خیلی سنگین....

سکانس چهارم:‌ عدالت کجاست؟ 

اگر با چشم‌های خودم او را در محوطه گرمخانه ندیده بودم باور نمی‌کردم که یک بی‌خانمان است. شاید شما هم اگر روزی او را در یکی از خیابان‌ها ببینید حتی به مخیله تان هم خطور نمی‌کند فردی که می‌بینید برای این که از سرما نمیرد به گرمخانه پناه می‌برد. سر و وضع مرتب و لباس‌های تمیزش حکایت از زندگی مرفه گذشته‌اش دارد. زندگی‌ای که سال‌هاست اثر آن را در خاطراتش جست‌وجو می‌کند. دو سال کارتن خوابی بدترین روزهای زندگی او را تشکیل داده است. کارشناس مدیریت بازرگانی است. سال‌های سال در شرکت تالبوت انگلستان کارمند بوده و همزمان قطعات یدکی ماشین آلات را به ایران وارد می‌کرده اما امروز برای این که امرار معاش کند و پولی برای خرید لباس داشته باشد مجبور است به دار الترجمه برود و به آنها بگوید که در کار ترجمه اسناد و مدارک به زبان انگلیسی تبحر دارد.

برق عجیبی در چشم‌های سبزش خانه کرده انگار اشک صدها سال در گودی چشمانش مرداب شده و آنقدر گریه نکرده که حالا سبزی جلبک‌های ته چشمش زده است بیرون. برای این که متوجه برق اشک در چشمانش نشوم چشم به زمین می‌دوزد و آهسته می‌گوید بعد از بی‌خانمان شدن تنها دنبال یک چیز بودم:‌ عدالت. اما هر چه بیشتر جست‌وجو کردم کمتر یافتم.

سهم مرد از دنیایی که روزی با رفاه تمام در آن زندگی می‌کرده در حال حاضر فقط یک دست لباس است و یک کیف کوچک که صبح به صبح تمام بدبختی‌هایش را در آن می‌ریزد و تا غروب با خود حمل می‌کند.

از مرد که حالا از ناراحتی در خود مچاله شده و با انگشتان دستش بازی می‌کند از زندگی‌اش می‌پرسم و بچه‌هایش. مرغ خیالش را تا بوشهر پرواز می‌دهد.سری به خانه‌اش که حالا پنج سالی می‌شود از آن خبری ندارد می‌زند، از حال و روز بچه‌ها پرس و جو می‌کند و بعد که خیالش از بابت زندگی‌اش راحت شد، می‌گوید:‌ برادرم برای گسترش کارش دست مردم چک داشت و برای این کار به ضامن احتیاج داشت. به حکم بزرگ‌تری و برادری ضمانتش کردم اما برادرم بعد از مدتی که نتوانست جواب طلبکارها را بدهد خودکشی کرد و من ماندم و یک دنیا طلبکار که ضامن بازگرداندن پولشان شده بودم.

شب و روز از دست طلبکارهایی که برای وصول طلبشان مراجعه می‌کردند آب خوش از گلویم پایین نمی‌رفت. تمام زار و زندگی‌ام را فروختم اما فقط توانستم طلب تعدادی از آنها را بدهم و برای خودم جز فرش زمین و روکش آسمان چیزی باقی نماند. پنج سال است فقط از طریق تلفن احوال بچه‌هایم را می‌پرسم.

سرمایه دار دیروز و گرمخانه خواب امروز می‌گوید:‌ دو سال آزگار در یک مسافرخانه در خیابان سعدی زندگی می‌کردم و بعد که دیگر پولی برای کرایه اتاق نداشتم مجبور شدم به خیابان پناه ببرم. اما برای این که از خیابان گردی راحت شوم خودم را به کلانتری معرفی کردم و آنها مرا به گرمخانه فرستادند.


سایت مجمع هک شده است

آفتاب: بدنبال انتشار خبری مبنی بر اینکه «عدم حضور اصلاح‌طلبان مشارکت مردم در انتخابات را پایین نمی‌آورد» از قول سیدمحمد موسوی خویینی‌ها، وی آن را تکذیب کرد. 

خویینی‌ها در وب‌سایت خود نوشت: 

روز جمعه دوم دی ماه مطلع شدم که سایت مجمع روحانیون هک شده است. این سایت بیش از دو سال است فیلتر شده است. هک‌کنندگان در پی این اقدام غیراخلاقی و غیرشرعی که تجاوز به حقوق شرعی و قانونی مجمع روحانیون است مطالبی مغشوش و آمیخته‌ای از دروغ‌های بسیار، با چند جمله ناقص از سخنان اینجانب در جمع دانشجویان رابر روی سایت مجمع قرار داده‌اند. در پی این اقدام زشت برخی از سایت‌های وابسته به جریان حاکم این مطالب مغشوش و درهم آمیخته را به نقل از سایت مجمع انتشار داده‌اند و این خود نشان از هماهنگی این سایت‌ها با هک‌کنندگان مجرم دارد.
 
اینجانب در شب شهادت امام زین العابدین علیه السلام در دیدار با دانشجویان سخنانی ایراد کرده‌ام‌، امیدوارم بتوانم به زودی متن پیاده شده این سخنرانی را از این سایت در اختیار خوانندگان گرامی قرار دهم. 

گفتنی است رسانه‌ها دیروز خبری منتشرکردند که خویینی‌ها طی سخنانی در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران که سایت مجمع روحانیون آن را منتشر کرده است، درخصوص انتخابات آتی مجلس تصریح کرده است: در شرایط کنونی، انتخابات و مشارکت زیاد است که دست دشمن را برای ایجاد خطر می‌بندد البته ما هم نمی‌توانیم انتخابات را تحریم کنیم، چون غالباً مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورا زیاد بوده و حضور یا عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات نقشی در مشارکت مردم ندارد.


حرفهای سید محمد

حرفم همان است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اعلام کرده

 

 

 

 

 

 

 

 

سید محمد خاتمی عصر امروز در حاشیه مراسم ختم مرحوم حاج محمد خلیلی اردکانی (داماد ارشد آیت الله سید روح الله خاتمی رحمت الله علیه) در گفت و گویی کوتاه با خبرنگاران درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم گفت: حرف بنده همان است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اعلام کرده که اصلاح طلبان نمی توانند و نباید در انتخابات نامزد و فهرستی داشته باشند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات سه شنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که با وجود تلاش‌های شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای مناسب شدن فضای انتخاباتی، متاسفانه عرصه هر روز تنگ‌تر می‌شود و در نتیجه این شورا تصمیم گرفته است لیست انتخاباتی ارائه ندهد و از هیچ‌کس حمایت نکند.

محمد غریبانی رییس این شورا همچنین روز گذشته با اشاره به واکنش‌های رسانه‌های اصولگرا نسبت به تصمیم اخیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، گفته بود عملکرد برخی از رسانه‌های تندرو اصولگرا نشان از آن دارد که تصمیم شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مبنی بر عدم معرفی کاندیدا در انتخابات، تصمیمی درست و به موقع بود.

رئیس جمهوری سابق ایران با بیان این که فعلا این شرایط فراهم نشده است، افزود: البته بنده از طرف کسی اظهار نظر نمی کنم، ولی فکر می کنم وقتی همه نشانه ها دلالت بر این دارد که نباید در انتخابات شرکت کنیم، بنابراین شرکت در انتخابات معنایی ندارد.

سید محمد خاتمی گفت: موضوع تحریم انتخابات نیست، اما برای شرکت در انتخابات بنده دیدگاههای خود را پیش تر بیان کرده ام و انتظار داشتم شرایطی فراهم شود که همه دیدگاه ها بتوانند در انتخابات حضور و مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: حرف بنده همان است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اعلام کرده که اصلاح طلبان نمی توانند و نباید در انتخابات نامزد و فهرستی داشته باشند؛ البته این به معنای تحریم انتخابات نیست. دل بستگان به اصل انقلاب هیچ گاه انتخابات را تحریم نمی کنند.

وی همچنین درباره حمایت هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا از اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان همواره از اصل نظام، انقلاب و مصالح و حقوق ملت دفاع می کنند و کسانی که به دنبال آسیب به اصل انقلاب هستند به هیچ وجه مورد تأیید اصلاح طلبان نیستند.


سید حسن و اخلاق سیاسی

مسئولین و فعالین هیئت‌های افغانی با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی دیدار کردند.


به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، در این دیدار با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) گفت: بعد از حادثه عاشورا، جامعه اسلامی دستخوش مصائب بسیار بزرگی شده بود، اما شاید بزرگ‌ترین مصیبتی که در جامعه اسلامی پدید آمده بود، از بین رفتن اخلاق بود؛ این بی‌اخلاقی هم فقط در میان حاکمان نبود، بلکه در میان مردم عادی هم بروز کرده بود.


وی ادامه داد: در چنین شرایطی کار بزرگ امام سجاد(ع) تأکید و توصیه و ترویج اخلاق صیحح و اصلاح اخلاق فاسد جامعه و دعوت جامعه به اخلاق اسلامی بود، به نوعی که ایشان پایه گذار یک اقدام فرهنگی شدند.


یادگار امام راحل با اشاره به دعای مکارم اخلاق صحیفه سجادیه، اظهار داشت: فرازهای مختلف این دعا نشانگر توجه امام سجاد (ع) به اخلاق است؛ در این دعا امام بعد از صلوات بر پیامبر(ص) می‌فرمایند:"وَبَلِّغْ بِایمانى اَْمَلَ الْایمانِ، وَاجْعَلْ یَقینى اَفْضَلَ الْیَقینِ، وَانْتَهِ بِنِیَّتى اِلى‏ اَحْسَنِ النِّیَّاتِ، وَ بِعَمَلى اِلى‏ اَحْسَنِ الْاَعْمال اَللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفَِ نِیَّتى، وَصَحِّحْ بِما عِنْدََ یَقینى"، یعنی ایمانم را به درجه کامل‏ترین ایمان رسان، و یقینم را برترین یقین گردان، و نیتم را به بهترین نیت‏ها منتهى ساز، و کردارم را به بهترین کردارها تبدیل کن. بارخدایا، نیّتم را به لطف خود، کامل و خالص گردان. وی گفت: واقعیت این است که اگر نیت‌ها پاک شود و همه چیز برای خدا باشد، اخلاق برقرار خواهدشد. منشأ همه رذایل، بدی‌ها و زشتی‌ها چیزی نیست جز این‌که نیت ما پاک و احسن نباشد. حسن خمینی تاکید کرد: اگر همین درس و توصیه و سفارش امام سجاد را سرلوحه قرار دهیم، جامعه اسلامی یک گام به پیش نهاده‌ایم و بدی‌ها و ناپاکی‌ها به سمت بهبود و صلاح پیش خواهندرفت.

 

وی با بیان این‌که تمام بدی‌های این روزها ناشی از نبودن نیت پاک است، گفت: کسی برای خدا بدی نمی‌کند، تهمت نمی‌زند، دروغ نمی‌گوید، ربا و دزدی انجام نمی‌دهد؛ باید در این ایام برای تحول در جامعه از امام سجاد یاری گرفت. وی، افغان‌ها را به خود باوری، تلاش و رفاقت دعوت کرد و در پاسخ به درخواست شرکت‌کنندگان از مسئولین دولت و به‌خصوص رییس‌جمهور خواست نسبت به تحصیل فرزندان مهاجرین افغان‌ها توجه و مشکلات آنان را رفع کنند. وی گفت: جلوگیری از ترک تحصیل فرزندان مهاجرین که بعضا ناشی از مشکلات مالی است، یکی از کارهای مهم در زمینه صدور انقلاب و بسط تمدن ماست؛ ضمن این‌که محرومیت فرزندان کسانی که در این سرزمین زندگی می‌کنند، با اخلاق اسلامی و روحیات ملت ما سازگار نیست.