سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

تبریک به مناسبت حضور سبز و رأی آوردن دکتر محبی

باسلام و درود به مردم خوب شهرستان سنقر و کلیایی

حضور همیشگی شما در حالی که با امید و آرزو یک نماینده را راهی مجلس شورای اسلامی می کنید دل هر شخصی را بدرد می آورد اگر نتواند خواسته های شما را برآورده نماید .مردمی که شغل اکثرشان کشاورزی است و از این راه در آمدی برای خود دست و پا می کنند و بعد از ا میدواریشان به خالق یکتا و دعای خیر اولیاءالله  خواهان رسیدگی به امور آنان توسط نمایندگان است تا با کارهای عمرانی بتوانند به این منطقه که از لحاظ اقتصادی مستضعف هستند کمکی کنند تا فرزندان آنان با داشتن زن و بچه آواره شهرها نشوند و در همان منطقه به نان ونوایی برسند امید است که این بار جناب آقای دکتر محبی این وظیفه خطیر را در نظر داشته باشد


متهمی که قرار است بر تأمین اجتماعی ریاست کند!

به گزارش آخرین نیوز به نقل از خبرآنلاین، پس از برکناری رحمت?الله حافظی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، سید مجید موسویان سرپرستی این سازمان را بر عهده دارد. اما رئیس?جمهور در نظر دارد که سعید مرتضوی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به عنوان مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی برگزیند.

12 نماینده مجلس در تذکری به رئیس جمهور از او خواستند تا به دلیل عدم تجربه و تخصص مرتضوی در این زمینه، او را به عنوان مدیر عامل سازمان تامین انتخاب نکند.

این تذکر کتبی از سوی احمد توکلی، غلامرضا مصباحی?مقدم، الیاس نادران، اسماعیل کوثری، بیژن نوباوه، زهره الهیان، فاطمه رهبر، پرویز سروری، رضا آشتیانی، حسینعلی شهریاری، نادر قاضی پور و محمد دهقان امضا شده بود.


خبر میدهیم سیاه نمایی نمی کنیم

به گزارش آخرین نیوز به نقل از فارس، بر اساس اعلام رئیس مجلس، گزارش کمیسیون برنامه در مورد عدم اجرای یک جزء از بودجه 90 به قوه قضاییه ارسال شد.

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد عدم اجرای جزء «ب» بند یک و تبصره‌های بند 2 قانون بودجه سال 90 کل کشور را قرائت کرد.

در این گزارش که از سوی رضا عبدالهی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تنظیم شده آمده است: با عنایت به ارجاع درخواست ده نفر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی جهت رسیدگی به گزارش این کمیسیون درباره عدم اجرای جزء «ب» بند یک و تبصره‌های بند 2 قانون بودجه سال 90 کل کشور طبق ماده 233 آیین‌نامه داخلی، بدین وسیله اظهار دارد‌‌ عملکرد این بندها و اجزاء و تبصره‌های مربوط به آن طی 6ماه منتهی به شهریور ماه سال جاری در جلسات متعدد کمیسیون با حضور وزرای نفت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، معاونین معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و کارشناسان دیوان محاسبات کشور مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه رسیدگی به شرح ذیل اعلام می‌شود:

1- ارزش نفت خام و میعانات گازی صادر شده طی مدت مذکور معادل مبلغ 53.2 میلیارد دلار است.

2- بر اساس اعلام بانک مرکزی مبلغ حدود 51.2 میلیارددلار تا پایان شهریورماه وصول شده است.

3- پس از کسر سهم نفت صندوق توسعه ملی، دولت و مناطق محروم و نفت‌خیز بر مبنای قانون بودجه سال 90 کل کشور و احتساب عدم وصول حدود دو میلیارد دلار از ارزش نفت صادراتی تا پایان شهریورماه باید معادل مبلغ حدود 6.4 میلیارد دلار به عنوان مازاد بابت بند 2 ماده واحده قانون بودجه به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز شود.

4- بنابر اعلام خزانه‌داری کل کشور تا پایان شهریورماه معادل حدود 2.4 میلیارد دلار از مازاد فوق به حساب خزانه واریز شده است و مابقی میزان حدود 4 میلیارد دلار به حساب خزانه واریز نشده است.

5- از مبلغ واریز شده به خزانه تا تاریخ 3/8/90 اعتباری برای اجزاء بند 2 قانون بودجه تخصیص و پرداخت نشده است.

باتوجه به مراتب یاد شده اقدامات زیر در اجرای قانون ضروری است:

الف- دولت در تخصیص و پرداخت مبلغ 2.4 میلارد دلار واریز شده به حساب خزانه بر اساس مفاد تبصره یک و دو بند 2 قانون بودجه حداکثر طی یک هفته اقدام کند.

ب- وزارت نفت در وصول مبلغ 2میلیارد دلار تسریع کند.

پ- باتوجه به عدم وجود مبنای قانونی در برداشت مبلغ 4میلیارد دلار از درآمد مذکور از سوی بانک مرکزی این بانک حداکثری ظرف یک هفته نسبت به واریز مبلغ مذکور به حساب خزانه اقدام کند.

بدیهی است در صورت عدم واریز یا عدم ارائه مستند قانونی برای برداشت این مبلغ تخلف بانک مرکزی در مراجع ذیربط قابل پیگیری است.

ت- دولت با قید تسریع موظف به تخصیص و پرداخت مبلغ شش میلیارد دلار موضوع اجزاء بندهای ب و پ بر اساس مفاد تبصره‌های یک و دو بند 2 ماده واحده قانون بودجه سال 90 کل کشور شود.

به گزارش فارس، بعد از قرائت این گزارش در صحن علنی علی لاریجانی رئیس مجلس این گزارش را به رأی مجلس گذاشت و نمایندگان مجلس نیز با 113 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 22 رأی ممتنع با آن موافقت کردند.

لاریجانی بر همین اساس اعلام کرد که این گزارش به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.


بیانیه دکتر خاتمی

متن این پاسخ بدین شرح است: با وجود سختی و پیچیدگی این مسأله انتظار ندارم که همگان از توضیحات من قانع شوند، بخصوص که محدودیت ما در اطلاع رسانی فضایی را از هر طرف ایجاد کرده که هم توقعاتی خارج از امکانات و مصلحت مطرح می شود و هم تبیین کامل آسان نیست.

وجود چنین ابهام ها و پرسش هایی در فضای عمومی به ویژه از سوی کسانی که در این سال ها متحمل مشکلات و محدودیت های گوناگون و هزینه های سنگین شده اند امری طبیعی است. من نمی توانم از کنار این پرسش ها و تحلیل ها و احساسات پاک آسیب دیده بی تفاوت بگذرم و احترام خود را به ناقدان و حتی مخالفانم تکرار نکنم. با ذکر این نکته که بحث تفصیلی در این باب به مجال مناسب تر واگذار می شود چند نکته را یادآور می شوم.
اقدام من از منش و بینش سیاسی و فکری من و آن چه به آن باور دارم و پای بندم ریشه می گیرد. من از موضع اصلاحات و در جهت نگاه داشت روزنه های اصلاح طلبی که آن را مهم ترین و بلکه تنها راه سربلندی کشور و دست یابی به آرمان های اصیل انقلاب و تأمین حقوق مردم و مصالح ملت می دانم و نیز برای دفع مخاطرات و تهدیدهای درونی و بیرونی اقدام کرده ام. هدف ممکن و مطلوب، بازگرداندن امور به موقعیتی است که در آن مصلحت کشور و خواست های اساسی و تاریخی مردم اصل قرار گیرد.
من براساس راهبرد اصلاح طلبانه به آشتی ملی و بازگشت به آرمان های اصیل انقلاب و قانون اساسی و ایجاد فضای همدلی و مشارکت همگان دعوت کرده و میکنم و انتظار داشته و دارم که همه با اسیر نماندن در گذشته و با نگاه به آینده روند تازه ای را در کشور آغاز کنند. تأکید اصلاح طلبی بر روندها و اقدام های قانونی و غیر خشونت آمیز به این معنا نیست که اصلاح امور کشور بدون پرداخت هزینه میسر است. اما در هر اقدام سیاسی در نظر گرفتن مصالح و شرایطی که نیروهای فعال در داخل کشور با آن مواجه اند ضرورت دارد. در مورد انتخابات مشارکت فعال و معرفی نامزد طبعاً در گرو وجود شرایط مناسب است. مصالح بزرگ تر کشور و اصلاحات مقدم بر ملاحظات شخصی است و اقتضائات خاص خود را دارد. تعیین استراتژی عدم معرفی نامزد و ارائه لیست هیچگاه به معنی تحریم انتخابات نبود و می بایست این امر را در عمل اثبات کنیم تا با گرفتن هرگونه بهانه ای از بدخواهان روزنه ای برای امکان مفاهمه بیشتر با تکیه بر حقوق و مصلحت مردم و پیشرفت واقعی کشور باز شود. امیدوارم درک مشترکی از شرایطی که در آن قرار گرفته ایم به وجود آید.
تردیدی ندارم که احساسات و داوری ها در زمان مناسب می تواند به آنجا برسد که به جای هرگونه توجیهی، چه از سر افراط و چه از سر تفریط، درستی تصمیم هایی در جهت منافع و مصالح ملی و پیشبرد اصلاحات در درون نظام جمهوری اسلامی گرفته می شود اولویت پیدا کند و ان شاء الله گشایش در کارها فراهم آید.

آرای کرمانشاه و جاماندن کرمی راد مدافع دولت

به گزارش آخرین نیوز به نقل از فارس،با اتمام قطعی کار شمارش آرا در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نتایج قطعی این حوزه اعلام شد.

براساس اعلام ستاد انتخابات شهرستان مجموع آراء مأخوذه این حوزه انتخابیه 369 هزار و 893 رأی بوده که باتوجه به آن میزان آرای 24 داوطلب مجلس در این حوزه انتخابیه بدین شرح است:



1- عبدالرضا مصری 144 هزار و 445 رای

2- سید سعید حیدری طیب 118 هزار و 435 رای

3- جهانبخش امینی 76 هزار و 884 رای

4- محمد رزم 64 هزار و 676 رای

5- محمد کرمی‌راد 61 هزار و 364 رای

6- محمدرضا شعبانی 24 هزار و 205 رای

7- سید جلال موسوی 22 هزار و 783 رای

8- بهروز خسروی آدینه‌وند 22 هزار و 690 رای

9- جهانبخش کریمی موموندی 22 هزار و 613 رای

10- لیلی حیدری چقاکبودی 15 هزار و 914 رای

11- نسرین مهدوی 10 هزار و 587 رای

12- پری شهبازی 10 هزار و یازده رای

13- محمود کرمی‌راد 9304 رای

14- میثم حجتی‌پور 6698 رای

15- نریمان برازی جمور 5241 رای

16- اصغر سپهبان قره‌بابا 4589 رای

17- ناصر مرادی بیلهویی 4398 رای

18- محمد محمدی 4036 رای

19- بهمن رضایی 3328 رای

20- محسن نوری‌فر 3166 رای

21-ولی رضایی دولت آبادی 2708 رای

22- رضا فعله‌گری 2374 رای

23- محمد شبیری 1758 رای

24- منوچهر طبقیان 1722 رای

برهمین اساس عبدالرضا مصری و سید سعید حیدری‌طیب با کسب اکثریت مورد نیاز در مرحله اول به مجلس راه یافتند و جهانبخش امینی و محمد رزم نیز به دور دوم راه یافتند.

گفته شده محمد کرمی‌راد به نتایج این حوزه اعتراض کرده و یکی از اعتراضات وی آرایی است که با نام کرمی‌راد برای محمود کرمی‌راد برادرزاده وی درج شده درحالی که براساس اعلام وزارت کشور و تفسیر قانون وی مشمول اشتهار رای‌های «دکتر کرمی‌راد» و«کرمی‌راد» می‌شود


رأی خاتمی به چه کسی یا به چه بوده؟

آخرین نیوز: برخی کاربران اینترنت از اظهارات روز گذشته خاتمی درباره رای دادن وی خبر داده اند.

نورانی در صفحه شخصی خود نوشته که خاتمی در دیداری، در جریان سنگینی فضای بوجود آمده در پی رای دادنش بوده و اخبار نگران کننده 48 ساعت قبل از انتخابات درباره اقدامات بعد از انتخابات را علت رای دادن خود عنوان کرده است.

وی همچنین هر گونه فشار پیدا و پنهان، معامله و پیغامی را تکذیب کرده است.

به گزارش بازتاب سید محمدخاتمی در پاسخ به سوال نورانی درباره اینکه بر روی برگه رایش چه نوشته؟ اظهار کرده است :"جمهوری اسلامی"


خاتمی شرکت کرد

باسلام وبا درود بر همه ملت عزیز ایران که یک بار دیگر از حق قانونی خود استفاده کردند و به ندای دلسوزان به انقلاب و ایران پاسخ مثبت دادند و در واقع میراث گرانبهای  امام را پاسداشتند .

اما نکته ای که به ذهن خطور می  کند موضع گیریهای ضد انقلاب و کیهان بر علیه خاتمی است چرا این دو هر کدام به نحوی با او در جنگندهر کدام نیاتی برای خود دارند ، ضد انقلاب که مشخص است و تعجبی ندارد اما کیهان که خود می دوزد و خود پاره میکند چرا نگران از شرکت است !!!!!!!!!! به نظر بنده دونکته در آن نهفته است

یکم اینکه کیهان خیلی ناراحت شد که پیش بینی اش  این بار چون نیروهای خود جوش در کار نبودند تا به نحوی اخلالی در کار خاتمی ایجاد کنند ناراحت است حداقل اینکه اگر در تهران بود می شد به بهانه اعتراض نیروهای خود جوش! خاتمی را کتک زد و بعد هم بنویسد خاتمی برای اختشاش به فلان صندوق رإی مراجعه کرده و چون قبلا تحریم کرده !!!!(به قول برادر حسین) پس حالا برای اخلال آمده !!!!!!!!!!!!!!!

دوم اینکه برادر حسین مخاطب خود را ...فرض کرده که هر چه بگوید آنها هم با کمال تعبد قبول کرده و آنگاه است که لیست ندادن را به تحریم ، شرکت فردی را به عنوان اخلال به خورد برادران دیگر خواهد داد. در نهایت با ید گفت و مکرو و مکروالله والله خیرالماکرین


الهم اشکو الیک

نمی دانم!! شایعه پیدا شدن پیکر حمید باکری ساخته و پرداخته دوستان نادان و یا فرصت طلبان احمق است که ناشیانه داستان پردازی می کنند!! البته شایعه حدود دو هفته پیش پردازش شده، و خانواده درجه یک شهید، به عنوان شوخی تلقی کردند. پس هدیه ی انتخاباتی نیست. ..

پس از انتشار و تکذیب شایعه غیراخلاقی کشف پیکر مطهر شهید حمید باکری از چهره های سرشناس دوران دفاع مقدس که در عملیات خیبر بر اثر اصابت گلوله آرپی جی به شهادت رسید و پیکرش هیچ گاه به عقب بازنگشت،  و تنها حکم بازی با احساسات بازماندگان جانشین شهید فرمانده لشگر 31 عاشورا را داشت، همسر این شهید با انتشار یادداشتی با ادبیاتی تند نسبت به این مسئله اعتراض کرد.

در این نوشته آمده است:

اللهم اشکو الیک

مملکت داریم،” اگر بامن باشی هر چه می خواهی بگو و ادعا کن وای به حال کسی که مخالف من باشد” این تفکر فعلا راس همه امور است. می شود دروغ گفت فقط راست ها را نباید گفت. کلا حمید باکری گوشت قربانی برای تهییج احساسات مردم است. آن زمانی که آزادگان سر افراز وارد کشور ما شدند، شایعه این که حمید باکری برگشته چه اثر آزاردهنده روحی برای فرزندانم داشت، کلی زمان برد تا توانستیم کمی شرایط بچه ها را عادی کنیم.

نمی دانم!! شایعه پیدا شدن پیکر حمید باکری ساخته و پرداخته دوستان نادان و یا فرصت طلبان احمق است که ناشیانه داستان پردازی می کنند!! البته شایعه حدود دو هفته پیش پردازش شده، و خانواده درجه یک شهید، به عنوان شوخی تلقی کردند. پس هدیه ی انتخاباتی نیست. ..

ظاهرا شهید به همه تعلق دارد غیر از خانواده. از شهادت سهم خانواده گریه و دربدری و غریبی و… و سوختن دائمی در فراق شهید. و برای فرصت طلبان و .. شهید گوشت قربانی است که هر وقت اراده کنند برای منافع خود، می توانند او را به قربانگاه ببرند. حتما مشکلی پیش آمده و با این شایعه آن را می پو شانند.

در ضمن اگر قرار باشد پیکر حمید برگردد من قبل از همه خبردار می شوم. سال های قبل هر وقت با ایثار و گذشت گروه تفحص، پیکر قهرمانان دفاع مقدس به دامن انتظارخانواده هایشان برمی گشت معمولا من شب قبل خواب می دیدم حمید یا آقا مهدی برگشته اند و اگر خدا توفیق می داد در مراسم تشیع عزیزان شرکت می کردم.

پس از نظر اینجانب بارها پیکر حمید و آقا مهدی برگشته اند و ادبی که از این دو برادر سراغ دارم، منتظرند تا همه بر گردند و هدیه برای مردم ایران و خانواده باکری برگشت آرمانهای آنهاست. خدایا ما هر چه در راه تو داده ایم پس نمی گیریم فقط ما را ازدست نادانها نجات بده.

فاطمه امیرانی (همسر حمید باکری) 90/12/12


با این تخریب ها مشخص چه کسی پیروز میدان است یا علی برادر علی

 
فرارو به نقل از سایت صدای عدالت نوشت:

به دلیل اقبال گسترده مردم شریف تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر به دکتر علی مطهری «سرلیست صدای ملت» پیامهای تخریبی علیه وی آغاز شده است.

نمونه ای از این تخریب ها به این شرح است:
"مزخرفات علی مطهری عوضی در دانشگاه الزهرا(س): مقام عدالت بالاتر از ولایت است! ولایت فقیه یعنی استبداد و ولی فقیه یعنی مستبد! منتها ولی فقیه ما مستبد عادل است! لطفا شخصیت این مردک عوضی را به مردم نشان دهید."

در حالی که متن سخن دکتر مطهری چنین بوده است:
این که می گویند ولایت بالاتر از عدالت است، حرف غلطی است و تفکر اشعری‌گری است. خدا هم بر اساس عدالت عمل می کند و بالاتر از عدالت نیست بلکه عین عدالت است. ولایت فقیه از نظر سروش به معنی استبداد ظالم است و از نظر برخی تندروها به معنی استبداد عادل، در حالی که ما آن را استبداد نمی دانیم.

مردم شریف حوزه انتخابیه تهران خود قضاوت نمایند.


زیبا کلام و انتخابات

فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سؤال که آیا در انتخابات امروز شرکت کرده است، گفت: رأی دادن یک امر خصوصی و شخصی است.

صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا امروز برای شرکت در انتخابات مجلس پای صندوق رأی حاضر شدید یا خیر؟ گفت: رأی دادن یک امر مخفی است و شما اگر اجازه دهید اظهارنظری نمی‌کنم.

وی افزود: بنده امروز در حوزه انتخاباتی حسینیه ارشاد حاضر شدم تا با تلویزیون الجزیره درباره انتخابات ایران مصاحبه کنم.

زیباکلام در پاسخ به این سؤال که حضور مردم در انتخابات را چگونه ارزیابی کردید؟ گفت: در انتخابات 22 خرداد سال 88 به حسینیه ارشاد رفته بودم و جمعیتی که در آن روز دیدم با جمعیتی که امروز در حسینیه ارشاد حضور داشتند، قابل مقایسه نبود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: جمعیت حاضر در حسینیه ارشاد در 22 خرداد سال 88 خیلی بیشتر از جمعیت امروز بود.

وی در پاسخ به این سؤال که نظر شما درباره شرکت آقای خاتمی در انتخابات امروز چیست؟ گفت:‌برای بنده پیامکی آمد مبنی بر اینکه آقای خاتمی به همراه برادرش در انتخابات شرکت کرده و هر دو رأی داده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: بنده از این خبر خیلی شگفت‌زده نشدم برای اینکه با شناختی که از آقای خاتمی دارم شرکت وی در انتخابات امروز برای من تعجب برانگیز نبود اما نمی‌دانم صحت و سقم این خبر چقدر است.

زیباکلام خاطرنشان کرد: آقای خاتمی هیچ‌گاه نگفته بود که در انتخابات شرکت نکنید و در انتخابات شرکت نخواهم کرد و یا انتخابات را تحریم می‌کنم. آنچه که خاتمی گفت این بود که اصلاح طلبان در انتخابات آتی به صورت فردی و یا لیستی هیچ نامزدی نخواهند داشت.

استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران در پاسخ به این سؤال که بالاخره آیا شما در انتخابات امروز شرکت کردید یا خیر؟ گفت: آنچه می‌توانم به شما بگویم این است که رأی دادن همیشه یک امر خصوصی و شخصی است و باید کم‌کم یاد بگیریم که رأی دادن را یک امر شخصی تلقی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ بنده امروز در حسینیه ارشاد برای مصاحبه با تلویزیون الجزیره حاضر شدم که در این مکان سرلشکر رضایی، حسن بیادی و حجت‌الاسلام پناهیان نیز حضور داشتند.