سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

ارادت به سه گروه

کروبی: به سه گروه ارادت دارم
دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان این‌که " اعتقاد من این است که مشکل اصلاح‌طلبان اجماع یا عدم اجماع نیست" گفت:‌ آن‌چه مهم است این است که همدیگر را تخریب و تضعیف نکنیم و علیه یکدیگر کار نکنیم.

ایسنا: دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان این‌که " اعتقاد من این است که مشکل اصلاح‌طلبان اجماع یا عدم اجماع نیست" گفت:‌ آن‌چه مهم است این است که همدیگر را تخریب و تضعیف نکنیم و علیه یکدیگر کار نکنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی کروبی در سی‌و چهارمین نشست عمومی مجمع نمایندگان ادوار همچنین با اشاره به بحث‌های مربوط به کاندیداتوری مهندس موسوی اظهار کرد:‌ من بسیار از این مساله استقبال می‌کنم.

وی افزود: به نظر من هرکس که می‌خواهد باید بیاید و ستادهای خود را راه بیاندازد و کار کند. مردم در زمان تصمیم‌گیری می‌دانند که چه کار کنند و ما نباید برای آن‌ها تعیین تکلیف کنیم. آن‌کس که مردم بخواهند، همان فرد پیروز خواهد شد پس باید بگذاریم افراد بیایند و حرف خود را بزنند و ما هم برای صلاحیت‌های‌شان تلاش کنیم.

وی با اشاره به انتخاب کرباسچی به عنوان رییس ستاد انتخاباتی خود تصریح کرد: حتی آقای کرباسچی که الان آمده و مسوولیت ستاد مرا قبول کرده است هم اگر شرایط را دید و میل داشت به صحنه بیاید چه عیب دارد؟ من برای این حرف‌ها که می‌زنم دلیل دارم و بعدا این دلایل را توضیح خواهم داد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: من در بخش‌های سیاسی به سه گروه ارادت خاصی دارم؛ اول دوستانی که در دوران انقلاب با هم در زندان بودیم، دوم طبقه روحانیون و سوم نمایندگان ادوار مختلف مجلس.

کروبی در تشریح اهمیت گروه سوم اظهار کرد: نمایندگان گذشته و فعلی مجلس از جمله گروه‌های تاثیرگذار در انتخابات هستند و می‌توانند در بین مردم نیز موثر باشند. این نماینده‌ها بارها از مردم رای اعتماد گرفتند و در میان آن‌ها بوده‌اند و می‌توانند بر روی آرای آن‌ها موثر باشند.

وی خاطرنشان کرد: مقطع امروز آن‌قدر حساس، ظریف و خطیر است که با همه‌ فراز و نشیب‌های دهه بعد از انقلاب، این دوره از همه سخت‌تر و دشوارتر است و اگر نخواهیم بگوییم دشوارتر، باید بگوییم حساس‌تر و پیچیده‌تر است و واقعیت‌نگری بیشتری می‌طلبد.

وی معتقد است: امروز جریان و اندیشه‌ای رشد کرده و روز به روز هم در جاهای مختلف پنجه می‌افکند که این تفکر و اندیشه خاص و نگران کننده است. بحث این نیست که کدام جریان پیروز می‌شود و کدام جریان شکست می‌خورد. بعد از رحلت امام (ره) آقای هاشمی رفسنجانی رییس‌جمهور شد و ما هم به ایشان کمک کردیم و در دور دوم هم با وجود این‌که جمعی حمایت نکردند ولی باز هم ایشان رییس‌جمهور شدند.
 
بعد هم ماجرای آقای ناطق نوری، ری‌شهری و مرحوم زواره‌ای پیش آمد. در آن زمان رقیب اصلی ما آقای ناطق نوری بود که از نظر گرایشی به ما چپ و به او راست می‌گفتند. آقای ناطق چهره‌ای با سابقه بود که گرایش خاص خود را داشت و اساسا لازمه‌ جامعه‌ای که می‌خواهد انتخابات انجام دهد وجود سلیقه‌های مختلف است. آقای ری‌شهری هم فردی شناخته شده و باسابقه بود و رقابت بدین ترتیب شکل گرفت. هر گروهی پیروز شود، طییعی است که رشد اندیشه‌های آن‌ها بیشتر می‌شود و مدیران بیشتری از آن‌ها بر سر کار خواهد بود، ولی امروز مساله‌ این نیست بلکه مساله این است که اندیشه‌ای بر سر کار آمده که صحنه‌ها بر مردم و قشرهای مختلف اعم از متفکر، اندیشمند تا روحانی و هنرمند سخت شده است.

کروبی در ادامه به سفر اخیر خود و برخی ممانعت‌ها از سخنرانی‌اش در برخی اماکن اشاره کرد و افزود: امروز سخن از بینشی است که در حال میدان‌دار شدن است برای مثال هنرمندان ما حتی مذهبی‌های آن‌ها هم می‌گویند صحنه و عرصه بر ما تنگ شده است. مساله کتاب و ممیزی هم مشکل دیگری است که وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به نامه‌ خود به دراویش اظهار کرد: نامه‌ای که من به برای درویش‌ها نوشتم به شدت برای من ضرر دارد و اگر می‌خواستم سیاسی عمل کنم آن‌قدر فهم سیاسی داشتم، بیش از انتخابات این کار را نکنم ولی من دیدم عده‌ای دارند در این کشور زندگی می‌کنند و حقوق شهروندی دارند و نباید این رفتار با آن‌ها شود. یک بار هم نامه‌ای به من دادند که وقتی خواندم واقعا شب خوابم نمی‌برد؛ چراکه در آن نامه شرح داده شده بود که چه رفتاری با آن‌ها شده است و من تعجب کردم و بسیار ناراحت شدم که چرا باید چنین اتفاقاتی بیفتد.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که " سرنوشت با انتخابات عوض می‌شود" تصریح کرد: زمینه این مساله در مردم وجود دارد. راه اصلاحی همین است که با حضور در پای صندوق‌های رای در انتخابات شرکت کنیم. امروز حتی صحنه به نیروهای راست هم تنگ شده است و اصلا این گروه‌بندی‌ها به هم ریخته است.

دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به وضعیت برخی دانشجویان گفت: من همیشه با وضع دانشجویان آشنا بودم و تعجب می‌کنم که چگونه چنین رفتارهایی با برخی از دانشجویان می‌کنند به طوری که کاملا در سطح دانشگاه‌ها فشارها را بیشتر می‌توان دید. امروز حتی گروه‌هایی مثل برخی دانشجویان که قبلا می‌گفتند باید انتخابات را تحریم کنیم به حرف من رسیدند که با شرکت نکردن در انتخابات هیچ چیز عوض نمی‌شود ولی الان که همه می‌گویند که باید پای صندوق‌های رای بیاییم، فشارها را باز هم بیشتر کرده‌اند.


فتوای وحدت

اسفند ????
روزنامه الدیار چاپ کویت روز چهارشنبه نوشت : مفتی اعظم مصر عبادت اهل سنت بر اساس فقه شیعه ر ا مجاز دانست .

این روزنامه افزود: علی جمعه مفتی مصر مجددا بر فتوای قبلی خود مبنی بر مجاز بودن عبادت اهل سنت بر اساس فقه مذهب شیعه اهل بیت (علیهم السلام) تاکید کرد.

وی الدیار گفت که تفاوتی میان این دو مذهب وجود ندارد و منشاء هر دو یکی است.

مفتی مصر افزود: اگر دخالت برخی طرف ها که در صدد ضربه زدن به شیعه و سنی و ایجاد تفرقه میان آنها هستند نبود، سخنان من با واکنشی رو به رو نمی شد.

شیخ علی جمعه همچنین با خودداری از اظهار نظر در باره برخی تلاش های تندروها برای برکناری خود، خواستار برخورد با هر گونه تلاش برای ایجاد تفرقه شد و به نزدیک ساختن این دو مذهب دعوت کرد.

به نوشته الدیارمفتی مصر در فتوای خود گفته است که هیج مانعی برای عبادت بر اساس فقه مذهب شیعه وجود ندارد و تفاوتی میان شیعه و سنی نیست.

علی جمعه همچنین شیعه را مذهبی پیشرفته دانسته و گفته است که برخی با مطالعه در کتاب های قدیمی شیعه اختلافاتی را از آنها بیرون می آورند و این خطای بزرگی است.

وی همچنین با متهم ساختن برخی به تلاش برای برهم زدن روابط میان شیعه و سنی افزود: اینها برای خدمت به برخی اهداف و مقاصد در صدد ایجاد شکاف میان مسلمانان و تسهیل اجرای نقشه های از پیش طراحی شده ، هستند

بازهم سلام

 مهدی کروبی:آمریکا و اروپا کار خود را بلد هستند شما به فکر منافع ایران باشید   

مهـدی کـروبی در جمع کـثیـری از ‌مـردم نهـاونـد، بـا تـشـکـر از ابـراز ‌احـساسات و مـیهمان نوازی مردم نهاوند گـفـت: نـهـاوند وارث تاریخ، تمدن و فرهنگ چند هزار ساله، با ‌مردمانی غیور و شجاع است. ‌‌به گزارش سحام نیوز، کروبی در ادامه یاد آور شد: جوانان نهاوند با ایجاد و تشکیل گروهی مسلمان به نام ابوذر به مبازه با ‌ظلم و ستم با رژیم پهلوی به پا خواستند و از زمانی که ایـن گـروه دسـتگیر شدند تا زمان اجرای حکم اعدام آنها ‌که 70 روز به طول انجامید همگی در روزه به سر می بردند. ‌دبیر کل حزب اعتماد ملی در ادامه، بـه نـرخ بـالای بـیـکـاری ایـن شهرستان در مقایسه با دیگر شهـرستانهای استان ‌همدان اشاره کرد و آن را موجب تاسف و تاثر دانست. وی به نامه های مردمی که به وی داده می‌شد اشاره ‌کرد و با بیان اینکه اکثر این نامه ها برای پیدا کردن کار است، گفت: تعجب می کنم و از خود می پرسم چرا ‌وضع ما اینگونه شده است که بعضی‌ها با افتخار در تلویزیون حاضر می شـوند و می گویند در فلان شهر ‌‌هزار نامه خطاب به ما نــوشــتـه اند! ایـن نـامـه هـا برای تصدق و تشکر است یا بیان مشکلات و نـارسـایـی هـا؟ کـروبی تاکید کرد: باید با برنامه ریزی صحیح و فــراهـم کـردن شـرایـط زمینه جذب سرمایه گذاریدر کشـور، ‌را فراهم کنیم تا از این طریق بتوانیم وضعیت اقتصاد کشور را بهبود بخشیم . ‌کروبی خاطر نشان کرد: آقایان وقتی بـه خـارج از کـشـور می‌روند اساتید و دانشجوهای خارجی را دعوت می‌کنند در دانشگاه های ایران سخنرانی کنند و می گویند ایران آزادترین کشور جـهــان اســت‌. مـا بـه شـمـا مـــی‌‌گــویـیـم اروپــایــی‌هــا و آمریکایی‌ها پیشکش، اجازه دهید شیخ مهدی کروبی در دانشگاه حضور پیدا کند، به ‌جای اینکه به فکر اروپایی ها و آمریکایی‌ها هستید به منافع ملی کشور خود بیندیشید. آنها کار خود را خوب ‌می دانند . دبیـر کـل حـزب اعتماد ملی همچنین عصر روز پنجشنبه گـذشته با حضور در یکی از مساجد ملایر در جمع پرشور و صمیمی مردم ملایر حاضر شــد و بــه ایـراد سـخـنـرانـی پـرداخـت. ‌بـه گزارش ایلنا، مهـدی کـروبـی بـا اشـاره بـه برخی نقدها به مجلس ششم گفت: در اینکه مجلس ششم همچون هر مجلس دیگری دارای اشکالات و اشتباهاتی بوده حرفی نیست اما مجلس ششم اقدامات و تصمیمات کارشناسی شده بسیار بزرگی را اتخاذ کرد.

مهدی کروبی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم ملایر گفت: در همدان شنیدم گروهی روزهای جـمـعـه در آرامگاه بابا طاهر جمع می شدند و به شعرخوانی مـی‌پـرداخـتـند. اکنون چند مـاهـی اسـت که جلوی آنها گرفته شده است. در حالی‌که کشور ما مورد تهدید بیگانگان و دچــار مـشـکـلات عــدیـده است، واقعا این نوع برخوردها جای تعجب دارد.

وی تاکید کرد: اینکه هنرمندان، دراویش و دانشجویان را هر کدام به گونه‌ای آزار و اذیت می‌کنند، اشتباه است در حالی‌که حکومتباید با سعه‌صدر برخورد کند البته که باید از حریم‌شکنی‌ها پرهیز شود اما این چه کاری است که برویم و حسینیه و قبرها را خراب کنیم. کروبی به اهمیت تضارب آرا و افکار اشاره کرد و گفت: با تنش و اخلال نمی‌توان به نتیجه رسید بلکه باید در فضای معقول و آرام حرف‌ها و دیدگاه‌ها را بیان کرد. دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین در سی‌و چهارمین نشست عمومی مجمع نمایندگان ادوار، با بیان اینکه " اعتقاد من این است که مشکل اصلاح‌طلبان اجماع یا عدم اجماع نیست" گفت:‌ آنچه مهم است این که همدیگر را تخریب و تضعیف نکنیم و علیه یکدیگر کار نکنیم. به گزارش ایسنا، مهدی کروبی با اشاره به بحث‌های مربوط به کاندیداتوری مهندس موسوی اظهار کرد:‌ من بسیار از این مسئله استقبال مـی‌کـنم. وی افزود: به نظر من هرکس که می‌خواهد باید بیاید و ستادهای خود را راه بیندازد و کار کند. مردم در زمان تصمیم‌گیری می‌دانند که چه کار کنند و ما نباید برای آن‌ها تعیین تکلیف کنیم. دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: من در بخش‌های سیاسی به سه گروه ارادت خاصی دارم؛ اول دوستانی که در دوران انـقـلاب بـا هـم در زنـدان بـودیـم، دوم طبقه روحـانیون و سوم نمایندگان ادوار مختلف مجلس. کروبی در تشریح اهمیت گروه سوم اظهار کرد: نمایندگان گذشته و فعلی مجلس،از جمله گروه‌های تاثیرگذار در انتخابات هستند و می‌توانند در بین مردم نیز موثر باشند. این نمایند ه‌ ها بارها از مردم رای اعتماد گرفتند و در میان آنها بوده‌اند و می‌توانند بر روی آرای آنها موثر باشند. وی خاطرنشان کرد: مقطع امروز آن‌قدر حساس، ظریف و خطیر است که با همه‌ فراز و نشیب‌های دهه بعد از انقلاب، این دوره از همه دوره‌ها سخت‌تر و دشوارتر است و اگر نخواهیم بگوییم دشوارتر، باید بگوییم حساس ‌تر و پـیـچـیـده‌تـر اسـت و واقـعـیـت‌نـگـری بـیـشتری مـی‌طـلـبـد.وی مـعـتـقـد است امروز جریان و اندیشه‌ای رشد کرده و روز به روز هم در جاهای مختلف پنجه می‌افکند که این تفکر و اندیشه خاص و نگران کننده است. بحث این نیست که کـدام جـریـان پیروز می‌شود و کدام جریان شکست می‌خورد. مسئله امروز این است که اندیشه‌ای بر سر کار آمده که صحنه‌ها بر مردم و قشرهای مختلف اعم از متفکر، اندیشمند تا روحانی و هنرمند سخت شده است. کروبی در ادامه، به سفر اخیر خود و برخی ممانعت‌ها از سخنرانی‌اش در برخی اماکن اشاره کرد و افزود: امروز سخن از بینشی است که در حال میدان‌دار شـدن اسـت، بـرای مـثـال هـنـرمـندان ما حتی مذهبی‌های آن‌ها هم می‌گویند صحنه و عرصه بر ما تنگ شده است.وی همچنین با اشاره به نامه‌ خود به دراویش اظهار کرد: نامه‌ای که من برای درویش‌ها نوشتم به شدت برای من ضرر دارد و اگر می‌خواستم سیاسی عمل کنم آن‌قدر فهم سیاسی داشتم، پیش از انتخابات این کار را نکنم ولی من دیدم عده‌ای دارند در این کشور زندگی می‌کنند و حقوق شهروندی دارند و نباید این رفتار با آن‌ها شود. وی در ادامه، با تاکید بر اینکه " سرنوشت با انتخابات عوض می‌شود" تصریح کرد: زمینه این مسئله در مردم وجود دارد.راه اصلاحی همین است که با حضور در پای صندوق‌های رای در انتخابات شرکت کنیم. امروز حتی صحنه بر نیروهای راست هم تنگ شده و اصلا این گروه‌بندی‌ها به هم ریخته است.کروبی با اشاره به وضعیت دانشجویان گفت :من همیشه با وضع دانشجویان آشنا بودم وتعجب می کنم که چگونه چنین رفتارهایی با برخی دانشجویان می کنند.


باسلام

 میرحسین موسوى:تصمیم‌گیری های فردی میراثی از سختی‌ برای مدیران آینده کشور به جا می‌گذارد   

میرحسین موسوی در پیامی به نشست مجمع نمایندگان ادوار:

تصمیمات فردی میراثی از سختی برای مدیران آینده کشور‌‌به جا می‌گذاردسی و چهارمین نشست مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی صبح دیروز با پیام میرحسین موسوی که توسط بهزادیان قرائت شد کار خود را آغاز کرد. به گزارش فارس،متن این پیام به شرح زیر است: در ابتدا بر خود لازم می‌دانم از اینکه نتوانستم در جمع دوستان حاضر شوم اظهار تاسف کنم، جمع دوستان کـه شـکـل‌یـافـتـه از نـمـایندگان ادوار مختلف مجلس است برای کشور ما یک فرصت محسوب می‌شود. حضرت امام خمینی(ره) در مورد همین افراد بود که از عنوان چکیده فضایل ملت استفاده می‌کردند و بعید می‌دانم که گردهم آمدن شما به واسطه دعوت برخی از نهادها باشد، با این حال بی‌توجهبه تمایلات جناحی و گروهی دور هم جمع می‌شوید و در مورد مسائل و مشکلات کشور با یکدیگر بحث می‌کنید و این نشانه دقت تعبیر امام راحل است. کشور در شرایط خوبی به‌سر نمی‌برد، شاید از نظر کسانی که دستی در کار نداشتند تشخیص آن که این اظهار نگرانی تا چه حد ناشی از واقع‌بینی و یا بدبینی است و کلا داشتن دیدی روشن نسبت به بحران‌هایی که باید انتظارشان را کشید کار مشکلی باشد، اما برای افرادی که تجربه حداقل 4 سال حضور در مرکز تمامی تصمیم‌ها را دارند راحت‌تر می‌توان از آنچه در مقابلمان قرار دارد سخن گفت. در ساختار تصمیم‌گیری خلل‌های بزرگی ایجاد شده است و تصمیمات فردی، میراثی از سختی‌ها برای هر گروهی که بنا باشد در سال های بعد کشور را اداره کنند به جا خواهد گذاشت، به صورتی که به راستی نمی‌توان از کسی انتظار معجزه داشت.به مانند تمامی بحران هایی که طی این30 سال پشت سر گذاشته‌ایم ما برای رو در رو شـدن بـا مـشکلات آینده باید به سرمایه‌های خود رجوع کنیم. این سرمایه‌ها شامل ذخایر بی‌پایان ارزی یا ظرفیت‌های عظیم اقتصادی، یا هم‌پیمانان متکثر و نیرومند و یا مدیران نابغه اجرایی نبوده است و نیست. ما تکیه به ارزش‌هایی که انقلاب آفرید و با استمداد از گفتمانی که امام آن را پایه‌گذاری کرد گذشته را با سربلندی پشت سر گذاشتیم و برای پس از این نیز انتخابی بهتر از این نداریم. موسوی در ادامه آورده اسـت، چـگـونـه از مردم انتظار داشته باشیم که با سختکوشی و تلاش گذر از این مرحله را امکان پذیر کند، اگر به اصلی‌ترین و بازگشت‌ناپذیرترین توقعات آنها بی‌اعتنا باشیم؟ نخستین انتظار آنان از ما صداقت است، صداقت در آرمان و عمل، صداقت و شفافیت در برنامه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارشان می‌گذاریم وپیش گرفتن سیاست ‌هایی که منافع عامه مردم و نه گروه‌های خاص را هدف بگیرد. توجه به اهمیت اقشار ضعیف جامعه گویا آنقدر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است که کسانی آن‌را با اقتصاد صدقه‌ای اشتباه می‌گیرند. ادای دینی که دولت اسلامی نسبت به محرومان دارد از توجه به عزت آنان آغاز می‌شود و سپس معیشت‌شان را دربر می‌گیرد حتی شعار حمایت از مستضعفان نباید به صورتی بیان شود که ولی نعمت بودن آنها را از یاد ببرد. در طول این 30 سال آیا این ما بودیم که از آنها حمایت کردیم و یا آنها که از انـقلاب، نظام و مسئولان خویش پشتیبانی مـی‌کـردنـد.ما موظفیم که خود را به راستی خدمتگزار این ولی‌نعمتان بدانیم و در ادای این وظیفه از منافع آنان حمایت کنیم. البته من ادعا نمی‌کنم که شعارها و سیاست‌هایی که بوی صدقه می‌دهد از روی سوء نیت ومنت گذاشتن بر مردم مطرح می‌شود بلکه ریشه در ساده‌ انگاری مقتضیات جامعه دارد. حال آنکه برای حل مشکلات کشور راه حل‌های ساده‌ای وجود ندارد و کسانی که با بی‌اعتنایی به توان مدیریتی و کارشناسی موجود چنین راه‌حل‌هایی را شعار و سرلوحه کار خویش قرار دهند تنها به عمیق‌تر کردن بحران‌ها کمک خواهند کرد.حمایت از منافع محرومان منافاتی با حمایت از بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید ریشه‌دار ملی ندارد، بلکه در راه‌حلی علمی و پایدار از طریق آن می‌گذرد. سرانجام اینکه ما همچون گذشته و بیش از گذشته برای گذشت از مراحلپیش روی‌مان به وحدت نیاز داریم و کلیشه‌هایی که در میان ما برای تقسیم‌بندی سیاسی رایج شده است احتمالا عملکرد و منافعی را در بر دارد با این حال من مطمئن نیستم که این منافع با مصالح کل جامعه کاملا تطابق داشته باشد جامعه ما در متن خود به اصولگرا و اصلاح‌طلب تقسیم نمی‌شود و اصرار نیروهای سیاسی به سرایت دادن تفرقه خویش به جامعه کمکی به حفظ وحدت و پایداری مردم در شرایط سخت نمی‌کند. از فرصتی که در جمع دوستان در اختیار من قرار دادند سپاسگزاری می‌کنم و برای آنان و خود آرزو دارم که توفیق خدمتگزاری به ملت و کشور اسلامی را چه در صحنه باشیم و چه در خارج آن، از دست ندهیم.


بالاحره چه کسی برای شما مضر نیست؟!

خبرگزاری انتخاب:
image

روزنامه رسالت میرحسین موسوی را خطرناک ترین کاندیدای اصلاح طلب دانست که می تواند احمدی نژاد را شکست دهد.

این روزنامه سنتی جریان راست در سرمقاله امروز با تفکیک کاندیداهای اصلاح طلب نوشت : "اگر خاتمی کاندیدای واحد اصلاح طلبان گردد. فشار زیادی بر رقبای اصولگرای احمدی نژاد خواهد آمد تا به سود او کنار روند ولی میزان تمکین هنوز معلوم نیست؛ زیرا استدلال هایی برای وجود کاندیدای آلترناتیو اصولگرایان وجود دارد که در زمان لازم بررسی خواهد شد؛ اما اگر میر حسین موسوی کاندیدای واحد شود به گمان دشوار ترین زمان برای اصولگرایان خواهد بود؛ زیرا بدلایلی توان مقابله کاندیدایی چون احمدی نژاد با او به راحتی رقابت با خاتمی نیست."


دو دیدگاه درباره مجتهد شبستری

پاسخ مجتهد شبستری به تخریب های انتخاباتی

دکتر محمد مجتهد شبستری می گوید: آنچه خبر گزاری های در راستای منویات سیاسی و اهداف انتخاباتی خود در طی این چند ...

< type=text/java> document.title = "پاسخ مجتهد شبستری به تخریب های انتخاباتی";
کد خبر: 1235631905 تاریخ انتشار:ساعت ??:?? روز ?? اسفند
 
آخرین اخبار

دکتر محمد مجتهد شبستری می گوید: آنچه خبر گزاری های در راستای منویات سیاسی و اهداف انتخاباتی خود در طی این چند روز بر علیه من و در مورد سخنرانی من در دانشگاه اصفهان گفتند و نوشتند کذب محض است.


او این  را به هم میهن در پاسخ به انتقاد و تخریب هایی که علیه اش در رسانه های جناح راست و به وِِِیژه خبرگزاری فارس و رجا نیوز صورت می گیرد گفت.


در پی سخنرانی مجتهد شبستری در دانشگاه اصفهان و بحث علمی،فلسفی و عرفانی درباره دین و نبوت، رسانه های اصولگرا مدعی شدند این روشنفکر دینی به دین و پیامبر توهین کرده است.


اما مجتهد شبستری می گوید: در آنجا اصلا هیچ بحثی که عصمت و نبوت را زیر سوال ببرد و یا قرآن را مورد انتقاد قرار دهد صورت نگرفت.


این استاد دانشگاه می افزاید: برخی از افراد نا آگاه که توان تحلیل علمی ندارند ممکن است از حرف های من برداشت دیگری داشته باشند اما روسای آنها خوب متوجه می شوند که منظور من چه بوده است.


او همچنین تاکید کرد: من هیچگاه غیبت و خبر از غیب داشتن توسط پیامبران را در این سخنرانی زیر سوال نبردم و تمام این ادعاها کذب محض بوده و صرفا برای تخریب من و اصلاح طلبان و پیش بردن اهداف انتخاباتی خودشان است.


گفتنی است در پی این سخنرانی دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان از سوی مسوولین دانشگاه پلمب شده و رسانه های راست به انتقاد از این انجمن و سخنرانان مدعو آن پرداختند.


از جمله فارس در باره سخنرانی محمد مجتهد شبستری نوشت: مجتهد شبستری با جسارت به ساحت پیامبر اعظم (ص)، قرآن کریم واسلام، عصمت پیامبر (ص) را به تمسخر گرفت. او در سخنانی در دانشگاه صنعتی اصفهان در تناقضی آشکار با آیات صریح قرآن در تشکیک عصمت رسول خدا (ص)، مدعی راه یافتن اوهام و تردید و حتی ارتکاب گناه و عصیان از سوی ایشان شد و گفت: پیامبر وظیفه‌شان فقط دعوت مردم به سمت خدا بوده و در همین وظیفه خود عصمت داشته‌اند و هیچ‌گاه از این وظیفه غافل نشده‌اند. اما از نظر انجام گناهان نمی‌توان عصمت برایشان در نظر گرفت.


فارس ادامه می دهد: این روشنفکر مدعی اصلاحات، همچنین بدون اشاره به موج روز افزون رجوع بشریت به دین، ادعای خود ساخته کاهش انتظار بشر از دین را موجب تحول در دین دانست. تئوری پرداز مدعی اصلاح طلبی ضمن ارایه تعریفی کاملا اومانیستی، با حذف عنصر الهی بودن دین تاکید کرد: دین که می‌گویند از نزد خدا آمده چیزی نیست به جز شیوه سلوک انسان‌ها در راه معنویت و از خود انسان شروع می‌شود و نقش خدا در دین فقط در حد ارشاد برای بهتر سیر کردن این مسیر است.


این درحالی است که طی هفته های اخیر در موج دیگری سخنان هاشم آغاجری در منزل عبدالله نوری نیز به همین اتهام ها توسط فارس مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود


پس کفن پوشانت کو شریعتمداری؟

حسین شریعتمداری در کیهان در مورد هیات هالیوودی که به ایران سفر کرده است چنین نوشته است: 
برتراند راسل، فیلسوف بلندآوازه انگلیسی می گفت « از کسانی تعجب می کنم که با وجود دهها زمینه مناسب برای دست زدن به یک خطای جدید، بازهم اشتباهات قبلی را تکرار می کنند»! در ادامه سخن برتراند راسل می توان گفت؛ مقامات آمریکایی باید بسیار خشنود و خرسند باشند وقتی می بینند بعضی ها در ایران اسلامی، این آمادگی را دارند که برای چندمین بار از یک سوراخ گزیده شوند و می توان به آنها حق داد! که در مقابل کم هوشی برخی از دست اندرکاران امور کشورمان، خود را بسیار هوشمند و نابغه تلقی کنند! 

از مقدمه ای که در ابتدای این وجیزه آمده است تعجب نکنید. کافی است نگاهی گذرا به آنچه در پی خواهد آمد داشته باشید تا دراین باره با نگارنده همصدا شوید و شاید هم صدای شما به فریاد بلند شود که صدالبته، حق دارید. 

چند روزی است که یک هیئت سرشناس از سینماگران آمریکایی از جمله «تام پولاک» رئیس کمپانی یونیورسال و سد جنیس (سد گانیس) رئیس آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک آمریکا-اعطاکننده جایزه اسکار- و آنت بنینگ هنرپیشه معروف هالیوود و بازیگر نقش اول در فیلم «زیبای آمریکایی» و... به ایران آمده اند. برخی از اعضای این هیئت، از جمله جنیس، از سیاستگذاران اصلی هالیوود و در آمریکا دارای مقام رسمی در حد یک وزیر است. او بدون کمترین مانع و هر وقت بخواهد می تواند با عالی ترین مقامات آمریکایی دیدار کند. او طی چند سال اخیر با جرج بوش، سناتورهای آمریکایی- از هردو جناح بازها و کبوترها- و اعضای دیوان عالی آمریکا ملاقات های پی در پی داشته است. وظیفه جنیس و هیئت همراه او گسترش فرهنگ و سیطره سیاسی آمریکاست. خب! می توان گفت؛ اعضای این هیئت به وطنشان علاقه دارند، این که جرم نیست!... اعضای این هیئت سابقه طولانی و شناخته شده ای در ساخت فیلم های ضد ایرانی و ضد اسلامی و تهیه چندین فیلم معروف در دفاع از صهیونیست ها و قانونی جلوه دادن جنایات آنها و... دارند. فیلم هایی نظیر «ماجراهای ایندیانا جونزجوان» در تبلیغ و ترویج اسطوره های صهیونیستی، فیلم «قلمرو» با توهین آشکار و مشمئزکننده به اسلام و مسلمانان. فیلم «ایوان قدرتمند»؛ فیلمی وهن آمیز علیه باور به خداوند سبحان- که بسیاری از کشورهای اسلامی نمایش آن را ممنوع اعلام کردند- فیلم «یونایتد 93» توهین به اسلام و تلاش برای تروریست جلوه دادن مسلمانان و دهها فیلم مشابه دیگر و...

روزگاری عجیب

 روزگار غریب!‌   

روزگار غریب!

روز گذشته، برخی از روزنامه‌های اصلاح ‌طلب خبری را منتشر کردند که نشان می‌داد از سخنرانی مهدی کروبی در دانشگاه گرگان جلوگیری شده است. براساس مندرجات یکی از همین روزنامه‌ها، رئیس دانشگاه دولتی گرگان در توجیه اقدام خود برای ممانعت از سخنرانی اعلام کرده است: »تلقی ما از سخنرانی این بود که در شرایط کنونی، جنبه تبلیغاتی و جمع ا~وری رای خواهد داشت«. قاعدتاً همه کسانی که آن خبر و این توجیه را می‌خوانند، با نگارنده هم‌عقیده هستند که »روزگار غریبی است«! از سخنرانی یک روحانی سرشناس - که کاندیدا‌ی ریاست جمهوری هم هست - جلوگیری می‌کنند زیرا ممکن است از میان صدها دانشجو، عده‌‌ای از آنها برای رای دادن به این کاندیدا قانع شوند. لابد به نظر این مدیر دولتی، استفاده از امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغ به نفع یک کاندیدا ممنوع است. بسیار خوب! ما هم می‌پذیریم اما این اقدام می‌تواند بسیاری از اقدامات و اظهارات در رسانه‌های عمومی را نیز زیر سوال ببرد. دقیقاً سه هفته پیش، تریبون سخنرانی 22 بهمن، برخلاف تمام سال‌های پس از انقلاب، به تریبونی برای تبلیغ موفقیت‌های مشعشع دولت نهم تبدیل شد تا مردم بدانند آنچه از زمان خلقت حضرت آدم (ع) تا سال 84 انجام شده، قدرت برابری با فعالیت‌های سه سال و نیم اخیر را ندارد! البته از حق نگذریم. سخنرانی انجام نشده کروبی با سخنرانی 22 بهمن یک تفاوت اساسی داشت که شاید همین تفاوت، موجب شده است که کسی نسبت به مراسم 22 بهمن ایراد نگیرد اما برای اجرای قانون، از سخنرانی کروبی جلوگیری کنند! این تفاوت در گستره مخاطبان و نحوه حضور آنها در مراسم است. بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن، مراسمی است که انگیزه‌های گوناگون برای حضور در آن وجود دارد و بسیاری از افراد، بدون توجه به اینکه چه کسی سخنران مراسم است برای ادای یک تکلیف انقلابی در راهپیمایی حضور می‌یابند. این دسته از افراد چاره‌ای ندارند جز آنکه سخنرانی را - حتی اگر باب میل ‌آنها نباشد - بشنوند. ا. روز بعد از سخنرانی تبلیغاتی 22 بهمن، مصاحبه‌ای اختصاصی برای رئیس جمهور ترتیب داده شد تا »تفاوت«‌های مورد اشاره در سخنرانی سالگرد انقلاب را با آمار و ارقام ثابت کند. بعد از آن هم با درخواست رئیس دیوان محاسبات برای پـاسـخگویی آماری به ادعاهای رئیس جمهور مخالفت کردند تا خدای نخواسته رسانه ملی به ابزاری برای تبلیغ علیه یک کاندیدا - توجه کنید فقط یک کاندیدا - تبدیل نشود!  در همین روزها بعضی از تریبون‌‌داران و کسانی که به لحاظ قانونی و شرعی از دخالت در چالش های سیاسی منع شده‌اند با استفاده از امکانات بیت‌المال و در تریبون‌های عمومی به تخریب اصلاح‌طلبان می‌پردازند و هر گاه فرصتی پیدا کنند در شأن و شوکت دولت نهم و رئیس آن، اظهار نظر می‌نمایند. مین دیروز یک مقام نظامی در اظهارنظری صریح ضمن متهم کردن برخی جریان‌های داخلی به برخورداری از حمایت دشمنان اظهار داشته است: جریان اصلاح طلب برای رسیدن به قدرت، راهبردهای اجماع، تخریب پایگاههای اصولگرایان و ایجاد تفرقه در جریان رقیب را در دستور کار خود قرار داده است.آیا نشانه »غریبی روزگار« نیست که از سخنرانی در یک دانشگاه به بهانه احتمال تبلیغاتی بودن آن جلوگیری می‌کنند اما همه امکانات تبلیغی، حیثیتی و انقلابی به کار گرفته می‌شود تا اولا ضعف‌های یک کاندیدا و همکاران او - رئیس و اعضای دولت فعلی - را بپوشانند و ثانیاً در وصف موفقیت‌های حاصل شده و حاصل نشده او، داد سخن بدهند؟ 


وکیل الدوله یا مله

باسمه تعالی

مجلس در راس امور است این کلام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است

درحالی که کارهای کارشناسی در مجلس شورای اسلامی از مناسب نبودن بسیاری از طرحهای اقتصادی و سیاسی حکایت دارد نکته ای که تمام ناظران را به تعجب وا می دارد این استکه این چه سری است کمیسیونهای مجلس که کارهای تخصصی تر را در اختیار دارند از ناکارآمد بودن طرحها بحث می کنند اما به ناگاه با یک نامه رئیس جمهور محترم همه چیز به هم می خورد و کارهای تخصصی به یک باره کنار گذاشته می شود ؟؟!!آیا مجلسیان به اشتباه خویش پی می برند یا آنها به یک باره تغییر موقعیت داده و وکیل المله را رها کرده وکیل الدوله می شوند چیست جریان آیا از سوی رئیس محترم جمهور تهدیدی در کاراست ؟وعده ای درکاراست ؟آیا مردمی که به نمایندگان رای دادند تا وکیل آنها در مجلس باشند و ریاست آنرا بر تمام نهادها حفظ نمایند چنین باید وا داده باشند !؟الحق که مجلس در راس امور نیست تابعد بدرود


در حالی که در تمام بخشهای اخبار از احمدی نژاد صحبت می شود

کد مطلب: 41821, P.View: 850
تولیت شاه‌چراغ با سخنرانی خاتمی در این آستان مخالفت کر چاپ ارسال به رفقا
?

(1 توصیه)

?? اسفند ????

خبرگزاری فارس: آیت‌الله سیدمحمد مهدی دستغیب تولیت آستان شاه‌چراغ با برگزاری سخنرانی شب جمعه خاتمی در این آستان به صورت مکتوب مخالفت کرده است.

ابراهیم عزیزی فرماندار شیراز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به سفر آخر هفته سید محمد خاتمی به شیراز، گفت: تولیت آستان مقدس شاه چراغ با ارسال نامه‌ای به مسئولان محلی مخالفت خود را با سخنرانی پنج‌شنبه‌شب خاتمی در شاه‌چراغ به دلیل همزمانی با شب جمعه و شب شهادت امام حسن عسگری (ع) و مسائل انتظامی اعلام کرده است؛ چرا که در این شب ازدحام زائران و بار ترافیکی سنگینی وجود دارد و برای زائران و مردم ایجاد مزاحمت می‌شود و امکان برگزاری این مراسم در چنین زمانی وجود ندارد.

وی افزود: علاوه بر تولیت آستان شاه‌چراغ، شورای تامین شهرستان نیز به علت مسائل انتظامی و امنیتی مخالفت خود را اعلام کرده و در اصل هیچ هماهنگی‌ای برای انجام این برنامه با متولیان برقراری مسائل امنیتی انجام نشده است و باید مکان دیگری را برای این سخنرانی تعیین کنند.

گفتنی است آیت‌الله سیدمحمد مهدی دستغیب برادر شهید دستغیب تولیت آستان مقدس شاه‌چراغ را بر عهده دارد.