سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

محرمی به رنگ کرونا

به نام معشوق عاشقان شهید

سال 1442هجری قمری آغاز شد و محرم نیز به ویروس منحوس کرونا همنوا شد ویروسی که هیچکس نمی تواند بگوید چیست و پادزهرش چیست اما او نیز مراحل تکامل خویش را طی می کند و ما به امید روزی که دیگر خود به زندگی خود پایان دهد و یا دانشمندانی پیدا شوند تا این بختک را از کره خاکی معدوم نمایند.ا

دسته ها و عزاداریها بنا به سلیقه مسئولان مساجد و هیئت ها برگزارشد چه اندازه برای خدا بود و چه اندازه به دنبال خواسته های درونی خویش خدا می داند و دلهای همان افراد.

عده ای اما مجالس بدون مخاطب بیت رهبری را ندیدند و یا دیدند و باز هم کسر شأن خود می دانستند که مجلسی برگزار نکلعنند، عده ای اما با رعایت دستورالعمل های بهداشتی(پروتکل) در فضای باز و با رعایت فاصله برگزار کردند اما این روزها به هر حالفمشاهده می کنیم که موج کرونا چگونه کشور را در بر گرفته است

نمی شود گفت تمامش بخاطر عزادریها بوده اما می شود گفت تأثیر زیادی داشته چرا که عده ای هنوز هم مسئله کرونا را به سیاست سیاستمردان گره می زنند و فشار اقتصادی را عامل این همه تأکید مسئولان می دانند!! چه می شود گفت وقتی که اعتماد مردم از مسئولان به هر دلیلی سلب شده است امیدی بیش از این نیست هر چند مردم سلامت خویش را نباید بازیچه سیاست کنند و به بهانه های مختلف دستورالعمل ها را نادیده بگیرند چرا که خطر واقعا در کمین است.

عده ای اما دچار مقصر تراشیدن شده اند و  در همه مراسمات و مجالس شرکت کرده تا اسمی از مراسمات مذهبی می آید به گوشه ای خزیده و خود را مدافع حقوق انسانیت معرفی کرده و مراسمات مذهبی را عامل اصلی گسترش بیماری دانسته.

به هر حال خداوند خودش به این مردم و جامعه جهانی کمک کند و شر این ویروس کشنده را از سر بشریت کوتاه گرداند تا هم بهانه ای دست سیاستمداران نباشد و هم دست بی حوصله گان مذهبی و لاابالیان مذهب گریز و انسانیت!! محور بریده شود.