سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

گاف ف ف ف

مسئولان فدراسیون دو و میدانی اقدام به استخدام مربی مراکشی با نام بتریز برای تیم ملی دو و میدانی کرده اند. هنوز مرکب نامه وزارت خارجه و هماهنگی مراکش درباره قطع رابطه با ایران خشک نشده است.
خبط و خطاهای مسئولان اجرایی و غیر اجرایی کشور که هر روز در حال تکرار است هر از چند گاهی سوژه های جالبی را برای تامل و حتی در مواردی خنده و تفریح برای ناظران ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار جهان نیوز؛ اولین گاف اینکه در سفر اخیری که دکتر لاریجانی به اسپانیا داشته اند در جلسه ای که با مقامات اسپانیایی برگزار شده در حالی که بنا بر عرف متداول بایستی سفیر ایران نیز در آن حضور پیدا می کرد ، رئیس مجلس شورای اسلامی سفیر جمهوری اسلامی را از جلسه بیرون می کند. این اقدام لاریجانی تا بدان حد تعجب برانگیز بود که مسئولان ارشد اسپانیایی از چنین دوگانگی و اختلاف نظری در بین مقامات ایران ابراز شگفتی می کنند.

دومین گاف اجرایی درباره روابط ایران و مراکش است. درحالی که مراکش به دلیل دایگی دلسوزتر از مادر نسبت به بحرین و در ادامه پس لرزه های سخنان ناطق نوری اقدام به قطع روابط دیپلماتیک خود با ایران کرده است مسئولان فدراسیون دو و میدانی اقدام به استخدام مربی مراکشی با نام بتریز برای تیم ملی دو و میدانی کرده اند. این انتصاب در روزهایی رخ داده که مرکب نامه وزارت خارجه و هماهنگی مراکش درباره قطع رابطه با ایران هنوز خشک نشده است.

گاف سوم درباره اظهارات یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس نسبت به سفر لاریجانی به سودان است. فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این باره گفته است: «مجلس در جریان سفر آقای لاریجانی به سودان نبود اما با توجه به اینکه ایشان عضو شورای عالی امنیت ملی است، احتمالا از آن سمت رفته است.»
 
نکته حائز اهمیت در این سخنان اینکه دکتر لاریجانی در شورای عالی امنیت ملی عضویتی حقوقی دارد نه حقیقی.

گاف دیگر هم اینکه چندی پیش یکی از اعضای دولت نهم با بر شمردن مزایای دولت محمود احمدی نژاد نسبت به قبل اقدام به ارائه سه آمار متفاوت در یک زمینه کرده بود. وی گفته بود که در بخش نیرو در طول سه سال گذشته12600 مگاوات به ظرفیت تولید برق افزوده شده در حالی که در فاصله سالهای 68 تا 75 این عدد 8600 مگاوات و در فاصله سالهای 76 تا 83 این عدد 12300 مگاوات بوده است به ظرفیت تولید برق افزوده شده است. همین مسئول در روز بعد از این اظهارات  تاکید کرد که در سه سال اخیر 14000 مگاوات به ظرفیت تولید برق افزوده شده است. جالب تر اینکه روز بعد از همین اظهارات باز این اقای مسئول گفته است که: در طول سه سال گذشته دو برابر بیش از 8 سال قبل (24600=12300×2 مگاوات) به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شده است.

گاف آخر هم اینکه سید محمد خاتمی در سفر اخیر خود به بوشهر برای همدردی با مردم این شهر گفته است که در سال های پس از جنگ تا به امروز هیچ کاری برای بوشهر انجام نشده است. به نظر می رسد ایشان هشت سال ریاست جمهوری خود بر کشور را فراموش کرده و حواسشان نبوده که اظهاراتشان نوعی خود زنی است نه اعتراض به دولت رقیب!