سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

انتقاد کواکبیان از احمدی نژاد

فارس: مصطفی کواکبیان، نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی بیش از ظهر امروز طی نطق پایان دستور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: به نمایندگان مجلس نهم پیشنهاد می‌کنم ریاست مجلس پیشکش، حداقل یک کرسی هیئت رئیسه را به یکی از خانم‌های منتخب اختصاص دهید.

وی ضمن تبریک سالروز ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به ملت، مقام معظم رهبری و به ویژه حجت‌السلام سید حسن خمینی افزود: انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی هرچه بود تمام شد اما امیدوارم منتخبان بتوانند به سوگند اصل 67 قانون اساسی پایبند و از حقوق ملت، قانون اساسی و استقلال کشور در آزادی مردم دفاع کنند.

نماینده سمنان در خانه ملت خاطرنشان کرد: هر چند در این انتخابات بداخلاقی‌ها به اوج خود رسید و استفاده از برخی امکانات عمومی و نهادهای بیت‌المال فراوان بود، اما هم حامیان و هم منتخبان اگر از این امکانات بهره جسته‌اند، بدانند که کار خلاف شرع و قانون انجام داده‌اند و حداقل استغفار کنند تا در پیشگاه خداوند و شهیدان شرمنده نباشند.

کواکبیان تصریح کرد: عده‌ای می‌گویند اصولگرایان پیروز انتخابات نهم هستند اما باید پرسید کدام اصولگرایان، اصولگرایانی که وکیل‌الدوله‌های مفتخر به وکیل‌الدوله بودن را در لیست خودشان جای می‌دهند یا دیگران، یا اصولگرایانی که امثال علی مطهری‌ها را هم جزو اصولگرایان نمی‌دانند و در لیست قرار نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای می‌گویند اصلاح‌طلبان در انتخابات ناکام مانده و شکست‌ خورده‌اند، اضافه کرد: آیا اگر 35 نفر از لیست 85 نفری که در سراسر کشور معرفی شد و رأی آوردند به مفهوم شکست است، چراکه از لیست 150 نفری ما 20 نفر ثبت‌نام نکردند و 45 نفر هم رد صلاحیت شدند.

نماینده سمنان ادامه داد: در انتخابات نه تنها هیچ نهاد و ارگانی از ما حمایت نمی‌کرد، بلکه همه عالم و آدم و ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کار بودند تا ما رأی نیاوریم، از طراحی‌های رقیبان متکی به منابع قدرت گرفته که ما مخالف ولایت و ادامه فتنه هستیم تا برخی به اصطلاح طرفداران افراطی و سایت‌های مختلف که ما را خائن قلمداد می‌کردند اما با همه این تفاسیر 40 درصد از لیست مردم‌سالاری رأی آورد.

نماینده سمنان در مجلس با ابراز خرسندی از افزایش 10 درصدی تعداد آرا در انتخابات دوره نهم اضافه کرد: عملکرد ما را در مجلس خودتان بهتر می‌دانید و خدا را شاکر هستیم که نه تنها حتی یک دقیقه در صحن علنی، بلکه در هیچ یک از کمیسیون‌ها و کمیته‌ها هم تأخیر و غیبت نداشتیم.

کواکبیان خطاب به آقای احمدی‌نژاد بیان داشت: آقای رئیس‌ جمهور چرا شما هر روز در کشور یک جنجال تازه راه می‌اندازید، این روز‌ها به بهانه قانون نظارت بر نمایندگان خود را در مقام شورای نگهبان نشانده‌اید و بر خلاف اصل 98 قانون اساسی که تفسیر قانون اساسی را حق شورای نگهبان می‌داند خودتان یکطرفه تفسیر می‌کنید.

وی خاطرنشان کرد: اولاً چرا به آقای هاشمی شاهرودی نامه می‌نویسید، مگر اینجا بحث اختلافاتی بین 3 قواست وی ریاست هیئت حل اختلاف بین قوا را بر عهده دارد نه اینکه بخواهد در مورد یک طرح نمایندگان مجلس نظر بدهد.

کواکبیان افزود: ثانیاً شما حق اظهارنظر نمایندگان را خلاف اصول قانون اساسی تشخیص می‌دهید، مگر شورای نگهبان این چنین تشخیص را ندارد شورای نگهبان این قانون را تصویب کرده است و اگر خود را در مقام نظارت بر قانون اساسی می‌دانید.

نماینده سمنان ادامه داد: سؤال بنده از شورای نگهبان این است که آیا این هیئت را قانونی می‌داند و یا اینکه فقط در دوره آقای خاتمی آن را غیرقانونی می‌دانست اگر الآن غیرقانونی می‌داند آن را اعلام کند و الا خود آقای احمدی‌نژاد هیئت نظارت بر قانون اساسی را اوایل دوره‌ای که آمده بودند منحل کردند و هیئت نظارت بر قانون اساسی می‌تواند در مورد طرح‌ها و قوانین نمایندگان مردم نظر بدهد.

وی با اشاره به تحولاتی اخیر اروپا و رأی آوردن سوسیالیست‌ها بعد از 17 سال در فرانسه گفت: این مسئله نشانگر این است که مسیر اتحادیه اروپا هم احتمالاً باید تغییر کند و همه با توجه به مذاکرات در پیش داشته 1+5 در بغداد توجه داشته باشند که حتماً از حق و حقوق اصلی ملت ایران باید دفاع کنند.

کواکبیان علت رأی‌ نیاوردن سارکوزی در انتخابات را پیروی بی‌چون و چرا از قدرت‌های سلطه‌گر مانند آمریکا دانست و گفت: همه بدانند هر کسی که در مقابل مردم ایستادگی و یا ریاضت‌های بی‌مورد را علیه مردم به کار گیرد، حتماً سرنوشتی بهتر از سارکوزی نخواهد داشت