سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

درستی حرف منتقدین با پاسخهای احمدی نژاد

سرویس سیاسی«فردا»: جلسه دیروز سوال از رییس جمهور «تاریخی» بود. برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی شخص اول اجرایی مملکت به «سوال» پاسخ داد.. از این حیث باید حکم داد که اتفاق فرخنده ای افتاده است. اما از نظر اخلاق و ادب حکمرانی دینی نیز اتفاقی تاریخی افتاد. رییس جمهور با ادبیاتی خاص عصاره ملت –یعنی مجلس- را به سخره گرفت و با فراغ بال به خود 20 داد و طعنه زد و بذر اختلاف پاشید و آسوده خیال رفت...

اما به چند دلیل باید از ایشان متشکر بود؛

1- جلسه دیروز نشان داد که چگونه می توان از نردبان اصولگرایی بالا رفت و آن را به کناری افکند. این واقعیت می رفت تا با انواع شانتاژها و تبلیغات خاص کمرنگ جلوه داده شود تا خطری که از سوی حامیان  این منش متوجه اصولگرایی است از یاد برود.نحوه پاسخ رییس جمهور به سوالات «اصولگرایان» هشیاری ای  را به ارمغان می آورد که از این حیث باید متشکر ایشان بود.

2- ایشان نشان داد که چگونه می توان با روش هایی خاص به سوالات جواب نداد و در عوض با گشودن میدان جدید سوالات را به مسلخ فراموشی سپرد تا بجای انکه در باب فرجام «سوال» تفکر شود همه دلمشغول پاسخ هایی آنچنانی شوند . از این حیث حقانیت آنچه که اصولگرایان منتقد طی 6 سال فریاد زدند و با پاسخ «خاموش باش» مصلحت طلبان و «خشک مغزان» مواجه می شدند آشکار شد . برای رخ عیان کردن این حقیقت باید از ایشان متشکر بود.

3- نحوه پاسخ ایشان به 11 روز خانه نشینی فتح الفتوحی برای اصولگرایان منتقد بود. کسانی که سالها نسبت شبهه دار بودن برخی مسائل هشدار می دادند و روش صحیح ولایت مداری را منطبق با اصول شرع و عقل گوشزد می کردند و با هتاکی عده ای «توجیه گر» که امروز ادعای عدم تنازل! از اصول دارند،مواجه می شدند. امروز  را می دیدند که چگونه عدول از امری به این مهمی «بی اهمیت» شمرده می شود و با «شوخی» به «استراحت» تشبیه شده و  ناسازگار  با منش خود شمرده می شود! وقتی که رییس جمهور  پاسخ به این سوال را با شوخی و خنده برگزار کرد. «حقانیت انتقاد از احمدی نژاد» را آشکار کرد. بنابراین باید از ایشان برای اثبات مدعیات انتقادی اصولگرایان و آشکار شدن این امر مهم متشکر بود.

4- و بالاخره باید تمام قد از ایشان متشکر بود که تکلیف انتخابات های آینده را از همین الان معلوم کردند و با «جشنواره طنزی» که براه انداختند تکلیف مردم را روشن کردند. مردم از این به بعد می دانند به چه «منشی» نباید رای بدهند و چگونه باید در انتخابات عمل کنند تا «عصاره ملت» چنین کوچک انگاشته نشود و به سخره گرفتنش آسان جلوه کند.

5- در ضمن از کنایه ای هم که به «فردا» نثار کردند بسیار متشکریم! چندی پیش در سایت فردا مطلبی در خصوص میزان محاسبه حقوق اعضای هیئت علمی در مسئولیت های اجرایی بر اساس رتبه شغلی درج شده بود و تاکید شده بود بر اساس این امر حقوق نگرفتن ایشان از ریاست جمهوری منتی بر سر بیت المال نیست. اما از انجا که ایشان استاد مسلم گشودن زمین بازی جدید و پاسخ های خاص هستند فرمودند: « برخی از دوستان در سایت‌هایشان نوشتند احمدی‌نژاد حقوق استاد دانشگاه می‌گیرد و این خیلی زیاد است، شما خرج زن و بچه ما را بدهید همین حقوق را نیز ما حاضریم بدهیم.»
بدیهی است که یک سایت محقر  چشمداشتی به حقوق قانونی ایشان ندارد و اساسا کوچکتر از آن است که به حقوق رییس جمهور نظر داشته باشد چه برسد که بخواهد خدای نخواسته جسارت کرده و خرج خانواده ایشان را هم بدهد! این امر از عهده «مستاجران» خارج است. بالاخص بعد از رشد 30-40 درصدی قیمت اقلام خوارکی و غیر خوارکی ،سر به فلک کشیدن نرخ اجاره بها،رشد قیمت خودرو و...  ظریفی می گفت حاضریم یارانه نقدی را هر ماه به خزانه دولت واریز کنیم اما قیمت ها به روال سابق برگردد.آیا ممکن است؟  به هر حال خیلی متشکریم آقای احمدی نژاد...