سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

مطهری و ائتلاف کاندیداهای مستقل

ایسنا: علی مطهری اظهار کرد: آزادگی و بی‌پروایی نمایندگان مستقل، مجلس را از تبعات برخی رفتارهای تعصب‌آلود جناحی مصون می‌سازد.

 نماینده مردم تهران در مجلس در نشست با مدیران هماهنگی "ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور"، تاکید کرد: حریت، تقوا، عقل‌گرایی، اعتدال و قانون‌مداری از مهم‌ترین شاخص‌های نمایندگان مستقل است که می‌توانند با این شرایط در هر یک از طیف‌های موسوم به اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه "نفس حضور یک نماینده در احزاب و جریانات سیاسی، مانع از استقلال وی در مجلس نیست"، گفت: باید دقت شود که برخی رفتارها و تصمیمات حزبی و گروهی، استقلال یک نماینده را زیر سوال نبرد.

مطهری با اشاره به تشکیل ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور افزود: تاکید این ائتلاف بر بهره‌گیری از نامزدهایی که براساس فرمایش مقام معظم رهبری در پرهیز از وابستگی به منابع قدرت و ثروت تلاش می‌کنند، تحسین‌برانگیز است.

این نماینده مجلس ادامه داد: بی‌تردید این‌گونه تشکل‌های سیاسی، بر رونق فضای انتخاباتی افزوده است و موجب ورود افرادی به مجلس خواهد شد که با تکیه بر ظرفیت علمی، کارشناسی و شخصیتی خود می‌توانند در سرنوشت کشور به نحو مطلوبی تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به نیاز اصلی مجلس اظهار کرد: مجلس در حال حاضر نیازمند حضور نمایندگانی است که با شجاعت و صراحت، قدرت نقد و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی را داشته باشند و راه فرار از قانون را با ابزارهای قانونی مسدود کنند.

مطهری در پایان تصریح کرد: سکوت محافظه‌کارانه در برابر برخی تخلفات و قانون‌گریزی‌ها منجر به پایه‌ریزی روشی خواهد شد که در آینده نه چندان دور، سطح رضایتمندی مردم را کاهش خواهد داد و وجهه استقلال نمایندگان ملت را نیز در برابر افکار عمومی مخدوش می‌کند.