پشیمانی از رد صلاحیت
نام علی مطهری، علی عباسپور تهرانی و حمیدرضا کاتوزیان در میان858 نامزدی است که از سوی وزارت کشور برای بررسی صلاحین نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است.
نام علی مطهری، علی عباسپور تهرانی و حمیدرضا کاتوزیان در میان858 نامزدی است که از سوی وزارت کشور برای بررسی صلاحین نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است.
به گزارش خبرنگار فانوس آنلاین از هرسین ، شنیده می شود فردی در میان کاندیداهای تایید صلاحیت شده هرسین وجود دارد که در جلسات خانگی و نیز در جمع مردم چنین اذعان می نماید که ایشان از طرف مقامات بالا جهت شرکت در انتخابات مجلس نهم این حوزه معرفی شده است و بگفته خود صددرصد نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی در این حوره انتخابیه می باشد.
طی این گزارش ، مردم هرسین دچار نوعی بی میلی در انتخابات پیش روی این حوزه شده اند و نیز جو بی اعتمادی در میان مردم پیش آمده است.در این گزارش آمده است که مردم تقاضای رسیدگی به صحت و سقم این قضیه را دارند
بسم الله القاسم الجبارین
با عرض تسلیت به مناسبت ایام صفر که دو ماه صفر و محرم واقعا ماه حزن و اندوه برای جامعه اسلامی می باشد. عزیزان و دوستان چه سیاست مدار و چه آنان که دوست د ارند در سیاست
حرفی را برای گفتن داشته باشند اولا باید گفت ما چه انتظاری از دشمن داریم ؟ آیا باید فکر کنیم که دشمن می نشیند و به پیشرفتهای ما نگاه می کند و ماشاءالله می گوید ؟ که اگر چنین فکر
کنیم از کودنی ماست ! اما نکته ای که سیاستمداران باید بدانند این که راستی چرا چنین این تروریستهای عامل دشمن به این راحتی اندیشمندان ما یا مردم عادی ما را یا هم کیشان ما را در
ایران و سایر کش ورهای اسلامی به شهادت می رسانند راجع به دیگر کشورها اکنون مناسب بیان آن نیست اما راجع به کشور اسلامیمان ایران اولا باید بگویم این همه بی اهمیتی به حفاظت
نیروهایی که آینده کشور و نظام اسلامی بدست آنان است جای سؤال دارد که چرا ؟چرا ؟! به این آسانی ما پنج دانشمند هسته ای را به این آسانی از دست می دهیم مگر نیروهای حفاظتی ما
کجا هستند؟ شما یک فردی با مسؤولیت استانی در نظر بگیرید که چقدر محافظتش برای ما مهم است اما یک دانشمند ملی یا اسلامی را باید به این اندازه در حفاظتش اهمیت داده نشود که آن
شخصیت استانی دارد؟! نکته دیگر اینکه خوب یکی شهید شد برای دومی چرا بی اهمیتی شد ؟ دومی ،سومی ،چهارمی ، و... راستی مگر چه اشکالی دارد که اینان نیز مثل وزرا حفاظت شوند
؟! نکته سوم ، نمایندگان یا نامزدهای انتخاباتی آمریکا و ... هر کدام شاخ و شانه برای ما می کشند اما ما در داخل فقط می گوییم دیدید فلانی چه گفته و صدا وسیما هم به روش معمول خود به
سراغ کلماتی می رود تااینها را در کنار هم قرار دهد و مثلا فلان پیش بینی درست از کار در بیاید !!! نه عزیزان راه دیگری هم هست دشمنان می آزمایند تا ما را کشف کنند آنان با این کار قصد
دارند تحرک ما را در سطح خودمان بررسی کنند اگر با ترور اولین شهید هسته ای و یا دومی ما نیز یک مقابله به مثلی می کردیم یا حد اقل یک حرکتی برای ترور دانشمندان آنان انجام می دادیم آیا
آنها دست به غلط های تکراری خود می زدند؟! دشمن ،دشمن است به به و چه چه گوی ما نیست حالا که دست به خشونت می زند باید با خشونت جواب داد نه اینکه جایی که هیچ رد پایی از آ
نان نیست ما هر دقیقه خود را به آب و آتش می زنیم که بله ال است و بل است ، در نهایت ترازوی آنان به کار افتاده و ما هم باید این وزن را در ترازوی آنان قرار دهیم . به امید آن روز که منطق در
جهان حاکم باشد نه خشونت و ترور.
مهر: به دنبال استعفای آیت الله ذکرالله احمدی و تنی چند از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، اکبر عبدی نیز از رقابتهای دوره نهم مجلس، رسما کناره گیری کرد.
بعد از پایان زمان ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس، برخی از نامزدهای این دوره رسما استعفای خود را اعلام کردند.
آیت الله ذکرالله احمدی، دکتر غلامرضا محسنی، محمد رشیدی، پرستو قبادی از جمله داوطلبان حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه بودند که در طول این هفته استعفای خود را اعلام کرده اند.
اکبر عبدی یکی از گزینه های مطرح انتخابات نهم مجلس در کرمانشاه بود که طی پیامی با اعلام رسمی استعفای خود از این رقابتها، از مردم حوزه انتخابیه کرمانشاه عذرخواهی و تقدیر کرد.
براساس این گزارش، تا کنون بیش از 5 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه، قبل از تایید یا رد صلاحیت، انصراف خود را رسما اعلام کرده اند.
به گزارش شفاف به نقل از خبرآنلاین؛ اگرچه پس از قرائت آن گزارش در روز چهارشنبه 7 دی، تنها مصطفی کواکبیان به دلیل در دستور کار نبودن چنین گزارشی، نسبت به آن اعتراض کرد؛ اما عصر همان روز 20 نماینده اصلاح طلب مجلس در نامه?ای به رئیس مجلس نسبت به آن اعتراض کردند.
جمشید انصاری نماینده زنجان که از استانداران دولت خاتمی بود گفت: آقای خاتمی هم در نامه?ای به رئیس مجلس از محتوای این گزارش گلایه کرده است.
به گفته وی، هفته گذشته سیدمحمد خاتمی در نامه?ای به علی لاریجانی، نسبت به محتوای گزارش کمیسیون اصل نود که در صحن علنی مجلس قرائت شد؛ انتقاداتی کرده و نوشته است: مجلس باید مرجعی برای دادخواهی مردم و بیان واقعیت?ها باشد نه اینکه به ابزاری برای اعلام مواضع محافل خاص تبدیل شود.
او که می?گفت در جریان جزئیات این نامه نیست، تنها به بیان این نکته اکتفا کرد که خاتمی با اشاره به آیین?نامه داخلی مجلس و سخنان امام خمینی (ره) به رئیس مجلس یادآور شده است که باید به کسانی که از تریبون مجلس اتهامی به آنها وارد می?شود، فرصت پاسخگویی نیز داده شود و ای کاش که هیات رئیسه مجلس به این فرموده امام عمل کند تا در راس امور بودنش حفظ شود.
انصاری که می?گفت گویا خاتمی در نامه?اش از دیگرانی که در گزارش کمیسیون اصل نود نام برده شده نیز دفاع کرده است، افزود: تا جایی که اطلاع دارم آقای موسوی?خوئینی?ها و دفتر آقای هاشمی?رفسنجانی نیز در نامه?های جداگانه?ای به رئیس مجلس، نسبت به این گزارش واکنش نشان داده?اند.
گفتنی است در گزارش کمیسیون اصل نود که مربوط به حوادث پس از انتخابات سال 88 بود، از مهدی هاشمی، محمد خاتمی، مهدی کروبی، میرحسین موسوی و..... نام برده شده بود.
این خبری بود که منصور حسینی دبیر فراکسیون اقلیت به خبرآنلاین داد. به گفته وی، تنها صلاحیت محمدرضا تابش نماینده اردکان، محمدرضا خباز نماینده کاشمر، محمدرضا سجادیان نماینده خواف، محمدحسین مقیمی نماینده خمین و مصطفی ذوالقدر نماینده بندرعباس از سوی هیات?های اجرایی که مرحله اول احراز صلاحیت?ها هستند، تایید شده است.
محمدمهدی شهریاری نماینده بجنورد، مجید نصیرپور نماینده سراب، داریوش قنبری نماینده ایلام، انوشیروان محسنی بندپی نماینده نوشهر و چالوس، اقبال محمدی نماینده مریوان، پیمان فروزش نماینده زاهدان، احمدرضا دستغیب نماینده شیراز، غلامحسین مسعودی ریحان نماینده اهر و هریس، قدرت الله علیخانی نماینده قزوین هم رد صلاحیت شده?اند.
حسینی در پاسخ به سوالی که احراز صلاحیت نمایندگان اصلاح طلب دیگری از جمله پزشکیان، کواکبیان، محجوب و فاضل موسوی را جویا می?شد، گفت: تا کنون نتیج بررسی صلاحیت این آقایان از سوی هیات?های اجرایی به آنها اعلام نشده است. دبیر فراکسیون اقلیت از رد صلاحیت چند نماینده شاخص اصولگرای منتقد دولت هم خبر داد که عموما از نمایندگان تهران هستند. این خبر تا کنون تایید نشده است.
التهابات باراز ارز و افزایش بی رویه قیمت آن در هفته های اخیر، بخشی از ناظران را به این نتیجه رسانده است که افراد یا گروه هایی به دلایل سیاسی و اقتصادی درصدد خروج ارز از کشور و جلوگیری از ورود آن و عدم تعادل در بازار هستند.
به گزارش جهان، این واقعیت نه فقط مربوط به این روزها که تاکنون چندین بار در کشور روی داده است. به عنوان نمونه، در ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی هم کار به جایی رسید که حتی امام راحل خروج ارز از کشور را "حرام" دانستند.
ایشان این حکم را در تاریخ 4 اسفند 1358 و در پاسخ به این استفتا بیان کردند: نظر مبارک را در مورد اخراج ارز از مملکت به طرق مختلف بخصوص طلاى خالص و مشخص شدن رابطه خارج کنندگان از مرز با طلافروشان شهرستانها و معاملاتى که کمک به اخراج ارز مىکند، در شرایطى که خروج ارز به ضرر کشور است بیان فرمایید.
امام خمینی(ره) در پاسخ فرمودند: بسمه تعالى. در فرض مذکور، هم اخراج ارز و هم اعانت بر آن- از جمله فروش به اشخاصى که اخراج مىکنند- حرام است و لازم است مسلمانان پایبند به مصالح اسلام و مسلمین از اعمالى که مخالف مصلحت کشور است، اجتناب کنند. (صحیفه امام،ج12،ص164)
موضوع خروج ارز در این سال آنقدر بالا گرفت که حتی روز 11 اسفند ماه همین سال اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از خروج ارز از کشور، در حج عمره شرکت نمی کند.
جالب آنکه تیم ملی فوتبال کشورمان هم به همین دلیل در مسابقات جام جهانی شرکت نکرد.
حدود سه سال بعد و در 9 آبان 1361 هم بار دیگر ارز، موضوع استفتاء از امام راحل شد. این بار محسن نوربخش، رئیس بانک مرکزى، از بنیانگذار جمهورى اسلامى ایران سوال کرد: آیا ارزى که از طریق فروش نفت که توسط دولت و با هزینه و سرمایه گذارى دولت استخراج گشته و توسط دولت نیز به فروش مىرسد متعلق به دولت و در مالکیت او هست یا نه؟
امام(ره) پاسخ دادند:
بسمه تعالى. متعلق به دولت و در مالکیت دولت اسلامى است که باید صرف در اداره کشور و مصالح ملت شود.
در واقع امام راحل با این پاسخ جنبه دیگر موضوع را نیز روشن و مشخص کردند که سوءاستفاده از ارز توسط مسئولان دولت هم محکوم است و ارز باید برای مصالح مردم مورد استفاده قرار گیرد. این رویداد از آن رو اهمیت دارد که برخی منتقدان، مسئولان بانک مرکزی را به کسب درآمد از راه تغییر ارزش ارز متهم کردند
روشنفکر کیست؟ روشنفکری چیست؟ وظایف و مسوولیت های روشنفکری چیست؟ آیا می توان برای روشنفکر وظیفه تعریف کرد؟ چگونه باید روشنفکر گونه شناسی کرد؟ روشنفکر نماینده چه بخشی از جامعه است؟ رابطه تاریخی روشنفکران و روحانیان چگونه بوده و هست؟ در طول تاریخ، نگاه و نقد روحانیت و روشنفکری به یکدیگر چگونه بوده؟ این نقد و نگاه ها را را چگونه می توان دسته بندی کرد؟ بطور مشخص، رابطه روشنفکران با امام به عنوان نماینده طیف روحانیت، چگونه بوده است؟ در این میان، امام کدام بخش از گونه های مختلف روشنفکری را تایید و کدام را نفی می کند؟
اینها محور میزگردی متفاوت در جماران است که در آن دکتر نجفقلی حبیبی، دکتر داوود فیرحی و دکتر عماد افروغ حضور دارند. هر یک از این سه استاد دانشگاه، به تبیین دیدگاه های خاص خود پیرامون موضوع پرداختند .
دکتر عماد افروغ در این میزگرد، ضمن تبییت مفهوم روشنفکری، به گونه شناسی روشنکفری پرداخت و ضمن تبیین چهار نسل روشنفکری گفت: ما نمیتوانیم مطلوب روشنفکری را دیکته و تجویز کنیم. باید توجه به شرایط رقابتی اجتماعی و فرهنگی و تاریخی آن هم داشته باشیم. یعنی عمق روشنفکری مطلوب ما در بستری از مواجههی نظری با رقیب ایدئولوژیک است. ما واقعا نیاز به رقیب ایدوئولوژیک داریم و اگر رقیب ایدئولوژیک نباشد، آن روشنفکری مطلوب هم ظهور نخواهد کرد .
دکتر داوود فیرحی نیز، ضمن تبیین جایگاه تاریخی روشنفکری در ایران، به اهمیت حفظ این جایگاه تاکید کرد و گفت: ضرورت های جامعه ما حکم میکند که به یک دیالکتیک مثبت تکیه شود. نمیشود به نقدها استناد کرد و روشنفکری را نفی کرد، و به تعریف ها استناد کرد و روشنفکری را مطلقا پذیرفت. ما باید گونهشناسی روشنفکری را از گونهشناسی ِمسائل خودمان استنباط کنیم. چون روشنفکری مساله محور است .
دکتر نجفقلی حبیبی نیز، با تبیین مسوولیت های روشنفکری گفت: روشنفکر کسی است که میفهمد و میاندیشد. اگر کسی بخواهد روشنفکر باشد شرط اولش این است خودش را فراموش و به جامعه برسد. دغدغهاش این است که مردم به دلایلی در خوابند. این آدم به این موقعیت رسیده که مردم به حرفش گوش میدهند و هم اینکه حرفهایش میتواند مردم را بیدار کند. تحرک ببخشد و فضای تازهای ایجاد کند. اگر اما او به زندگی فردی اش پرداخت مثل همه دیگر نمیتوانیم به او روشنفکر بگوییم شاید بشود گفت عالم و دانشمند اما روشنفکر نه. چون او برای کشورش سرمایه گذاری نکرده است
متن کامل این میزگرد، بزودی در سایت جماران منتشر می شود