سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

مجلس نهم و ..

به نام صادق الوعدپ

دوستان همانطور که قبلا گفته بودم انشاءالله بتوانم هر روز مطلبی از خودم را برای شما در وبلاگم بیاورم هر چند می توان گفت آنچه نیز بعنوان خبر نقل می کنیم به نوعی موضع خومان نیز هست.

نماینده مجلس باید مثل امیرکبیر باشدو مدرس باشد یعنی در مقابل ظلم بایستد اگر دید دولتی خلاف قانون حرکت می کند با قاطعیت مانع او شود چرا که هر گاه مسئولین یک کشور خود از قانون تبعیت نکنند دیگر امیدی به بقیه مردم نباید داشت و هر گاه مردم ساز خود را بزنند دیگر باید به قول قدیمیها گفت «سنگ روی سنگ بند نمی شود» در آن زمانه دیگر هیچ توقعی از عدالت نباید داشته باشیم ، در آن زمانه نباید هیچ توقع داشته باشیم که اخلاق رعایت شود . و اگر چنین شود دیگر هم کشور را از دست خواهیم داد هم مذهب و هم اسلام عزیز را  در این زمینه استکه پیامبر می فرماید« انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق »یعنی من برای اتمام و به جا آوردن مکارم اخلاق مبعوث شدم »  پس عزیزان دقت داشته باشیم که یک نماینده فقط برای ما نماینده نیست بلکه برای تمام جامعه ایرانی است در ضمن باید همانند امام فکر کنیم که همه باید ابتدا از خود شروع کنیم و ...تا دیداری بعد


مکا تحریم نکردیم بعضی در صدد رسیدن به منافع .....

رییس‌دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تاکید بر اینکه هیچ اصلاح‌طلبی بحث تحریم انتخابات را مطرح نخواهد کرد،‌ فضاسازی برخی از رسانه‌های اصولگرا علیه اصلا‌ح‌طلبان را به دلیل آلوده کردن فضای انتخاباتی و رسیدن به منافع بیشتر خود عنوان و ابراز امیدواری کرد که اینگونه اتهام‌زنی از سوی اصولگرایان تندرو علیه اصلاح‌طلبان به عرض مقام معظم رهبری برسد.
علی‌محمد غریبانی در گفت‌وگو با خبرنگار قانون در واکنش به برخی رسانه‌ها و افرادی که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را به تحریم انتخابات مجلس متهم می‌کنند،‌ گفت: هر فردی که به عنوان سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اظهارنظر یا با رسانه‌ها مصاحبه می‌کند باید در چارچوب آیین‌نامه شورا اقدام کند. اظهاراتی که بنده نیز اخیرا از سوی شورا انجام دادم طبق همان چارچوبی است که از حدود بیست سال پیش تاکنون بر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات حاکم بوده است.
رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تاکید بر اینکه تلاش اصولگرایان در شکست انسجام اصلا‌ح‌طلبان و ایجاد انشقاق در میان آنان، مطمئنا راه به جایی نخواهد برد، اظهار کرد: آقایانی که اتهامات ظالمانه‌ای در رسانه‌های وابسته به خود و به صورت غیر عرف مطبوعاتی و برخلاف اخلاق روزنامه‌نگاری مطرح و ما را متهم به تحریم انتخاباتی می‌کنند،‌ خود به دنبال آلوده کردن فضای انتخاباتی در آستانه انتخابات مجلس هستند تا بیشتر به منافع و هدف خود برسند.
وی اینگونه فضاسازی علیه اصلاح‌طلبان را ظالمانه توصیف کرد و افزود: در کجا و چه زمانی اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات سخن از تحریم انتخابات زده‌اند؟ چرا آقایان اظهارات ناصواب می‌کنند. در هیچ‌یک از جلسات شورای هماهنگی کوچکترین اشاره، حتی لفظی هم نشده چه برسد به اینکه بخواهیم اقدام به تحریم انتخابات کنیم.
سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان ‌اینکه تحریم انتخابات برخلاف نظر امام خمینی(ره) و هر انقلابی واقعی است،‌ به مصاحبه خود با خبرگزاری فارس اشاره کرد و ادامه داد: قبل از اینکه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بیانیه انتخاباتی خود را منتشر کند خبرنگاری از این رسانه با بنده تماس گرفت و پرسید که آیا اصلاح‌طلبان به دنبال تحریم انتخابات هستند که در پاسخ وی گفتم «هیچ اصلا‌ح‌طلبی از واژه تحریم برای انتخابات استفاده نکرده است و اصلا ما این کلمه را زشت می‌دانیم.»
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب از رفتار و گفتار اصولگرایان تندرو انتقاد کرد و گفت: این آقایان در چه جایگاهی قرار گرفته‌اند که اینگونه سخن می‌گویند. خیلی دلم می‌خواهد اتهاماتی که این افراد به نیروهای دلسوز انقلاب می‌زنند، به عرض مقام معظم رهبری برسد.
غریبانی تصریح کرد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که به خاطر پرهیز از هرگونه تنش و بهانه‌جویی‌ها تصمیم گرفت لیست واحد ارائه نکرده و یا از نامزدی حمایت نکند،‌ اینگونه مورد هتک حرمت قرار گرفت وای به روزی که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات می‌خواست با تمام نیرو وارد عرصه رقابت انتخاباتی شود، مشخص نبود آن زمان چه بلایی بر سرش می‌آورند.
وی در پایان در مورد جلسه یک‌شنبه شب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و مسائل مطرح شده در مورد آن گفت: این جلسه با اکثریت قاطع اعضا تشکیل و در مورد مسائل داخلی و خارجی و همچنین دغدغه‌های اجتماعی بحث و گفت‌وگو شد. همچنین اعضا بر موضع قبلی خود در مورد انتخابات مبنی بر اینکه لیست انتخاباتی ارائه ندهیم،‌ تاکید کردند.


اعتراض مجلسیان به بهمنی

شکور اکبرنژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس که از منتقدان دولت است، از اعتراض تعداد زیادی از نمایندگان سخن گفت و افزود: خود من یکی از نمایندگان معترض بودم که در اعتراض به این روند از جلسه خارج شدم. برخی دیگر نمایندگان نیز چنین کردند.


کلی بودن اظهارات رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در جلسه غیرعلنی امروز مجلس سبب شد تا برخی نمایندگان به اعتراض این جلسه را ترک کنند.

به گزارش خبرآنلاین، محمود بهمنی و شمس?الدین حسینی به مجلس دعوت شده بودند تا درباره نتایج حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه?ها، آثار ناشی از تحریم?های اخیر و نابسامانی بازار طلا و ارز سخن بگویند. اما نمایندگان مجلس سخنان آنها را کلی و غیرواقعی ارزیابی کردند.

شکور اکبرنژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس که از منتقدان دولت است، از اعتراض تعداد زیادی از نمایندگان سخن گفت و افزود: خود من یکی از نمایندگان معترض بودم که در اعتراض به این روند از جلسه خارج شدم. برخی دیگر نمایندگان نیز چنین کردند.

اگرچه او حاضر نبود به دلیل غیرعلنی بودن جلسه از جزئیات آن چیزی بگوید اما مهدی سنایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به مهر گفت: پاسخگویی نمایندگان دولتی حاضر در مجلس آنقدر تکراری و خنثی بود که سر و صدای نمایندگان بلند شد بطوریکه تاکید کردند چنین صحبت هایی در روزنامه ها هم هست. نمایندگان معتقدند بهتر است مسئولان دولتی و اقتصادی دولت به مجلس اعتماد کنند و راهکارها را ارائه دهند و با نمایندگان در میان بگذارند


مجلس نهم

به نام آنکه به ما آموخت آموختن را

دوستان سلام از همی امروز تصمیم داریم راجع به نمایندگی بنویسیم .  کسانی که باید نامزد شوند و کسانی که باید انتخاب کنند ، آنانی که چنان حرف می زنند که انگار تمام مشکلات را می شود با رأی آوردن او به زباله دانی تاریخ سپرد . هر چند برای آنان نیز متأسفیم اما شونده خود باید عاقل باشد .

یعنی چه ؟ یعنی اینکه هر کسی باید بی زحمت یک مروری به قانون اساسی جمهوری اسلامی انداخته تا بدان که وظیفه خودش چیست و و ظیفه دیگران چیست و اتفاقا نکته همین جاست اگر یاد گرفتیم که چه وظیفه ای داریم و به همان نیز عمل کردیم یک فرد متخلق به اخلاق خواهیم بود آنهم اخلاق اجتماعی .

بله دوستان هر کسی در پستو خانه ی خود بهترین اخلاق را دارد و بهترین آدم است اما اگر وارد جامعه شد و با برخوردهای تند و گاه بی ادبانه دیگران مواجه شد  و از کوره در نرفت نشان می دهد که آدم اخلاقی است و الا اگر ما با شخصی را دیدیم که دم ا ز د ین و ایمان می زند و اخلاق را هر روز از بر می خواند و ما هم پشت سرش راه افتادیم و هر چه ایشان گفت و ما هم تأیید کردیم و به ،به و چه، چه  راه انداختیم و او را بهترین سیاستمدار اخلاقی نام نهادیم  درست نیست زمانی درست است که در اجتماعات به حرفهای او نقد کنیم و او همچنان متواضعانه با ما برخورد داشته باشد . یک جمله از امام که می فرماید «نقد و لو تخطئه یک نعمت است » شاید اصل کلام امام نباشد اما معنی کلام امام همین است . حالا آیا چنین افرادی اگر وارد بازار سیاست شدند و با مخالفین خود برخورد کردند و مورد نقد واقع شدند و آنرا یک نعمت دانستند می تواند جامعه ما را به سعادت برساند و کمال یا کسی که حتی از سایه خودش نیز می ترسد که نکند به او برگردد و یک نکته از او بپرسد یا برنامه ای را از او نقد کند؟!

انشاءالله در قسمت های بعد بیشتر سعی داریم بیان کنیم اگر وقتی داشتید هم ما را فراموش نکنید و هم کمک کار مان باشید با نقدهای مشفقانه خود .