سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

بامرام وبی مرام

باسمه تعالی

مرام، بی‌مرامی - عباس عبدی

سال گذشته یادداشتی نوشتم به نام <مرد و نامرد>، قبلا‌ هم بارها گفته بودم که فعلا‌ و تا اطلا‌ع ثانوی می‌توان خط‌کشی‌های چپ و راست، اصلا‌ح‌طلب و محافظه‌کار، درون نظام و بیرون نظام و هر دوگانه و ایسم دیگر را ندیده گرفت و به دوگانه <با مرام و بی‌مرام> توسل جست و خط‌کشی‌ها را براساس این دوگانه انجام داد، زیرا که <بامرامی> کمتر از هر چیز دیگری یافت می‌شود. قضیه مربوط به آقای پالیزدار است، که چون جرقه‌ای در فضای سیاست وارد شد و اکنون چنانکه آقای مهدی خزعلی در وبلا‌گ خویش نوشته در وضع بدی به سر می‌برد.

پرسش من نه از جناح اصلا‌ح‌طلب است که فعلا‌ خود را درگیر انتخابات می‌داند و فرصتی برای پرداختن به این امور به‌ویژه اگر مربوط به افراد جناح دیگر باشد ندارد، اما جناح مقابل که همیشه در دفاع از رفقا و دوستانشان سنگ تمام می‌گذاشت، چرا این بار تا این حد سکوت پیشه کرده‌اند؟ برخی می‌پرسند که رفقای جبهه و جنگ وی کجایند؟ البته که فعالیت‌های مختلف سیاسی و اقتصادی فرصتی برای پرداختن به اینگونه موارد نمی‌گذارد. ‌
چرا باید موضوع آقای پالیزدار را مهم دانست؟ من کاری به این ندارم که آیا مواردی که گفت درست بود یا غلط و یا حتی اگر درست بود، او و در آن وضعیت حق داشت که این مطالب را بگوید یا خیر، اما اجازه دهید که خاطره‌ای را نقل کنم. در سال 1373 یک ماه را در بند عمومی زندان اوین بودم. یک آقای دکتر وکیل هم در آنجا بود و فرصتی پیش آمد که وضع پرونده خودش را برایم توضیح بدهد، البته که بی‌تقصیر نبود و خودش هم می‌دانست اما ضرب‌المثلی را با اشاره به من گفت مبنی‌بر اینکه <جایی که شتر بود به یک غاز، خر ارزش واقعی ندارد> در واقع چگونگی وضعیت حقوق هر شتری با سوابق مشعشع، معرف وضعیت خرهایی است که فاقد چنین سوابقی هستند. ‌
صدور رأی در دادگاهی ایتالیایی به درخواست پدر و مادر دختری برای قطع تجهیزات وصل شده به بدن وی که 11 سال است در شرایط گیاهی زندگی می‌کند به موضوع اصلی افکار عمومی ایتالیا تبدیل شده است و حتی نخست‌وزیری چون برلوسکنی با آن سوابق را به مخالفت با این مرگ واداشته* تا از این نمد برای خود کلا‌هی بدوزد. اما فارغ از هر نگاهی که به این مسأله وجود داشته باشد، نمی‌توان منکر حساسیت جوامع غربی نسبت به اینگونه موضوعاتی که در اطرافشان می‌گذرد شد. قضیه دریفوس در فرانسه کافی بود که کلیت جامعه فرانسه را در چنان تب و تابی فرو ببرد که پیگیری ماجرای آن سال‌ها به طول انجامد و موجب تغییرات جدی در فضای سیاسی آن جامعه شود. البته هیچ کس هم نگفت که دریفوس یک یهودی بوده و ارزش و اهمیتی نداشته تا برای آن بحران ایجاد شود و این تصور مطرح نبود که اگر یک نفر در جلوی مجلس خود را آتش بزند اهمیت آن به این است که جانباز باشد و اگر معتاد بود، بی‌خیال.
<بی‌مرامی> فقط ناشی از فقدان حساسیت نیست، گرچه جامعه ما حساسیت ندارد، چند روز پیش فیلمی را دیدم که نحوه برخورد با یک جوان مو بلند را نشان می‌داد، البته موهایش از موهای مشاور محترم رئیس دولت بلندتر نبود، اما اعصاب بیننده از این حد تحقیر خرد می‌شد و جالب این بود که سخنان انتخاباتی رئیس دولت را هم روی این فیلم گذاشته بودند تا دیدن آن خیلی عذاب‌آورتر شود و تحقیر کم بود سخن غیرواقع هم اضافه شده بود، فیلمی که در یک مورد بسیار کمتر از آن در ایالا‌ت‌متحده پخش شد و موجب واکنش جامعه و تحولا‌ت عظیمی گردید. همچنین در یکی دو روز گذشته، چرت چند لحظه‌ای یک وزیر ژاپنی در یک کنفرانس، به آنجا رسید که نخست‌وزیر را در فشار استعفای کل کابینه قرار داده است، البته وقتی که در جامعه‌ای چرتی کوچک (ولو به‌دلیل مصرف دارویی که خواب‌آور بوده است) چنین تبعاتی دارد، طبیعی است که افراد از اشکالا‌ت بزرگ‌تر پرهیز می‌کنند، اما در جامعه ما وقتی بحث اصالت مدرک دکترای فلا‌ن مقام دولتی می‌شود، طلبکار می‌شوند که مگر در کشور مسأله دیگری وجود ندارد که به مدرک ناقابل ایشان گیر داده‌اید؟ و کلی هم صورتحساب طلبکاری روی میز ملت قرار می‌دهند که ما چه خدمات مشعشعی کرده‌ایم! اما همانطور که گفتم مساله فقط ناشی از کمبود حساسیت نیست بلکه <بی‌مرامی> ناشی از سقوط اخلا‌قی است. وقتی در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که <بی‌مرامی> مرام می‌شود و حس اعتماد به دیگران زایل می‌گردد بدترین حس ممکن به شخص دست می‌دهد. حتی فداکاری‌های افراد نیز سودجویانه تلقی می‌گردد و این در حالی است که در این جامعه قدرت‌طلبی‌های شخصی نیز فداکاری معرفی می‌شوند!
حالا‌ که دور دور انتخابات است، همه در پی کسب صندلی استیل هستند؛ یک با مرام پیدا شود و در این زمینه کاری کند، نه فقط برای حل مشکل دیگران، بلکه برای اثبات با مرام بودن خویش


تخریب

تخریب

 
 







دبیر ائتلاف فراگیر اصولگرایان با اشاره به اینکه "طبق اصول اسلامی و تاکیدات صریح رهبر انقلاب ، تخریب افراد هیچگونه مشروعیتی ندارد" گفت: قدرتی که بخواهد با تخریب و هزینه از آبروی دیگران استمرار یابد هیچ ارزشی ندارد و نمی تواند خالق عدالت اجتماعی و مدعی گسترش ارزشها باشد.

علی دورانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی مهر ضمن انتقاد شدید از گسترش فضای تخریب و اتهام در گفتمان انتخاباتی کشور ، در خصوص سخنان مطرح شده در زمینه هزینه های انتخاباتی گذشته ، گفت: بحث از هزینه های انتخاباتی ، اگر صادقانه و کامل و البته در فضای اخلاقی صورت بگیرد بسیار مناسب و برای افکار عمومی روشنگر است. احساس می کنم در این باره هم باید همه کاندیداهای دوره گذشته و به خصوص کسانی که مسئولیت عمومی داشتند و به ویژه کسانی که حتی چند روز تا بعد از اتمام انتخابات هم از سمت خود استعفا ندادند ، مطرح شود.


وی با انتقاد از اظهارات اخیر روانبخش در گفتگو با یکی از رسانه ها ، افزود: بنده صحبت های ایشان را خواندم و احساس تاسف کردم که چرا و چگونه باید شخصی در کسوت روحانیت اینچنین بی محابا و بی ملاحظه وارد صف بندی های سیاسی درون نظام شود و درباره افرادی که زندگیشان را وقف این نظام و کشور کرده اند ، به گونه ای غیر مستند مسائلی را مطرح کند که اساسا تهمت و اقدامی غیر اخلاقی است.


دورانی گفت: دفاع از هر شخص و کاندیدایی جزو حقوق شهروندی همگان و از جمله ایشان است اما باید توجه کرد دفاع از افراد از طریق ایراد اتهام و تخریب دیگران روشی اسلامی و در خور نظام ما نیست. ضمن اینکه این سخنان به اعتماد مردم به مدیران نظام نیز، که آقای احمدی نژاد هم جزئی از آن هستند، لطمه می زند.


دبیر ائتلاف فراگیر اصولگرایان با بیان اینکه "متاسفانه بی اخلاقی در فضای سیاسی کشور ما به امری طبیعی و همه گیر و حتی از دید برخی کاری اصولگرایانه بدل شده است" ادامه داد: تخریب دیگران با شعارهای اقای احمدی نژاد انطباق ندارد اما انتظار داریم ایشان یکبار هم که شده در برابر تخریب کردن افراد توسط مدعیان حمایت از خود موضع صریحی بگیرند. چرا که معتقدیم قدرتی که بخواهد با تخریب و هزینه از آبروی دیگران استمرار یابد هیچ ارزشی ندارد و نمی تواند خالق عدالت اجتماعی و مدعی گسترش ارزشها باشد.


وی گفت: تخریب از سوی هر کسی ناپسند است اما اگر از طرف کسانی که مدعی اصولگرایی هستند و به خصوص کسانی که لباس روحانیت هم دارند صورت گیرد بدتر است و به ارزش های دینی و بنیان های اعتقادی جامعه ما آسیب بیشتری می زند و از این لحاظ باید احساس خطر جدی کرد.


دورانی ادامه داد: من تعجب می کنم افرادی که به فراخور نیازشان از جایگاه رفیع مقام معظم رهبری برای پوشاندن نقاط ضعف خود هزینه می کنند ، چگونه به این سادگی رهنمودهای روشن مقام معظم رهبری را در ضرورت فضای سالم انتخابات و تاکید مکرر بر لزوم رعایت اخلاق نادیده می گیرند. مرور فرمایشات مقام معظم رهبری نشان می دهد که فاصله راه روشنی که ایشان برای ما ترسیم می کنند از مسیری که برخی مدعیان اطاعت از ایشان می روند چقدر زیاد است.


وی گفت: رهبر انقلاب می فرمایند" همه در انتخابات با کرامت رفتار کنند. چه آنهایی که نامزد می شوند چه آنهایی که طرفدار آنها هستند و چه آنهایی که مخالف یک نامزد هستند." و یا تاکید می کنند " از لحاظ اسلامی و شرعی در معرض هتک آبرو قرار دادن در شبنامه ها و در مطبوعات ، در پایگاه اینترنتی و غیره ، اینها اصلاً مصلحت نیست . من بطور جد از همه کسانیکه نسبت به نامزدهای مختلف علاقه مندی دارند درخواست می کنم ، اصرار می کنم که این علاقه مندی خودتان را از راه تخریب دیگران، اهانت به دیگران و متهم کردن دیگران نشان ندهید."


دورانی ادامه داد: تنویر افکار عمومی و روشنگری بسیار خوب است اما به شرط اینکه کسی را از آن استثنا نکنیم. مثلا اگر بخواهیم به بحث هزینه های انتخاباتی برگردیم و بحث را جدی دنبال کنیم مباحثی هم مطرح می شود که اصلاً به نفع دوستان نیست.  از جمله آن کسی هم که باید درباره هزینه های انتخاباتی خودش پاسخ دهد کاندیدای مورد حمایت ایشان است.


وی گفت : آقای قالیباف قبل از ورود به انتخابات از سمت خود در نیروی انتظامی رسما استعفا داد و همه مردم هم دیدند که ایشان  باعث شد که یک نهاد عمومی از رقابت های سیاسی مصون باشد و به منافع مردم هیچگونه آسیبی نبیند. اما کسانی هم بودند که در نهاد عمومی دیگری روز 8 تیر یعنی 4 روز پس از انتخابات استعفا دادند. بحث هایی هم البته در خصوص اقدامات و امضای اسناد مالی در آن 4 روز مطرح شد که گرچه ما از صحت و سقم ان مطلع نیستیم اما پاسخ شفافی هم به مردم داده نشد.


دبیر ائتلاف فراگیر اصولگرایان افزود: به عنوان مثال همه ما بحث دامنگیر 300 میلیارد تومان هزینه ها ی فاقد سند شهرداری را شنید ه ایم و از پرسش ها و مسائلی که در رسانه ها و حوزه های سیاسی از احتمال رابطه این مبلغ هنگفت با هزینه های انتخاباتی مطرح شده اطلاع داریم. واقعیت این است که هنوز نهادهای ناظر و مسئول نتوانسته اند در باره صحت و سقم این مسئله اظهار نظر قطعی و نهایی به مردم ارائه کنند.


وی گفت: من از آقای قالیباف تقاضای اکید می کنم برای دفاع از شان و جایگاه والای روحانیت و برای بسط اخلاق و مجازات بد اخلاق های سیاسی و کسانی که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را مطابق سلیقه و منافع خود تفسیر می کنند ، در خصوص اتهامات مطرح شده علیه خود به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کنند.


دبیر ائتلاف فراگیر اصولگرایان در پایان به مهر گفت: من از حجم تخریب هایی که علیه آقای قالیباف صورت می گیرد در شگفتم و برایم جای سئوال است که چرا مدعیان حمایت از دولت این تخریب ها را در گفتگو با رسانه های اصلاح طلبان بسط می دهند و از سوی دیگر قالیباف را غیر اصولگرا معرفی می کنند. این چه نوع اصولگرایی است که یک روز قالیباف را عمر سعد معرفی می کند و یک روز رزمنده روزهای دفاع مقدس را اسرائیلی می نامد؟!


وی افزود: اصولگرا تخریب و اتهام علیه هیچ فردی از مجموعه نظام را با توجه به اصول اسلامی و تاکیدات رهبری مشروع نمی داند . ایشان از یکطرف گفته اند که تخریب کار انسانهای ضعیف است که حرف درستی است و از سوی دیگر گفته اند که نیازی به تخریب خاتمی نمی بینند. یعنی اگر نیازی به تخریب هر کسی ببینیم این کار مشروع می شود و این مشی اصولگرایانه است؟


دورانی تاکید کرد: خیلی از صاحبنظران انتقاد شدیدی به تصمیمات و وضعیت اقتصادی و مدیریتی کشور دارند و احساس خطر جدی در این باره می کنند اما به نظر من باید قبل از هر چیز ، برای اخلاق، برای ارزشهای دینی و انسانی احساس خطر کرد.



(نظر بدهید.) نوشته شده توسط مدیر وبلاگ در ساعت 9:09 AM
سه شنبه، 29 بهمن هزار و سیصد و هشتاد و هفت

سفر استانی

توزیع پول نقد میان کرمانشاهی ها

گفته می شود در سفر اخیر هیات دولت به استان کرمانشاه دهها میلیون تومان پول نقد میان مردم توزیع شده است. بر اساس این گزارش برخی مقامات و وزرای دولتی در بهزیستی استان در کرمانشاه مستقر شده اند و مردم را به صف کرده اند و سپس به هر کدام مبالغی بین 50 تا 400 هزار تومان پول نقد داده شده است. برای پرداخت این وجه هم از مردمی که به صف ایستاده بودند تنها نام و نام خانوادگی آنها پرسیده شده است و سپس به تناسب مبلغ یاد شده به آنان پرداخت شده است. در یک مورد هم مسئولان مستقر در بهزیستی به خانم شیک پوشی که ظاهراً از وضع اقتصادی خوبی برخوردار بوده است گفته اند که وضع اقتصادی شما مناسب است لذا نیازی به کمک ندارید و او هم گفته است که همسایه ام فلج است و پول برای او می خواهم و مسئولان هم 400 هزار تومان به این خانم پرداخت کرده اند. همچنین خبر دیگری حاکی است که حدود یکصد میلیون تومان هزینه استقبال کرمانشاهی ها از احمدی نژاد شده است. گفتنی است سفر احمدی نژاد به کرمانشاه دوباره به تعویق افتاد و بالاخره این سفر هفته گذشته انجام شده طی آن مردم این شهر 2 هزار کیلو نامه به احمدی نژاد دادند که محتوای این نامه ها عمدتاً درخواست های مالی و شفافیت از اوضاع اقتصادی کشور و گسترش شدید فقر در این استان بود.


نسنجیده از..

                                                           بسم الله الرحمن الرحیم

گفتن سخت است و نوشتن سختتر بااین حال ننوشتن هم در زمره دقیدن (دق کردن)مصاحبه جوانفکر را با روزنامه اعتماد دیدم عجب ... است .(جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور ُ ) نوشته های کیهان (شریعتمداری )ابراز تاسف نمی کنم از بکار نبردن آقا برای این دو ِِِِِِِِِِِِِِِِ درهر صورت آقای جوانفکرگفته بود که چرا آنچه ما می خواهیم در روزنامه تان نمی نویسید لذا ماشمارا برای سفر بارئیس جمهور دعوت نمی کنیم چون شما منتقدید !!! یاد حرفهای امام خمینی افتادم که فرمود (نقل به مضمون )انتقاد ولو تختئه  باشد برای کشور مفید است .ویا آن  جمله که عرض کرده بودند فلانی باشما مخالف است فرموده بو د مخالف من است مخالف اسلام که نیست .!؟جوانفکر گفته بود چرا ازکارهای دولت نمی نویسید ؟و...بازهم یاد تبلیغات صدا وسیم وتصاویر وسخنان دکتر احمدی نژاد در این دو رسانه ملی و فراگیر تر ازتمام روزنامه ها افتادم  واین سخن از اما م که  مگر تنها من در این کشور هستم که همیشه تصاویر مرا پخش می کنید؟!

اما شریعتمداری آن استاد غیب گو و معبر خوابهای گرانسنگ همانی که نیمه پنهان همه را می داند الا خودش ودوستانش !!!سخنی گفته که به ظاهر تحلیلی است و هرکس حق تحلیل دارد! اما از آنجا که مخاطبین این نویسنده توانا! افرادی هستند (کیهان خوانها)که نوشته های اورا حتی بالاتر از سخنان مقام رهبری که هیچ بالاتر از ...در حد  وحی منزل

می دانند همانطور که در انتخابات قبلی هم در شهرستانها بودند افرادی که فقط بخاطر این که مخالف کیهانیان بودند مورد ضرب وشتم قرار می گرفتند .چه بسا این بارهم قتل کسانی که شریعتمداری دستورش را صادر کند هم اجرا کنند !!(چون بهزاد نبوی درقم)

اگر حرف شریعتمداری درست باشد !!پس شایعه ترور احمدی نژار رادرزمان انخابات چه کسی مطرح کرده بود؟؟؟!!!




نکته

                                                         بسم الله الرحمن الرحیم

امام علی (ع)

هنگامی که طلیعه نعمتهای خداوند برشما  ظاهر گردید به سبب ناسپاسی  موجب سلب دنباله  های آن نعمت از ناحیه خداوند نشوید

نعمتی که هم اکنون در اختیار ما است استفاده از انتخابات برای تعیین سرنوشت خویش است که زمانی آرزو یی برای جامعه ایرانی بود پس جای شکرش باقی است که نزدیکترین افراد را به تفکر خودمان انتخاب کنیم

پریکلس :اگرچه تنها عده ای اندک ممکن است مبدع سیاستی باشند  ما همه می توانیم درباره آن داوری کنیم


ربا یندگی درسنقر

بسم الله الرحمن الرحیم

جلسه ای با حضور دوستان سنقری در قم برگذارشد و فرماندار محترم و امام جمعه شهر سنقر حضور داشتند ؛هرکدام از بزرگواران به تشریح بعضی از امور محوله خویش پرداختند که در پایان باتعریف و تمجیدهایی به پایان رسید .

بعد از صحبت های آقای فرماندار به دوستان اجازه داده شد حرفهایشان را بزنند .اتفاقا من هم که ردیف اول صندلی ها نشسته بودم اولین سؤال کننده بودم ، دو موضوع را به پرسش گذاشتم  1ـ موضوع بودجه گرفته شده ازمردم برای گسترش محوطه و صحن امام زاده هادی ،جواب فرماندار محترم همانی بودکه در نوشته های قبل عرض کردم  استفاده از احساسات مذهبی مردم ،یعنی اینکه خوب چه اشکالی دارد ما به خاطر امام زاده چنین کنیم !! در حالی که باید به اشکال برداشت از بودجه روستا و مصوب برای اموری دیگر ومصرف درجایی دیگر پاسخ می داد که متاسفانه جوابی در این مورد نشنیدم!!!

2ـ اینکه در شهرک شهدا دو مورد اقدام به ربایندگی آدم شده اما خوشبختانه ربایندگان نا کام مانده اند ،چرا درشهری به این کوچکی چنین باید بی محبا ربایندگی آدم به قول فرماندار امری طبیعی باشد ؟؟!!

جواب فرماندار خوب چنین مواردی در جاهای دیگر هم هست و تهدید به ربایندگی فقط در شهر سنقر نیست!!


فرق مسلمان با دیگران!!

بسم الله الرحمن الرحیم

بیسمارک درخاطرات خود می نویسد «من متقاعد شده بودم شکافی راکه در طول تاریخ بین شمال وجنوب وطن(آلمان) به وجود آمده است آسان تر از این نمی توان پر کرد که به وسیله یک جنگ ملی بر علیه ملت همسایه که مهاجم قدیمی ما بوده است»

این تفکر مخالفین ما در سطح جهان بی اخلاق کنونی است وما مسلمانان همچنان خواهان این هستیم که باید دنیا برای ما زمینه فراهم کند.تاما بخود بیاییم زهی خیال باطل!!

جنگها یکی پس از دیگری درمناطق مسلمانان پیش می آید وکشورهای ملسمان یکی پس از دیگری زیر چکمه های ددمنشان قرار می گیرند ؛اما دریغ از یک جو غیرت درمیان مسلمین برای اتحاد بر علیه دشمن مشترک ،مسلمانانی که روزی چند بار می خوانند و میشنوند که دشمنان ما احمقند !اما بایدگفت ؛حماقت آنها در حماقت بسیاری ازما مسلمانان گم شده واین نشانه مسلمان نبودن ماست !

البته متاسفانه اگر هم از طرف دشمنان مشترک ما هم جنگی نباشد افراد به ظاهر مسلمان خود دست به ابتکار زده و جنگهای داخلی را سامان می دهند !! آیا این نشانه عقل به ظاهر مسلمین است!! وا اسفا ازاین جماعت!


امید اسلام

بسم الله الرحمن الرحیم

آنچه که مایه افتخار جهان اسلام می تواند باشد، نه ساخت یک موشک  یا یک ماهواره است، هرچند همین هم خود باعث افتخار تمام ایرانیانی است که دل در گرو ایران سرافراز دارند .

به نظر نگارنده آنچه که سبب افتخار می شود آنستکه تمدن اسلامی خود را به مکانی می رساند (به امید خداو توانایی عزیزان دانشمندش) که   ؛ رتبه اول علمی در اختیار جهان اسلام بود وغرب در قبل از رنسانس؛ آنچه غرب را به جهش رساند استفاده آنان از کتابهای افرادی چون ابن رشد وابن سینا بود  ،این افتخاری خواهد شد برای جهان اسلام.

باید جهانیان بدانندکه هرچقدر تحریمها بر علیه کشوری چون ایران بیشتر شود فرزندان برومندش خلاقیتهای بیشتری را به مرحله عمل می رسانند ،(آنچه سبب خلاقیت درهر زمان ومکانی است احتیاج است) زمانی امام خمینی (ره)می فرمودند جنگ برای ما یک نعمت است و ماکه بچه بودیم و زیر بمب های آتشین صدام یزید کافر ساعت های 3شب از خواب می پریدیم به حرفهای آن مرد بزرگ فکر می کردیم و گاها می خندیدیم که ماچنین مورد حمله واقع میشویم و امام چنین می فرمایند !اماحال که ثمرات جنگ وتلاش عزیزان نظامی و دانشمندان خلاق ما اینگونه به جامعه ایرانی و اسلامی می رسد ومایه فخر ومباحات است .می فهمیم که امام کیست و اندیشه او چیست ؟! پس سلام ما وامام ما به شما فرزندان برومند ایران و اسلام.

 

 


دهه فجر

بسم الله الرحمن الرحیم

دهه فجر انقلاب اسلامی ایران که حاصل تلاش میلیون ها ایرانی به رهبری سترگ مردی چون خمینی کبیر است که دوست و دشمن به یگانه بودن انقلاب ورهبری آن اعتراف دارد .

انقلابیون آمده بودند تا به جهانیان بباورانند که ایدئولوژی که آنهارا به انقلاب درمقابل استبداد داخلی و استعمار خارجی کشانده همانی است که می تواند جهانی را با سلایق و نژادهای مختلف اداره کند ؛بدون آنکه تحکمی و زوری پشت آن نهفته باشد .

هرچند باحرکات نابخردانه بعضی از افراد درون آن وبا تحریک دشمنان درصدد مستبد نشان دادن آن هستند و یا عده ای برای خوش رقصی در برابر اربابان خارجی خویش درصدد انحراف آن هستند ،اما امامیون وآنانی که دل در گرو اندیشه های امام دارند نخواهند گذاشت که این دو گروه به نیات پلید خود برسند واین امر ممکن نیست مگر به همت مردم غیور کشور اسلامیمان و توفیق الهی .

عزیزان خواننده ما به این نیاز داریم که خودمان را باور کنیم و مطمئن باشیم که هستیم تغییر و تحول کشور ما به دست تک تک افراد این مرز و بوم است و در انتظار هیچ قهرمانی ننشینیم جز آقایمان امام زمان .


سیاست

بسم الله الرحمن الرحیم

لینکلن :هنگامی که هیچ صدایی برای مخالفت گویی برنمی خیزد وهنگامی که حقیقت را نمی توان شناخت دروغگویی آسان است ولی هنگامی دروغگویی بسیار دشوارتر می شود که صداهای دیگری به گوش برسند وسخنان دیگر رااصلاح کند.