سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

نرم نرمک می رسد بهار

نرم نرمک می رسد اینک بهار

 

بوی باران، بوی سبزه، بوی خاک
شاخه‌های شسته، باران خورده، پاک
آسمان آبی و ابر سپید
برگهای سبز بید
عطر نرگس، رقص باد
نغمه شوق پرستوهای شاد
خلوت گرم کبوترهای مست

نرم نرمک می رسد اینک بهار

خوش به حال روزگار
خوش به حال چشمه ‌ها و دشتها
خوش به حال دانه‌ها و سبزه‌ها
خوش به حال غنچه‌های نیمه‌باز
خوش به حال دختر میخک که می خندد به ناز
خوش به حال جام لبریز از شراب
خوش به حال آفتاب
ای دل من گرچه در این روزگار
جامه رنگین نمی‌ پوشی به کام
باده رنگین نمی ‌بینی به جام
نقل و سبزه در میان سفره نیست
جامت از آن می که می ‌باید تهی است
ای دریغ از تو اگر چون گل نرقصی با نسیم
ای دریغ از من اگر مستم نسازد آفتاب
ای دریغ از ما اگر کامی نگیریم از بهار
گر نکوبی شیشه غم را به سنگ
هفت رنگش می‌شود هفتاد رنگ

با تشکر از وبلاگ صدای کرمانشاه


طرح عدم کفایت

ایلنا: سخنگوی فراکسیون خط امام مجلس گفت: برخی طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور را مطرح می‌کنند که به نظر بنده با توجه به اینکه در اواخر عمر مجلس هشتم قرار داریم بعید است این کار صورت گیرد، اما با تمام این احوال مجلس هشتم تا 7 خرداد ماه 91 وجود دارد و می‌تواند به طرح عدم کفایت سیاسی احمدی‌نژاد وارد و او را استیضاح کند.

داریوش قنبری نماینده مردم ایلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در خصوص جلسه سوال از رئیس‌جمهور اظهار داشت: طرح سؤال نقطه مثبتی بود اما از این گذشته پاسخ‌های آقای احمدی‌نژاد مناسب نبود.

وی افزود: در مجموع ایشان به جای پاسخ به سوالات نمایندگان شأن مجلس شورای اسلامی را به باد استهزاء گرفت و به تمام نمایندگان مردم توهین کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آقای احمدی‌نژاد به جای پاسخ دادن به سوالات نمایندگان مجلس خودشان را تبدیل به سوال کننده کردند و این خلاف قانون اساسی است، که بنده چندین مرتبه خواستم نسبت به این موضوع تذکر دهم که آقای رئیس مجلس اجازه‌ای به بنده ندادند.

وی با تأکید بر اینکه احمدی‌نژاد با طرح سوالاتی خطاب به نمایندگان مجلس، در جلسه‌ای که باید پاسخ گوی نمایندگان ملت می‌بود امری خلاف قانون اساسی انجام داده، گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی وظیفه داشت طبق قانون اساسی از این اقدام خلاف قانون ممانعت می‌کرد.

قنبری با بیان اینکه احمدی‌نژاد در پاسخ گویی به سؤالات نمایندگان به آن‌ها توهین کرد، گفت: آقای احمدی‌نژاد در پاسخ‌هایی که به سؤالات نمایندگان ملت داد سؤالات بیشتری را به وجود آورد؛ برای مثال گفت پول‌های صندوق ذخیره ارزی تمام شده است در حالی که باید پاسخ دهد که چگونه است که صندوق ذخیره ارزی در زمان دولت جناب آقای سیدمحمد خاتمی با 17 یا 18 میلیارد تحویل ایشان شد اما دولت او با این همه درآمد بگوید صندوق ذخیره ارزی خالی است.

وی خاطرنشان کرد: آقای احمدی‌نژاد با توجه به اینکه مجلس هشتم در پایان عمر خود قرار دارد سؤالات نمایندگان را جدی نگرفت و حتی آن‌ها را تهدید کرد که عمر مجلس رو به پایان است و برخی از نمایندگان به زودی به همکاران در دولت تبدیل می‌شوند؛ که آقای احمدی‌نژاد با این سخن به نوعی نمایندگان مردم در مجلس را تهدید کرد که روزی گذر پوست به دباغ خانه می‌افتد.

عضو فراکسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه آقای احمدی‌نژاد این قدر راحت نمایندگان مردم را تهدید می‌کند آسیب بزرگی است و باید فکری برای آن کرد چون آقای احمدی‌نژاد این هدف را دنبال می‌کند که نماینده مجلس از ترس آینده از دفاع از حقوق مردم بترسد.

وی گفت: باید ساز و کاری فراهم شود که استقلال نمایندگان مجلس حتی بعد از دوران نمایندگی حفظ شود، تا نگران بازگشت به دولت و برخوردهای احتمالی نباشند. یعنی برای مثال در مجموعه‌هایی مثل اداره مجلس شورای اسلامی یا ادارات و نهادهای غیر دولتی مشغول خدمت به نظام باشند.

قنبری در پاسخ به این سؤال که واکنش نمایندگان مجلس به اظهارات احمدی‌نژاد چه خواهد بود؟ گفت: فضای جلسه به گونه‌ای شد که اکثر نمایندگان قانع نشدند؛ حتی بسیاری از نمایندگانی هم که طرح سؤال از رئیس جمهور را امضا نکرده بودند نیز از اهانت‌های آقای رئیس جمهور به مجلس و نمایندگان مردم ناراحت شدند.

وی افزود: البته برخی طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور را مطرح می‌کنند که به نظر بنده با توجه به اینکه در اواخر عمر مجلس هشتم قرار داریم بعید است این کار صورت گیرد اما با تمام این احوال مجلس هشتم تا 7 خرداد ماه 91 وجود دارد و می‌تواند به طرح عدم کفایت سیاسی احمدی‌نژاد وارد و او را استیضاح کند.


استیضاح احمدی نژاد در دست بررسی

آیا شما قصد ندارید به توهین هایی که آقای احمدی نژاد به مجلس و نمایندگان به صورت سوال یا شوخی های گزنده مطرح کردند، با صدور بیانیه ای پاسخ دهید؟
ابتدا باید بگویم که به نظر بنده، طراحان سوال از رئیس جمهور پیروز هستند هرچند که مورد اهانت واقع شده باشند.

هرچند از سوی برخی از دوستان، چنین اعتقادی وجود دارد که ما باید با صدور یک بیانیه نسبت به سخنان آقای احمدی نژاد، واکنش جدی نشان دهیم، اما شخصا به چنین روش هایی معتقد نیستم. زیرا آقای احمدی نژاد، همواره از مواجهه حضوری با موضوعات پرهیز می کند.

گرچه اینجانب قبل از شهردار شدن ایشان، حداقل در چندین مناظره با ایشان بحث و گفت وگو داشته ام اما در طول این دو- سه سال اخیر در مقام نمایندگی مجلس، حداقل چهار بار ایشان را به مناظره دعوت کرده ام و حتی یک بار هم پاسخ مثبتی دریافت نکرده ام.

ایشان که حاضر است با اوباما به گفت وگو بنشیند اما ظاهرا شان خود را والا تر از آن می داند که با یک نماینده عضو خانه ملت مناظره کند.

لذا من باردیگر همانگونه که در موضوع «مجلس در راس امور نیست» یا موضوع «مکتب ایرانی به جای مکتب اسلا م» یا موضوع« در ایران فقط به یک حزب نیازمندیم» یا موضوع امکان تحقق یا عدم تحقق 2/5 میلیون شغل، آقای احمدی نژاد را به مناظره دعوت کردم، در موضوع همین سوالا ت نیز، همچون چهار مورد قبلی، ایشان را به یک گفت وگوی دوستانه در برابر افکار عمومی در هر موقعیت و مکان و زمانی که خودشان مصلحت بدانند دعوت می کنم.

غیر از مناظره که با توجه به تجربیات قبلی، احتمالا ایشان هرگز حاضر به پذیرش آن نخواهد بود طراحان سوال بنا ندارند اقدام دیگری در چارچوب ظرفیت های قانون اساسی به عمل آورند؟
واقعیت مساله این است که جمعی از طراحان سوال بنا دارند در صورتی که اولا مقام معظم رهبری مخالفتی نداشته باشند، ثانیا آقای احمدی نژاد حاضر به عقب نشینی نبوده و موارد دهگانه سوال را برخودشان وارد ندانسته و به تصحیح روند اجرای قوانین همت نورزند و ثالثا تعداد حداقل یکصد نفر از نمایندگان نیز حاضر به امضای متن تهیه شده باشند، حتما پس از تعطیلات نوروزی طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور را براساس بند 2 اصل 89 قانون اساسی به جریان بیندازند و استیضاح رئیس جمهور را کلید بزنند.

این اصل می گوید در صورتی که حداقل یک سوم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور را در مقام اجرای وظایف مدیریت قوه مجریه و اداره امور اجرایی کشور مورد استیضاح قرار دهند ایشان موظفند ظرف مدت یک ماه در مجلس حاضر شده و پاسخگوی استیضاح باشند.

آیا به نظر شما چنین طرحی را در مجلس هشتم، 100 نفر از نمایندگان امضا خواهند کرد؟
تصورم این است که امضاها خیلی بیشتر خواهد بود زیرا قاطبه نمایندگان با سلایق مختلف، از اصلا ح طلب گرفته تا منتقد دولت، از اصولگرای سنتی و معتدل گرفته تا نمایندگان مستقل، تماما احساس می کنند پاسخ های آقای احمدی نژاد به نوعی جایگاه مجلس را تضعیف کرده و همانگونه که ایشان برخلا ف فرمایش امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری، مجلس را در راس امور نمی دانند، باید نشان داده شود که مجلس درراس امور است؛ هرچند که شخصا امیدوارم آقای احمدی نژاد در همین ایام تعطیلا ت نوروزی، تلاش کنند سخنان و توهین های خود را پس گرفته و به نوعی، جبران کنند تا اساسا نیازی به طرح عدم کفایت سیاسی نباشد.

البته برخی می گویند که طرح استیضاح به عمر مجلس نهم نمی رسد که بنده معتقدم اگر حتی چنین طرحی اواخر فروردین نیز به هیات رئیسه تقدیم شود، حتما تا اواخر اردیبهشت ماه، فرصت برای پاسخگویی آقای احمدی نژاد باقی خواهد بود.


درستی حرف منتقدین با پاسخهای احمدی نژاد

سرویس سیاسی«فردا»: جلسه دیروز سوال از رییس جمهور «تاریخی» بود. برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی شخص اول اجرایی مملکت به «سوال» پاسخ داد.. از این حیث باید حکم داد که اتفاق فرخنده ای افتاده است. اما از نظر اخلاق و ادب حکمرانی دینی نیز اتفاقی تاریخی افتاد. رییس جمهور با ادبیاتی خاص عصاره ملت –یعنی مجلس- را به سخره گرفت و با فراغ بال به خود 20 داد و طعنه زد و بذر اختلاف پاشید و آسوده خیال رفت...

اما به چند دلیل باید از ایشان متشکر بود؛

1- جلسه دیروز نشان داد که چگونه می توان از نردبان اصولگرایی بالا رفت و آن را به کناری افکند. این واقعیت می رفت تا با انواع شانتاژها و تبلیغات خاص کمرنگ جلوه داده شود تا خطری که از سوی حامیان  این منش متوجه اصولگرایی است از یاد برود.نحوه پاسخ رییس جمهور به سوالات «اصولگرایان» هشیاری ای  را به ارمغان می آورد که از این حیث باید متشکر ایشان بود.

2- ایشان نشان داد که چگونه می توان با روش هایی خاص به سوالات جواب نداد و در عوض با گشودن میدان جدید سوالات را به مسلخ فراموشی سپرد تا بجای انکه در باب فرجام «سوال» تفکر شود همه دلمشغول پاسخ هایی آنچنانی شوند . از این حیث حقانیت آنچه که اصولگرایان منتقد طی 6 سال فریاد زدند و با پاسخ «خاموش باش» مصلحت طلبان و «خشک مغزان» مواجه می شدند آشکار شد . برای رخ عیان کردن این حقیقت باید از ایشان متشکر بود.

3- نحوه پاسخ ایشان به 11 روز خانه نشینی فتح الفتوحی برای اصولگرایان منتقد بود. کسانی که سالها نسبت شبهه دار بودن برخی مسائل هشدار می دادند و روش صحیح ولایت مداری را منطبق با اصول شرع و عقل گوشزد می کردند و با هتاکی عده ای «توجیه گر» که امروز ادعای عدم تنازل! از اصول دارند،مواجه می شدند. امروز  را می دیدند که چگونه عدول از امری به این مهمی «بی اهمیت» شمرده می شود و با «شوخی» به «استراحت» تشبیه شده و  ناسازگار  با منش خود شمرده می شود! وقتی که رییس جمهور  پاسخ به این سوال را با شوخی و خنده برگزار کرد. «حقانیت انتقاد از احمدی نژاد» را آشکار کرد. بنابراین باید از ایشان برای اثبات مدعیات انتقادی اصولگرایان و آشکار شدن این امر مهم متشکر بود.

4- و بالاخره باید تمام قد از ایشان متشکر بود که تکلیف انتخابات های آینده را از همین الان معلوم کردند و با «جشنواره طنزی» که براه انداختند تکلیف مردم را روشن کردند. مردم از این به بعد می دانند به چه «منشی» نباید رای بدهند و چگونه باید در انتخابات عمل کنند تا «عصاره ملت» چنین کوچک انگاشته نشود و به سخره گرفتنش آسان جلوه کند.

5- در ضمن از کنایه ای هم که به «فردا» نثار کردند بسیار متشکریم! چندی پیش در سایت فردا مطلبی در خصوص میزان محاسبه حقوق اعضای هیئت علمی در مسئولیت های اجرایی بر اساس رتبه شغلی درج شده بود و تاکید شده بود بر اساس این امر حقوق نگرفتن ایشان از ریاست جمهوری منتی بر سر بیت المال نیست. اما از انجا که ایشان استاد مسلم گشودن زمین بازی جدید و پاسخ های خاص هستند فرمودند: « برخی از دوستان در سایت‌هایشان نوشتند احمدی‌نژاد حقوق استاد دانشگاه می‌گیرد و این خیلی زیاد است، شما خرج زن و بچه ما را بدهید همین حقوق را نیز ما حاضریم بدهیم.»
بدیهی است که یک سایت محقر  چشمداشتی به حقوق قانونی ایشان ندارد و اساسا کوچکتر از آن است که به حقوق رییس جمهور نظر داشته باشد چه برسد که بخواهد خدای نخواسته جسارت کرده و خرج خانواده ایشان را هم بدهد! این امر از عهده «مستاجران» خارج است. بالاخص بعد از رشد 30-40 درصدی قیمت اقلام خوارکی و غیر خوارکی ،سر به فلک کشیدن نرخ اجاره بها،رشد قیمت خودرو و...  ظریفی می گفت حاضریم یارانه نقدی را هر ماه به خزانه دولت واریز کنیم اما قیمت ها به روال سابق برگردد.آیا ممکن است؟  به هر حال خیلی متشکریم آقای احمدی نژاد...


آقا راضی شدند!

عصرایران- روح الله حسینیان رئیس فراکسیون حامیان دولت در مجلس با بیان اینکه طرح سوال باعث می شود که دشمنان حسود انقلاب اسلامی این مسئله را بزرگ کنند که بین قوا اختلاف وجود دارد، از پاسخ های احمدی نژاد به سوالات نمایندگان دفاع کرد.

وی با تاکید بر اینکه من هیچ یک از پاسخ های آقای احمدی نژاد را توهین آمیز نمی دانم، افزود:   " این پاسخ ها از نظر من قانع کننده بود."

حسینیان همچنین درباره نارضایتی نمایندگان از سخنان احمدی نژاد گفت: "پاسخی هم که ایشان به سوال نمایندگان درباره در راس امور نبودن مجلس دادند به نظر من درست بود. ایشان گفتند من نظر خود را گفتم و نمی شود رئیس جمهور را به خاطر اظهار نظر هایش مورد سوال قرار داد. رئیس جمهور می تواند درباره مسائل مختلف اظهار نظر کند."

راستی جناب آقای حسینیان سؤالها و جوابها چه بود که تو راضی شدی؟؟!!!


گذراندن جلسه با استهزاء

عصرایران- سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس با اعلام اینکه آقای احمدی نژاد به هیچ یک از سوال های مطرح شده توسط نمایندگان پاسخ نداد، درباره  گفت: ایشان به جای پاسخگویی ، به طرح سوال پرداخت و رفت!

 

داریوش قنبریداریوش قنبری در ادامه با تاکید بر اینکه ادبیات آقای احمدی نژاد نمونه آشکار به استهزا گرفتن مجلس بود، گفت: "شاید ایشان جیبشان پر و دلشان خوش است که تمایل دارند در ایام عید شوخی کنند. اما با توجه به اینکه در آستانه سال نو جیب مردم خالی است، ما و مردم هیچ دلخوشی برای خندیدن به شوخی های ایشان نداریم. ایشان جلسه مهم امروز را با شوخی و خنده گذراند و اثبات کرد که اداره کشور را جدی نمی گیرد."


نماینده اصلاح طلب ایلام با انتقاد از رفتار رئیس مجلس که در حین سخنرانی احمدی نژاد اجازه تذکر دادن را به نمایندگان نداد، گفت: "به عقیده من آقای لاریجانی امروز جلسه مجلس را جانبدارانه اداره کردند."

قنبری با بیان اینکه طبق قانون اساسی رئیس جمهور حق سوال کردن از نمایندگان را ندارد، تاکید کرد: "در زمانی که آقای احمدی نژاد به جای پاسخ دادن به سوالات نمایندگان،برخلاف قانون اساسی از نمایندگان سوال می پرسید، آقای لاریجانی به ایشان تذکر ندادند و اجازه هم ندادند که ما تذکر بدهیم."

وی در توضیح این انتقاد خود به رفتار احمدی نژاد گفت: " ایشان در پاسخ به سوال نمایندگان می گوید پول کجا بوده؟! در حالیکه این سوال ماست. ما باید از ایشان بپرسیم که 500 میلیارد دلار پول نفت به کجا رفته است؟ اما ایشان به جای پاسخ دادن به سوالات یک سری اتهام را متوجه نمایندگان کرد مجلس را مسخره کرد و رفت ."

 قنبری در پایان تاکید کرد: "مجلس ابزارهای قوی تری دارد که می تواند از آنها استفاده کند و با توجه به وضعیتی که امروز پیش آمد، نمایندگان باید از ابزارهای قدرتمند تر مجلس در مقابل ایشان استفاده کنند. چون آقای احمدی نژاد در پاسخ های امروزشان هم بر تداوم بی قانونی های خود اصرار داشت. اگر مجلس مجلس باشد نباید بیش از مماشات کند بلکه باید از اهرم های قانونی فراتر از سوال در تعامل با رئیس جمهور استفاده کند."


سخنان احمدی نژاد وهن مجلس است

آفتاب: بدیهی است که دود این آتش تنها به چشم مردم خواهد رفت و نتیجه این قبیل فرافکنی ها غفلت از مشکلاتی مثل گرانی افسارگسیخته و بیکاری و اعتیاد و آلودگی محیط زیست و مفاسد مالی خواهد بود و راه همکاری دولت و مجلس را برای اداره معقول و قانونمند کشور ناهموارتر خواهد نمود.

مهر نوشت: پس از برگزاری جلسه بررسی طرح سوال از رئیس جمهور 7 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (احمد توکلی- حسین نجابت- پرویز سروری- الیاس نادران- حسین فدایی- زهره الهیان- علی زاکانی) روز چهارشنبه در بیانیه ای نسبت به اظهارات و نوع پاسخگویی رئیس جمهور به سوالات مطرح، موضع گیری کردند.

متن این بیانیه به این شرح است:

امروز مجلس شورای اسلامی پس از حدود 32 سال شاهد طرح اولین سئوال نمایندگان از رئیس جمهور بود. عده ای این رویداد را تاریخی و نشان? آزادی و تحکیم مردمسالاری قلمداد می کنند که به حق چنین بود. اما اگر ادعا شود نتیج? این اقدام موجب اقتدار مجلس و به نفع و صلاح کشور و ملت گشت باید آن را به دور از واقعیت دانست.

ما پیش از این یادآور شده بودیم که استفاده از این حق قانونی، در بستر نامساعد، ابتر و عبث خواهد بود و همچنین نگران تبعات و خسارات منفی آن بودیم و نسبت به ایجاد چالشی جدید بین مجلس و دولت هشدار داده بودیم؛ اما متاسفانه چنان شد که از آن پرهیز داشتیم. ما معتقدیم آنچه امروز در مجلس در مقام پاسخ مطرح شد نه تنها باعث وهن مجلس بلکه وهن دولت و قو? قضائیه و خلاصه وهن جمهوری اسلامی گردید و موجبات کدورت و اختلاف و کشمکش جدیدی را فراهم ساخت و سرمای? با ارزشی را بدون منفعت درخور به هدر دادیم.

بدیهی است که دود این آتش تنها به چشم مردم خواهد رفت و نتیجه این قبیل فرافکنی ها غفلت از مشکلاتی مثل گرانی افسارگسیخته و بیکاری و اعتیاد و آلودگی محیط زیست و مفاسد مالی خواهد بود و راه همکاری دولت و مجلس را برای اداره معقول و قانونمند کشور ناهموارتر خواهد نمود.

به گزارش مهر، این 7 نماینده روز یکشنبه 21 اسفند ماه در بیانیه ای درخصوص سئوال از رئیس جمهور پیشنهاد کردند که به جای طرح سوال، در همین هفته احمدی نژاد به مجلس دعوت شود و نمایندگان با دولتمردان به گفتگو نشینند و با تعاملی دو جانبه برای چاره جویی مشکلات واقعی ،اهتمام ورزند.

در بخشی از این بیانیه تاکید شده بود: سوال از رئیس جمهور محترم و پاسخ ایشان علی القاعده می تواند در شفافیت مسایل و ابهام زدایی مفید باشد اما نگرانی ما آن است که چنین نشود و خواسته و ناخواسته به رغم اهتمام و دقت خوبی که نمایندگان و رئیس جمهور دارند، از حاشیه ها به اغراض متعارف سیاسی، آلوده شود؛ که در این صورت از طرفی فایده ای برای کشور و ملت نخواهد داشت بلکه به تعامل سازنده و قانونمند و گره گشای مجلس و دولت آسیب می رساند و فضا را احتمالا نا شفاف تر می سازد؛ به ویژه در شکل فعلی با وقت نامتوازن اختصاص یافته به پرسش و پاسخ. و از سوی دیگر مستمسکی در اختیار دشمنان قسم خورده ملت ایران قرار می دهد تا از گیجی ناشی از سیلی محکم انتخابات 12 اسفند ماه خارج شوند و تیر های زهر آگین خود را به سوی مجلس و دولت رها کنند و بکوشند شیرینی ناشی از حماسه انتخابات اخیر را در کام مردم تلخ نمایند.

رئیس جمهور روز چهارشنبه با حضور در صحن علنی مجلس در پاسخ به طرح سوال 79 نماینده مجلس اظهاراتی را بیان کرد که خود از آن به شوخی یاد کرد اما عده زیادی از نمایندگان آن را توهین به خود و جایگاه مجلس تلقی کردند و در قالب بیان تذکرات مختلف در صحن علنی مجلس، نسبت به این اظهارات واکنش نشان دادند.


امضا کنند گان باید هزینه بپردازند

آفتاب: نماینده سمنان در مجلس گفت: امضاءکنندگان طرح‌ سؤال از رئیس‌جمهور پای هزینه‌های مادی و معنوی وارد شده بر خود ایستاده‌اند‌.

مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در تذکر شفاهی در صحن مجلس، اظهار داشت: همانطور که آقای میرتاج‌الدینی و برخی از اعضای هیئت رئیسه اعلام کردند، فردا قرار است آقای رئیس جمهور برای پاسخگویی به سؤالات نمایندگان به صحن مجلس بیاید.

وی گفت:‌ از دوستانی که از ابتدا با طرح سؤال از رئیس جمهور مخالف بودند و آن را امضا نکردند، خواهش می‌کنم حداقل از طرف امضاءکنندگان صحبت نکنند، چراکه امضاءکنندگان طرح پای هزینه‌های مادی و معنوی وارد شده بر خود ایستاده‌اند‌ حالا که به آخر کار رسیده است، این‌ها می‌گویند بیایید بنشینید و گفت‌وگو کنیم، لذا خواهش می‌کنم این کار را نکنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کسی از امضاءکنندگان طرح سؤال امضاء خود را پس نگرفته است، تاکید کرد: اگر هم کسی پس بگیرد، این طرح اعلام وصول شده است و معنا ندارد که اکنون بگوئیم امضاء‌ها را پس گرفتند و طرح از حدنصاب افتاده است.

کواکبیان ادامه داد: شبهاتی است که می‌گوید نمایندگان تهران چون می‌خواهند رأی بیاورند، قصد ندارند این طرح به جریان بیفتد، اما من این شبهه‌ها را قبول ندارم و از آنها می‌خواهم به این مسائل دامن نزنند.

وی از هیئت رئیسه مجلس خواست تحت‌تأثیر این مسائل قرار نگیرند و فردا طرح سؤال از رئیس جمهور در مجلس مطرح شود.

به گزارش فارس،در ادامه محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست صحن علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر کواکبیان گفت:‌ ما که متوجه نشدیم شما این تذکر را به هیئت رئیسه دادید یا فرد دیگری اما در هر صورت هیئت رئیسه حداکثر توان خود را به کار می‌گیرد تا مُر آئین‌نامه را اجرا کند.


سؤال از رئیس جمهور

آفتاب: علی مطهری در مورد اظهاراتی مبنی بر انصراف 11 امضا کننده طرح سؤال از رئیس جمهور گفت: این خبر دروغ محض است و اگر کسی از پاسخ‌های نمایندگان احمدی نژاد قانع شده بود حداکثر ظرف یک هفته فرصت داشت موضع‌گیری خود را اعلام کند.

وی با استناد به ماده 196 آیین نامه داخلی افزود: براساس این ماده چنانچه پس از یک هفته حداقل یک چهارم نمایندگان مجلس که سوال را امضا کردند از سوال منصرف نشده باشند، رئیس مجلس موظف است در اولین جلسه سوال آنان را قرائت و فوراً برای رئیس جمهور ارسال کند و این سوال ظرف 48 ساعت تکثیر و در دسترس نمایندگان قرار گیرد.

مطهری سخنان برخی اعضای هیئت رئیسه در مورد کاهش تعداد امضاها را ادامه روند مخالفت‌های برخی اعضای هیئت رئیسه با طرح سؤال دانست و به همشهری‌آنلاین گفت: پس از پاسخ‌های نمایندگان رئیس جمهور در کمیسیون‌ها ما هم یک جلسه عمومی برگزار کردیم و از همه سؤال کننده‌ها خواسته شد تا در این جلسه حضور پیدا کنند. در آنجا هم هیچ کس سخن از قانع شدن به میان نیاورد و بر اساس روال، طرح سؤال را به هیئت رئیسه ارسال کردیم.

طراح سؤال از رئیس جمهور تإکید کرد: طرح سؤال اعلام وصول شده است و بیان سخنانی که خبر از حذف امضاها یا از حدنصاب افتادن طرح می‌دهند منطقی نیست.

به گزارش همشهری آنلاین ،وی تاکید کرد: این طرح فردا 24 اسفند بدون هیچ مانعی براساس توافقات قبلی اجرایی می‌شود.


به نظر شما از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده؟

ه نظر شما از کدوم دانشگاه مهندسیشو گرفته؟


از مهندسی زیبای یک حشره بسیار ریز لذت ببرید و ببینید که خدایی چه کرده

 

 

قسمت آخر برای تعلیق خانه بُرش نمی خورد

 

مهندسی, طبیعت, حشرات

 

مهندسی, طبیعت, حشرات

 

 

 

تا کردن برگ - هنر واقعی

 

مهندسی, طبیعت, حشرات

 

 

و نیز از قسمت زیر

 

مهندسی, طبیعت, حشرات

 

 

 

 

قسمت راست را نگهداشتن تا قسمت چپ تا بخورد...!

 

مهندسی, طبیعت, حشرات

 

مهندسی, طبیعت, حشرات

 

 

 

 

مهندسی, طبیعت, حشرات

 

 

خانه اکنون معلق است تا دست دشمنان به آن نرسد

 

مهندسی, طبیعت, حشرات

 

تعبیه درب وردی منزل

 

مهندسی, طبیعت, حشرات

 

 

 

کنترل تکیه گاه و محکم نمودن آن با چسب

 

مهندسی, طبیعت, حشرات

 

مهندسی, طبیعت, حشرات

 

 

آیا این مهندسی نیست؟

 

مهندسی, طبیعت, حشرات