سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

کرامت و انتخابات

 

به نام خداوند بخشنده مهربان

این روزها که مصادف شده بود با دهه کرامت یعنی ولادت حضرت فطمه معصومه (س)  و  ولادت امام رضا (ع) به عنوان یک رخداد فرهنگی و مذهبی و از طرف دیگر انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری در سراسر کشور بزرگ ایران اسلامی رخدادی مبارک باشد برای ملت بزرگ ایران اسلامی و برای جهان بشریت از نگاه خدمت به مذهب و فرهنگ دوست داشتن و کرامت انسانی ان شاالله .

نگاهی به مشارکت مردمی از یک طرف و آرای مإخوذه از رای های صحیح و باطل حکایت از نگاهی اعتراضی مردم فهیم ایران به وضعیت موجود و وضعیتی که سالیانی است که برای این امت شریف و اسلامی بوجود آمده است.

اعتراض به وضعیت اقتصادی ، فرهنگی وسیاسی جامعه از یک طرف و احساس بی نتیجه بودن آرای آنان از طرف دیگر و بی میل بودن عده ای از هموطنان نیز به عدم مشارکت مردم عزیز ایرانی دامن زده و از سوی دیگر آرای باطله که حکایت از اعتراضی قانونی و مبارزه منفی با وضعیت موجود را داشته و مردم خواهان وضعیتی بهتر و امیدوار کننده بوده و از مسئولان جز رفع مشکلات فعلی و حل مشکلات بیکاری و مسکن و عدم امنیت شغلی چیز دیگری مطالبه نخواهند کرد.

جامعه ایران به اموری چون عدالت گسترده در تمام سطوح احتیاج دارد و آنرا از مسئولان خود می خواهد که در کنار آن رفاه نیز ایجاد خواهد شد .

آنان از مسئولان خود می خواهند لیقوم الناس بالقسط را سر لوحه عمل خویش سازند همچنان که معتقدند برای رضای خدا وارد مسئولیت شده اند. انتظار آنان از مسئولان آن است که به این آیه قرآن توجه کنند که ویل للمطففین و کم فروشی د مسئولیت خود نکنند، آنان خواهان آن هستند که چشم و گوش و اعضای خود را در مقابل مردم مسئول بدانند نه ارباب و مو قعیت بوجود آمده را برای خود فرصتی برای خدمت بداند نه غنیمتی برای چا پیدن،

آنان باید بدانند خدمت به مردم عبادت است نه سر بر سجده و تسبیح بدست داشتن و شرکت در نمازهای جماعت و فرادا، هر چند همه اینها عبادت هستند و قابل پاداش از سوی خدای خویش اما آنچه اهمیت پیدا می کند برای برای مردم تلف نشدن وقت آنان و احترام به کرامت آنان در هنگامه مراجعه به ادارات .

قلبی را ریش نکردم به از آن که ریشی را به قلب رساند.

دلی را نرنجاندن به از آن که دل را به خدا رساندن

ایمان نه آن است که طاعتی بجای آوری و به اسم دین بر سر دیگران زدن بلکه ایمان آن است که خدمتی برای خدا به خلق خدا کنی