سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

بیایید تغییر ایجاد کنیم

بسم الله الرحمن الرحیم

آغازی نو و سالی جدید به همه دوستان و همراهان گرامی تبریک باید گفت و آرزوی شادکامی برای آنان داشت که به رسم ادب، ما نیز چنین آرزو مندیم.

همچنین آرزوی سالی بهتر از سالیان قبل را برای خود و شما خواستاریم تا حسرت نخوریم و مغبون نباشیم از اینکه چرا امروزمان به ز دیروزمان نبوده است.

تغییر را همگی قائلیم اما از کجا نمی دانیم، اعتقاد نگارنده چنانکه از اساتید فن آموخته است باید از درون آغازید، اما کی و چه کسانی باز هم اعتقاد بر آن است که همه افراد جامعه به آن محتاجند و بخصوص آنانی که سر در آستین مسئولیت و قدرت دارند بیش از دیگران.

طرحی نو باید انداخت و برنامه ای نو باید ریخت تا تغییری به معنای واقعی ایجاد کرد، باید از درون و خود آغازید هر چند برای آنانی که مردم عادی و عامی محسوب می شوند برای این تغییر راه آسان تری دارند اما چنانکه تاریخ ثابت کرده است این افراد در صورت گذر از افکاری چون بیکاری و بی پولی و غم خویش و خویشان را خوردن می توانند بهتر و زودتر تصمیم گیری نمایند و البته اگر فشار فقر چنان نباشد و آنان را تنها به فکر برون رفت از وضعیت رقت بار فقر دچار نگرداند.

اما امسال می طلبد تا مسئولان به خود آیند و وضعیت دستگاه قضا، امید را به میان مردم آورد و مردم بر خلاف گذشته که از رفتن به دادگاه های مختلف احساس پایمال شدن حقوق خود را بیشتر از دریافت حق دارند، احساس به حق خود رسیدن را داشته باشند. فقرا از این که دزدان و احتلاس گران بدون هیچ پشتوانه جناحی محاکمه می شوند عدالت اسلامی را به خوبی درک نمایند.

مسئولان اجرایی نیز باید وضعیت اشتغال و امید را در میان جوانان و خانواده ها به ارمغان بیاورند و نشاط و سرگرمی را با فرهنگ جامعه اسلامیمان قرین سازند، وعده های دهن پر کن از زبان مسئولان کنار رفته و وعد هایی که امکانات کشوری جوابگوی تحقق آن هستند به جامعه تلقین نمایند.

صدا و سیما و دیگر مراکز فرهنگ ساز کشورمان نیز دست در دست هم ، فرهنگی ایجاد نمایند در خور یک جامعه جهانی و یک دین و عقیده جهانی، از شعارگرایی پرهیز و بیان واقعیت ها را با کمک کارشناسان خبره موافق و مخالف به نمایش بگذارد و مردم را به هدفی که در اصول اعتقادی و قانون اساسی ما گنجانده شده سیر دهند و ثابت کنند تنها هدف جامعه اما ایجاد یک جامعه اسلامی نمونه و الگو برای جهانیان است نه یک جامعه تک صدایی که حتی در میان خودش نیز خریداری ندارد جز خواستاران همان صدا.

اما این اقدام در امسال که همراه است با انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری به صراحت می تواند از ابتدا مورد تأکید و توجه قرار گیرد، تا آنانی که در این انتخابات به دنبال خدمت هستند به مردم بیشتر رونمایی شوند و آنان که به دنبال منافع جناح (هر چند اگر احزاب در این موارد به رقابت برخیزند هم تنور انتخابات گرم می شود هم به واقع خدمت رسانی بیشتر و افتخاری برای گروه برنده خدمت رسانی)، قوم، و گروه خویش هستند برای رأی دهندگان معرفی گردند.

استان ما برای رسیدن به مقاصد فوق راههای مختلفی دارد و گزینه های متفاوت، که باید با دقت همگان مورد توجه قرار دهند، از جمله تبلیغات انتخاباتی که از همین حالا هر چند به اصطلاح برای پر شور شدن انتخابات است آغاز شده است و این یعنی همگی دست در دست هم دهیم تا قانون را اجرا نکنیم و اولین تیر بر پیکر قانون خواهیم زد، اگر بگوییم تبلیغات رسمی مورد نظر است که نباید آغاز شود، باید گفت خوب کسی که پول بیشتری دارد می تواند با هماهنگی و میهمانی های آنچنانی ولو شایسته مقام و منصب نباشد خود را بیشتر از دیگران در معرض توجه قرار داده هر چند نه تخصص کار را دارد و نه توجهی به مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی جامعه دارد آنچه برای اینگونه افراد مهم است پول است و قدرت که در نهایت قدرت و پول جایگزین خواهد شد. ( بارها دوستان را به این نکته تنبه داده ام چه فرق است بین کسی که با وعده پول و مقام به دیگران در صدد کسب رأی مردم است با یزید و ابن زیاد و یا چه فرق است بین کسی که با یک وعده شام و مقام رأی خود را عوض می کند با عمربن سعد که ما آنها را لعن می کنیم و اینان را خدمتگذار مردم می دانیم؟؟!!!!)

راه چاره هوشیاری مردم است تا آنانی که خود را شایسته می دانند اما در عمل نیستند، آنانی که خود را مدافع حق مردم می دانند اما نیستند، آنانی که به قوم گرایی روی می آورند (که رسیدن به همان جامعه جاهلی قبل از 1400 سال پیش است روی آورده و چنین کسانی شایستگی مسئولیت در همان سال ها را دارند) را از افرادی که به واقع در میان مردم به خوبی وصلاح و عدالت بیشتر معروفند روی آورند.

هوشیاری همه ما ملت ایران می طلبد که نمایندگی یعنی وکیل مردم بودن و وکیل یعنی هر آنچه موکل می خوا هد انجام دهد و موکلین جامعه ما الآن برای رسیدن به خواسته هایشان باید صبر ایوب داشته باشند و ثروت قارون تا بتوانند از وقتی که به دنبال حق خود هستند و سرمایه ای که در این راه خرج می کنند به حق خویش برسند حال باید دید آیا وکلای گرامی حاضرند برای بدست آوردن حق مردم از این ثروت قارونی خود بگذرند و صبر ایوب را برای بدست آوردن حق موکلینشان به کار گیرند یا فقط به دنبال افزودن ثروت و مقام خود هستند و موکلین خویش را همان افراد فامیل خود دانسته و با کار سازی های خود ساخته و بدون کارشناسی چند فامیلی را به دور خود مشغول کرده تا شعارهایش حداقل در بین اقوم خالی از عریضه نباشد.

دقت و حوصله مردم عزیز و هوشیاری آنان نیز باید به این باشد که چند سالی که از انقلاب اسلامی گذشته ما تا کنون به آنچه خواسته ایم نرسیده ایم ( به اعتراف موافقان و مخالفان) چرا که وکیل الملت های ما به وکیل الدوله یا وکیل الثروت بدل شده اند تنها به خاطر بی دقتی ما مردم و تنها به خاطر این که فقط و فقط در انتخاب به دنبال آن هستیم که آیا این وکیل می تواند برای خانواده من کاری دست و پا کند، هر چند فشار فقر وبیکاری چیزی جز این نمی تواند باشد اما باید مقداری از خود گذشتگی داشته باشیم تا بتوانیم جامعه ای ایده آ ل اسلامی و ایرانی بسازیم به جای اینکه فکر یک شغل برای فرزندمان باشیم به فکر شغل ها برای فرزندانمان باشیم و این نمی شود مگر آنکه ما دست به دست هم دهیم و وکیل المله ای به مجلس شورا اسلامی یا شورای شهر بفرستیم که وکیل المله باشد نه وکیل القوم یا وکیل الدوله .

بیان فوق در صدد پاسخ گویی بر این مطلب است که چگونه تغییر را ایجاد کنیم و از کجا شروع کنیم، که نتیجه آن این خواهد شد تغییر را باید از خود و جامعه خود آغاز کنیم، انتظار معجزه از هیچ کس نداشته باشیم و خود را محق دانسته که تمام مطالبات خودیش را از وکلای خویش خواستار باشیم، نه به عنوان تعارف که با ایجاد یک تشکل از وکیل خویش خواستار توضیح هر سه ماه او شویم و پیشرفتهای کار و آسیب های وعده های او را بررسی کنیم و آنگاه با مشورت به وکیل خود راه های برون رفت را به او گوشزد کنیم. لذا می طلبد وکیل شخصی باشد که علاوه بر سعه صدر و وفای به عهد خوشفکر و روشن اندیش باشد. هر چند این کار و برنامه سخت است اما شدنی پس بیایید این برنامه به ظاهر سخت را امتحان کنیم و بیازماییم که بنا بر فرمایشات علامه مطهری بگذارید مردم صد بار اشتباه کنند اما یاد بگیرند انتخاب کنند بیایید ما هم امتحان کنیم تا یاد بگیریم انتخاب کنیم .

لذا اینجاست که نقش صدا و سیما و رسانه ها در بین مردم به خوبی می تواند خود نماییم کند و وعده های تئوریسن های انقلاب را برای انقلاب اسلامی در جامعه خویش محقق کنیم و به آنچه آنان وعده داده بودند از عدالت، رفع فقر، فرهنگی الگو و... تحقق بخشیم.