سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

امام در سه کلام آیت الله سید حسن

به نام دادار هستی بخش

این روزها و این هفته ها مناسبت های مختلفی را با خود به همراه دارد از سویی مناسبت های فاطمیه است که دل تمام محبین اهل بیت را محزون کرده و ماتم آن بیشتر بر قامت شیعه خودنمایی می کند.

مناسبت بعدی دو انتخابات بزرگ و سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، هر دو نشان هایی از مردم سالاری دینی با مقیاس های و نسبت های مختلف،

و بحث دیگری که تمام جامعه ایران را به خود مشغول کرده نزدیک شدن به تغییرات فصلی سال نو و آماده شدن برای این ایام که رسمی ایرانی - اسلامی به خود گرفته است.

اما نکته ای که ذکر آن برای سیاستمداران و اهالی سیاست اهمیت چند برابر دارد، موضع گیری آیت الله سید حسن خمینی است راجع به اتفاقات و پیش آمدهای انتخابات است، سید بزرگواری که الحق متانت و عزت و بزرگواری را می شود در کلام و رفتار ایشان دید. در اجتماعی که با دوستان دیگری در خدمت این بزرگوار بودیم، مطالب بسیار مهم و کلیدی فرمودند که حیفم آمد در این نوشتار به آن نپردازم.

ایشان امام را برای همه مردم ایران اینگونه ترسیم کرد که امام و اندیشه امام را باید از این گونه مورد توجه قرار دهیم که

1- مصادره نشود، یعنی کسانی نیایند و امام را به اسم خود مصادره نمایند، بلکه امام متعلق به همه جناح ها و گروه ها و ایران اسلامی است.عده ای مخاطب غضب های امام را حزب و گروه مخالف خود دانسته و مخاطب محبت های امام را خود می دانند.

2- تحریف امام نشود، چرا که عده ای جایگاه امام را مهم یافته و در صدد بیان افکار و اندیشه های خود به اسم امام هستند. این عده چارچوبی از افکار خود را ترسیم کرده و برای توجیه افکار خود از کلمات امام به صورت انتخابی استفاده می کنند.

3- امام در یک معادله ریاضی در مقابل سایر جریانها و گروه ها و احزاب باید علامت بزرگتر در مقابلش قرار داد و امام را مساوی هیچ کدام از جریانها نباید دانست.امام نماد وحدت بین تمام گروه هاست و تلاش این باشد که این نماد حفظ شود و به یک گروه تعقلق پیدا نکند.

و به تعبیر یادگار امام پیام انتخابات برای ما همین می تواند باشد که امام اولا مصادره شدنی نیست، دوم کسی نمی تواند و نباید امام را تحریف کند.