سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

متحجر یا مستکبر؟!

به نام خدا

لازمه یک جمهوری و نظام دموکراسی چه دینی و چه غیر دینی وجود احزاب و مشارکت همه جانبه جامعه است و این از اصولی استکه یک شخصیت حقیقی و حقوقی باید بپذیرد.

اینکه در نظام جمهوری اسلامی ما نیز مبنا بر انتخاب مردم است و این مبنا هم در قانون اساسی به عنوان اینکه خداوند حاکمیت خود را به انسان ها واگذار کرده و بر مبنای اصولی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است وظیفه یک فرد معمولی در جامعه اسلامی مشخص است تا به حاکم اسلامی که ولی فقیه است. و در همه این موارد به تصریح قانون دخالت مردم عامل اثبات می باشد.

با این مقدمه به سراغ این سؤال می رویم که با این وجود چرا عده ای در تلاشند که انتخاباتی فرمایشی داشته باشیم؟! چرا فرمایشی؟! وقتی یک جناح سیاسی دیگر جناح ها را به عامل دست بیگانگان، نفوذی، خط دشمن و ...معرفی می کنند!! باید نگاهی با بصیرت به این نوع نگاه داشت که خوب حال اگر این گروه با رأی مردم به مسند قدرت تکیه کرد، این طیف چه توجیهی دارد که بیان کند؟! یا باید بگوید تمام این کشور و یا  حداکثر آن با دشمن همراهی می کنند و عامل نفوذند که این قابل قبول برایشان نیست به ظاهر! یا باید بگویند ما اشتباه کردیم همچی نفوذی و عامل دشمن هم نیستند!! که شق دوم غیرممکن و محال است که به زبان جاری کنند. این طیف و گروه از ابتدا مشخص می کنند که ما هستیم و جز ما نیست و اگر هست باطل است.

خوب بر فرض صحت این مقوله مردم باید میان چه کسانی انتخاب کنند؟! میان گروه خود آنان؟! که نمی شود رقابت. دیگران هم که در بازی یا نیستند یا کسانی هستند که با ماسک دیگری همان چیزی می گویند که  اینها می گویند و این یعنی فرمایشی بودن انتخابات.

بر خلاف اهداف امام و رهبری که از مردم حضور پرشور و شرکت گسترده مردم در انتخابات است ، این عده ی خاص مبنای خود را همان تفکر بسته و خسته خود می دانند که برای ما عده و عُده مهم نیست، برای ما حضور ما در قدرت است و آنگاه است که ما با هر ترفندی شده مشروعیت خود را که به معنای مقبولیت است به اثبات می رسانیم! مشروعیت به معنای شرعی بودن نیز که حق مسلم ماست! این تفکر تنها و تنها توجبه این نکته را می کند که ما وظیفه ای داریم (البته وظیفه ای خود مجتهد آن و خود مقلد آن هستند) که باید انجام دهیم! حال ده نفر باشیم یا ده میلیون نفر، برای ما مهم نیست که چه تعداد شرکت کنند، تنها ما هستیم که مشروعیت داریم، و اسلام واقعی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ما هستیم، ما بقی یا در کفرند یا در فتنه یا در ...!!

نهایت اینکه این عده به درستی می دانند که اقدامات آنان در مانع شدن از برگزاری جلسات قانونی توسط گروه های دیگر غیر قانونی است، و  این گونه برگزاری ها یک حق مسلم و یک مبنا برای انتخابات آزاد و قانونی است، اما این مستبدین تنها قانون را خود می دانند و خلاف سلیقه خود را خلاف قانون، نظام جمهوری اسلامی و حتی خلاف اسلام می دانند!!! حال با این دید اگر به قضیه نگاه کنید آیا حاضرید کسی خلاف قانون عمل کند؟! خلاف اسلام حرکت کند؟! .

این عده بر خلاف پیشبینی بعضی ها متحجر نیستند بلکه متکبر و متشارع هستند، اینان همانند خوارج خود را حق مطلق و دیگران را باطل مطلق دانسته، و در بزنگاه تاریخی نیز از دیگران می خواهند که توبه کنند!!! همانند داعش فتاوایی را رصد می کنند که در رساله بی سواد ترین عالم یافت شود. اینان احساسات خود را دین، و نظام جمهوری اسلامی می دانند!!