سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

هفته دولت و...

هفته دولت و تبلیغات یک هفته ای به نفع دولت مثل سالهای قبل می رود که صدا و سیما را به عنوان یک یار دولت معرفی کند، هر چند بیانها و بیانیه ها از حمایت صدا وسیما از دولت می گویند اما مقداری صبر باید تا دید آیا این تبلیغات مخصوص هفته دولت است یا همیشگی خواهد بود،  البته بیانیه نمایندگان مجلس نیز از لحاظ موقعیت اگر بسنجیم زمان مناسبی بود تا برای مردم چنین تبیین شود که دیدید صدا و سیما تمام تلاشش آن است که از دولت دکتر روحانی حمایت کند، و اینکه نمایندگان خواستار حضور منتقدین دولت در صدا وسیما بودند بخاطر این همه حمایت است که صدا وسیما انجام می دهد.

در هر حال دولت تدبیر و امید چه آنان که حامی اش هستند و چه آنان که مخالفش هستند به آن امید دارند، امید موافقین به موفقیت او و امید مخالفین به ناکامی او! تا شاید بتوانند در همان چهار ساله اول او را منکوب نمایند و اولین دولتی باشد که بعد از چهار سال با رأی مردم به حاشیه رفته باشد! جال چقدر موفق باشند یا نباشند، تلاششان این است، لذا اگر هم از حضور منتقدین در صدا وسیما دفاع می شود نه به آن معناست که این قانونی شود برای همه دولتها و منتقدین بلکه این قانونی است که می شود چند روزه نوشت و چند ساله هم جمع کرد! اگر به واقع قصد منتقدین نقد دولت است پس چرا در سال آخر حضورشان به یادشان افتاده که باید دولت نقد شود؟! چرا سالهای قبل از منتقدین و معترضین به عنوان دشمنان نظام و رهبری یاد می کردند؟! هر  چند ممکن است منتقدینی باشند که چنین باشند اما آیا باید همه منتقدین که دل در گرو این نظام دارند را چنین مخاطب قرار داد؟!

به هر حال این حرکت مجلسیان را باید به فال نیک گرفت و خواسته آنان را خواسته تمام ملت دانست و از آنان تشکر کرد به شرطی که مثل بعضی اصول قانون اساسی تنها در یک زمان کاربرد نداشته باشد و همیشه تاریخ به عنوان یک سند ملی باقی بماند.

دولت تدبیر و امید باید توجه داشته باشد که رفع مشکل مردم و مخصوصا طبقه فقیر اولویت کاری آنان باشد، و در عین برنامه های بلند مدت از برنامه های کوتاه مدت نیز استفاده نمایند تا مردم به انتظار برنامه های بلند مدت زیر دست و پای تورم و بیکاری و بی پولی استخوان خورد نکنند، البته آنانی هم که می گویند انقلاب نشده تا دنیای مردم ساخته شود سخت در اشتباهند چرا که تا دنیایی ساخته نشود آخرتی نیز ساخته نخواهد شد، چرا که فقر اگر از دری وارد شود، ایمان از در دیگر خارج می شود و یا کاد الفقر ان یکون کفرا باید علمی باشد بر سر دفتر تمام وزرای کابینه تا یادشان بماند که به فرمان امام خمینی (ره) عمل کرده اند چرا که فرمودند بعدا ز این که دولت و مجلس تعیین شدند « ...مقدرات دست مردم خود مردم باشد، اینها تحقق پیدا بکند آن وقت مردم بروند سراغ اینکه ما فقیر هستیم»(صحیفه امام،ج7،ص366)