سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

طرح عدم کفایت

ایلنا: سخنگوی فراکسیون خط امام مجلس گفت: برخی طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور را مطرح می‌کنند که به نظر بنده با توجه به اینکه در اواخر عمر مجلس هشتم قرار داریم بعید است این کار صورت گیرد، اما با تمام این احوال مجلس هشتم تا 7 خرداد ماه 91 وجود دارد و می‌تواند به طرح عدم کفایت سیاسی احمدی‌نژاد وارد و او را استیضاح کند.

داریوش قنبری نماینده مردم ایلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در خصوص جلسه سوال از رئیس‌جمهور اظهار داشت: طرح سؤال نقطه مثبتی بود اما از این گذشته پاسخ‌های آقای احمدی‌نژاد مناسب نبود.

وی افزود: در مجموع ایشان به جای پاسخ به سوالات نمایندگان شأن مجلس شورای اسلامی را به باد استهزاء گرفت و به تمام نمایندگان مردم توهین کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آقای احمدی‌نژاد به جای پاسخ دادن به سوالات نمایندگان مجلس خودشان را تبدیل به سوال کننده کردند و این خلاف قانون اساسی است، که بنده چندین مرتبه خواستم نسبت به این موضوع تذکر دهم که آقای رئیس مجلس اجازه‌ای به بنده ندادند.

وی با تأکید بر اینکه احمدی‌نژاد با طرح سوالاتی خطاب به نمایندگان مجلس، در جلسه‌ای که باید پاسخ گوی نمایندگان ملت می‌بود امری خلاف قانون اساسی انجام داده، گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی وظیفه داشت طبق قانون اساسی از این اقدام خلاف قانون ممانعت می‌کرد.

قنبری با بیان اینکه احمدی‌نژاد در پاسخ گویی به سؤالات نمایندگان به آن‌ها توهین کرد، گفت: آقای احمدی‌نژاد در پاسخ‌هایی که به سؤالات نمایندگان ملت داد سؤالات بیشتری را به وجود آورد؛ برای مثال گفت پول‌های صندوق ذخیره ارزی تمام شده است در حالی که باید پاسخ دهد که چگونه است که صندوق ذخیره ارزی در زمان دولت جناب آقای سیدمحمد خاتمی با 17 یا 18 میلیارد تحویل ایشان شد اما دولت او با این همه درآمد بگوید صندوق ذخیره ارزی خالی است.

وی خاطرنشان کرد: آقای احمدی‌نژاد با توجه به اینکه مجلس هشتم در پایان عمر خود قرار دارد سؤالات نمایندگان را جدی نگرفت و حتی آن‌ها را تهدید کرد که عمر مجلس رو به پایان است و برخی از نمایندگان به زودی به همکاران در دولت تبدیل می‌شوند؛ که آقای احمدی‌نژاد با این سخن به نوعی نمایندگان مردم در مجلس را تهدید کرد که روزی گذر پوست به دباغ خانه می‌افتد.

عضو فراکسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه آقای احمدی‌نژاد این قدر راحت نمایندگان مردم را تهدید می‌کند آسیب بزرگی است و باید فکری برای آن کرد چون آقای احمدی‌نژاد این هدف را دنبال می‌کند که نماینده مجلس از ترس آینده از دفاع از حقوق مردم بترسد.

وی گفت: باید ساز و کاری فراهم شود که استقلال نمایندگان مجلس حتی بعد از دوران نمایندگی حفظ شود، تا نگران بازگشت به دولت و برخوردهای احتمالی نباشند. یعنی برای مثال در مجموعه‌هایی مثل اداره مجلس شورای اسلامی یا ادارات و نهادهای غیر دولتی مشغول خدمت به نظام باشند.

قنبری در پاسخ به این سؤال که واکنش نمایندگان مجلس به اظهارات احمدی‌نژاد چه خواهد بود؟ گفت: فضای جلسه به گونه‌ای شد که اکثر نمایندگان قانع نشدند؛ حتی بسیاری از نمایندگانی هم که طرح سؤال از رئیس جمهور را امضا نکرده بودند نیز از اهانت‌های آقای رئیس جمهور به مجلس و نمایندگان مردم ناراحت شدند.

وی افزود: البته برخی طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور را مطرح می‌کنند که به نظر بنده با توجه به اینکه در اواخر عمر مجلس هشتم قرار داریم بعید است این کار صورت گیرد اما با تمام این احوال مجلس هشتم تا 7 خرداد ماه 91 وجود دارد و می‌تواند به طرح عدم کفایت سیاسی احمدی‌نژاد وارد و او را استیضاح کند.