سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

گذراندن جلسه با استهزاء

عصرایران- سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس با اعلام اینکه آقای احمدی نژاد به هیچ یک از سوال های مطرح شده توسط نمایندگان پاسخ نداد، درباره  گفت: ایشان به جای پاسخگویی ، به طرح سوال پرداخت و رفت!

 

داریوش قنبریداریوش قنبری در ادامه با تاکید بر اینکه ادبیات آقای احمدی نژاد نمونه آشکار به استهزا گرفتن مجلس بود، گفت: "شاید ایشان جیبشان پر و دلشان خوش است که تمایل دارند در ایام عید شوخی کنند. اما با توجه به اینکه در آستانه سال نو جیب مردم خالی است، ما و مردم هیچ دلخوشی برای خندیدن به شوخی های ایشان نداریم. ایشان جلسه مهم امروز را با شوخی و خنده گذراند و اثبات کرد که اداره کشور را جدی نمی گیرد."


نماینده اصلاح طلب ایلام با انتقاد از رفتار رئیس مجلس که در حین سخنرانی احمدی نژاد اجازه تذکر دادن را به نمایندگان نداد، گفت: "به عقیده من آقای لاریجانی امروز جلسه مجلس را جانبدارانه اداره کردند."

قنبری با بیان اینکه طبق قانون اساسی رئیس جمهور حق سوال کردن از نمایندگان را ندارد، تاکید کرد: "در زمانی که آقای احمدی نژاد به جای پاسخ دادن به سوالات نمایندگان،برخلاف قانون اساسی از نمایندگان سوال می پرسید، آقای لاریجانی به ایشان تذکر ندادند و اجازه هم ندادند که ما تذکر بدهیم."

وی در توضیح این انتقاد خود به رفتار احمدی نژاد گفت: " ایشان در پاسخ به سوال نمایندگان می گوید پول کجا بوده؟! در حالیکه این سوال ماست. ما باید از ایشان بپرسیم که 500 میلیارد دلار پول نفت به کجا رفته است؟ اما ایشان به جای پاسخ دادن به سوالات یک سری اتهام را متوجه نمایندگان کرد مجلس را مسخره کرد و رفت ."

 قنبری در پایان تاکید کرد: "مجلس ابزارهای قوی تری دارد که می تواند از آنها استفاده کند و با توجه به وضعیتی که امروز پیش آمد، نمایندگان باید از ابزارهای قدرتمند تر مجلس در مقابل ایشان استفاده کنند. چون آقای احمدی نژاد در پاسخ های امروزشان هم بر تداوم بی قانونی های خود اصرار داشت. اگر مجلس مجلس باشد نباید بیش از مماشات کند بلکه باید از اهرم های قانونی فراتر از سوال در تعامل با رئیس جمهور استفاده کند."