سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

هاشمی پشیمان نیستم

آخرین نیوز: مواضع هاشمی رفسنجانی در قالب گفتگویی متفاوت با وی بعد از انتخابات سال 88 در «صراحت‌نامه» مکتوب شد.
به گزارش آریا بخش هایی مهم و جالب از این کتاب در ادامه می آید:

*ما توقع نداریم بی بی سی بیاید سیاست کشور خودش را فراموش کند. سیاست آن کشور را در هر برنامه ای می بینید، حتی سیاست استعماری اش را. با شیوه ای حرفه ای خود را در مغز مردم جا می کند. ما باید با دانش روانشناسی، جامعه شناسی و پیش بینی آینده آشنا باشیم. الان خیلی چیزها در اطلاع رسانی شرط است.

*مایل نیستم هیچ وقت از بی بی سی استفاده کنم. آنها {امثال مهاجرانی}خودشان می دانند و من نمی دانم چه دلیلی برای خودشان دارند. حرف خودم را هم نمی خواهم به آنها تحمیل کنم.

*از نوشتن هیچ نامه ای پشیمان نیستم .

*الان روزهای کاری ام خیلی شلوغ و پرحجم نیست. مقداری اجبار شد و مقداری خودم خواستم. این به خاطر شرایط سیاسی کشور است.

*کارم از لحاظ وقتی که برای کار می گذارم، زیاد است. به غیر از پنج، شش ساعتی که می خوابم یا لحظاتی که سر ناهار یا نماز هستم، بقیه ساعات را کار می کنم. صبح ها برای نماز صبح بلند می شوم، اول نمازم را با مراسمی که دارد، می خوانم و بعد سراغ گزارش های شب میروم. معمولاً گزارشهای شب خیلی زیاد هستند، به خاطر اینکه روز غرب است و خبرهای اساسی هم از آنجا می آید. گزارشهای خودمان خیلی کم حجم است. می بینم در دنیا چه خبر است.

* رادیوهای خارجی را – هر کدام که خبر بیشتری دارد- می گیرم و بخشهای خبری آن را گوش می دهم.
*معمولاً نیم ساعتی را در حیاط کوچکی که داریم، دور حوض و باغچه راه میروم. الان هم در منزل فقط من و همسرم هستیم و کس دیگری نیست. معمولاً او بعد از اینکه نمازش را خواند، استراحت می کند و من صبحانه را آماده می کنم. گاهی می نشینیم صبحانه را یا با هم می خوریم یا من هنوز که او بیدار نشده، می خورم و راه می افتم. مسیر را هم معمولاً به گونهای تنظیم می کنم که به اخبار خودمان برسم. معمولاً ساعت 8 اخبار رادیو را در مسیر گوش می دهم. البته در مسیر هم اوضاع شهر را نگاه می کنم؛ لباس مردم، مغازه ها و ویترین ها را نگاه می کنم. در نیم ساعتی که در راه هستیم، خیلی چیزها از شهر می فهمم