سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

رقابت واقعی یا تصنعی؟!

آفتاب: حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا، گفت: معتقدم اختلافات در جریان اصول گرا هم ریشه‌ای است و هم با هدف گرم کردن تنور انتخابات است. این دولت را اصول گرایان به وجود آوردند و حال اختلافاتی در میان اصول گرایان به وجود آمده است که نه ایدئولوژیک است و نه عقیدتی، حتی بر سر منافع مردم هم نیست بلکه این اختلاف بر سر قدرت است.

عضو حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با ایلنا، گفت: دولت می‌خواهد یکه تاز میدان باشد و حرف آخر را بزند، اما اصول گرایان این را نمی‌پذیرند و دولتی را می‌خواهند که حاضر به تقسیم قدرت باشد.

منتجب نیا افزود: وقتی اصلاح‌طلبان اعلام کردند که در این انتخابات لیست ارائه نمی‌کنند، طبیعی بود که اصول گرایان از کاهش مشارکت بیمناک باشند و تلاش کنند تا مردم را به صحنه بکشانند. اصول گرایان اقلیتی هستند که می‌خواهند اکثریت را به صحنه بیاورند.

عضو حزب اعتماد ملی با بیان این مطلب که اصول گرایان می‌خواهند یک رقابت تصنعی ایجاد کنند، اظهار داشت: اصول گرایان موفق نشدند که اصلاح طلبان را به طور جدی وارد صحنه کنند، تلاش کردند جریان بدل اصلاح‌طلبان ایجاد کنند و افراد منتقد را جایگزین اصلاح‌طلبان کنند و به این موضوع دامن می‌زنند که بین اصول گرایان و جریان انحرافی رقابت ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: جریان اصول‌گرا به هر حال دارد هزینه ایجاد رقابت درون گروهی را می‌پردازند، تا متحمل هزینه سنگین‌تر کاهش مشارکت مردم نشود و ترجیح می‌دهند که درون خود با هم رقابت کنند تا تنور انتخابات گرم شود.

عضو سابق مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به این پرسش که چرا افراد تندرو در نهایی شدن لیستهای اصول گرایان موثرند، گفت: شخصیت‌های بزرگ انقلاب که ریش سفید‌های نظام محسوب می‌شوند نباید وارد بازی‌های سیاسی شوند، و ‌ای کاش فردی چون آیت الله مهدوی کنی در این عرصه وارد نمی‌شدند به ویژه اینکه ایشان در جایگاه ریاست مجلس خبرگان نیز هستند.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی، با اینکه گرایش ایشان مشخص است، هیچگاه وارد این بازی‌های سیاسی نشدند و جایگاه ریاست مجلس خبرگان را حفظ کردند و امیدواریم آقایان طوری وارد صحنه شوند که در روز مبادا، دستمان از حمایت بزرگان برای وحدت و همدلی خالی نباشد.