سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلم

تخریب

تخریب

 
 







دبیر ائتلاف فراگیر اصولگرایان با اشاره به اینکه "طبق اصول اسلامی و تاکیدات صریح رهبر انقلاب ، تخریب افراد هیچگونه مشروعیتی ندارد" گفت: قدرتی که بخواهد با تخریب و هزینه از آبروی دیگران استمرار یابد هیچ ارزشی ندارد و نمی تواند خالق عدالت اجتماعی و مدعی گسترش ارزشها باشد.

علی دورانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی مهر ضمن انتقاد شدید از گسترش فضای تخریب و اتهام در گفتمان انتخاباتی کشور ، در خصوص سخنان مطرح شده در زمینه هزینه های انتخاباتی گذشته ، گفت: بحث از هزینه های انتخاباتی ، اگر صادقانه و کامل و البته در فضای اخلاقی صورت بگیرد بسیار مناسب و برای افکار عمومی روشنگر است. احساس می کنم در این باره هم باید همه کاندیداهای دوره گذشته و به خصوص کسانی که مسئولیت عمومی داشتند و به ویژه کسانی که حتی چند روز تا بعد از اتمام انتخابات هم از سمت خود استعفا ندادند ، مطرح شود.


وی با انتقاد از اظهارات اخیر روانبخش در گفتگو با یکی از رسانه ها ، افزود: بنده صحبت های ایشان را خواندم و احساس تاسف کردم که چرا و چگونه باید شخصی در کسوت روحانیت اینچنین بی محابا و بی ملاحظه وارد صف بندی های سیاسی درون نظام شود و درباره افرادی که زندگیشان را وقف این نظام و کشور کرده اند ، به گونه ای غیر مستند مسائلی را مطرح کند که اساسا تهمت و اقدامی غیر اخلاقی است.


دورانی گفت: دفاع از هر شخص و کاندیدایی جزو حقوق شهروندی همگان و از جمله ایشان است اما باید توجه کرد دفاع از افراد از طریق ایراد اتهام و تخریب دیگران روشی اسلامی و در خور نظام ما نیست. ضمن اینکه این سخنان به اعتماد مردم به مدیران نظام نیز، که آقای احمدی نژاد هم جزئی از آن هستند، لطمه می زند.


دبیر ائتلاف فراگیر اصولگرایان با بیان اینکه "متاسفانه بی اخلاقی در فضای سیاسی کشور ما به امری طبیعی و همه گیر و حتی از دید برخی کاری اصولگرایانه بدل شده است" ادامه داد: تخریب دیگران با شعارهای اقای احمدی نژاد انطباق ندارد اما انتظار داریم ایشان یکبار هم که شده در برابر تخریب کردن افراد توسط مدعیان حمایت از خود موضع صریحی بگیرند. چرا که معتقدیم قدرتی که بخواهد با تخریب و هزینه از آبروی دیگران استمرار یابد هیچ ارزشی ندارد و نمی تواند خالق عدالت اجتماعی و مدعی گسترش ارزشها باشد.


وی گفت: تخریب از سوی هر کسی ناپسند است اما اگر از طرف کسانی که مدعی اصولگرایی هستند و به خصوص کسانی که لباس روحانیت هم دارند صورت گیرد بدتر است و به ارزش های دینی و بنیان های اعتقادی جامعه ما آسیب بیشتری می زند و از این لحاظ باید احساس خطر جدی کرد.


دورانی ادامه داد: من تعجب می کنم افرادی که به فراخور نیازشان از جایگاه رفیع مقام معظم رهبری برای پوشاندن نقاط ضعف خود هزینه می کنند ، چگونه به این سادگی رهنمودهای روشن مقام معظم رهبری را در ضرورت فضای سالم انتخابات و تاکید مکرر بر لزوم رعایت اخلاق نادیده می گیرند. مرور فرمایشات مقام معظم رهبری نشان می دهد که فاصله راه روشنی که ایشان برای ما ترسیم می کنند از مسیری که برخی مدعیان اطاعت از ایشان می روند چقدر زیاد است.


وی گفت: رهبر انقلاب می فرمایند" همه در انتخابات با کرامت رفتار کنند. چه آنهایی که نامزد می شوند چه آنهایی که طرفدار آنها هستند و چه آنهایی که مخالف یک نامزد هستند." و یا تاکید می کنند " از لحاظ اسلامی و شرعی در معرض هتک آبرو قرار دادن در شبنامه ها و در مطبوعات ، در پایگاه اینترنتی و غیره ، اینها اصلاً مصلحت نیست . من بطور جد از همه کسانیکه نسبت به نامزدهای مختلف علاقه مندی دارند درخواست می کنم ، اصرار می کنم که این علاقه مندی خودتان را از راه تخریب دیگران، اهانت به دیگران و متهم کردن دیگران نشان ندهید."


دورانی ادامه داد: تنویر افکار عمومی و روشنگری بسیار خوب است اما به شرط اینکه کسی را از آن استثنا نکنیم. مثلا اگر بخواهیم به بحث هزینه های انتخاباتی برگردیم و بحث را جدی دنبال کنیم مباحثی هم مطرح می شود که اصلاً به نفع دوستان نیست.  از جمله آن کسی هم که باید درباره هزینه های انتخاباتی خودش پاسخ دهد کاندیدای مورد حمایت ایشان است.


وی گفت : آقای قالیباف قبل از ورود به انتخابات از سمت خود در نیروی انتظامی رسما استعفا داد و همه مردم هم دیدند که ایشان  باعث شد که یک نهاد عمومی از رقابت های سیاسی مصون باشد و به منافع مردم هیچگونه آسیبی نبیند. اما کسانی هم بودند که در نهاد عمومی دیگری روز 8 تیر یعنی 4 روز پس از انتخابات استعفا دادند. بحث هایی هم البته در خصوص اقدامات و امضای اسناد مالی در آن 4 روز مطرح شد که گرچه ما از صحت و سقم ان مطلع نیستیم اما پاسخ شفافی هم به مردم داده نشد.


دبیر ائتلاف فراگیر اصولگرایان افزود: به عنوان مثال همه ما بحث دامنگیر 300 میلیارد تومان هزینه ها ی فاقد سند شهرداری را شنید ه ایم و از پرسش ها و مسائلی که در رسانه ها و حوزه های سیاسی از احتمال رابطه این مبلغ هنگفت با هزینه های انتخاباتی مطرح شده اطلاع داریم. واقعیت این است که هنوز نهادهای ناظر و مسئول نتوانسته اند در باره صحت و سقم این مسئله اظهار نظر قطعی و نهایی به مردم ارائه کنند.


وی گفت: من از آقای قالیباف تقاضای اکید می کنم برای دفاع از شان و جایگاه والای روحانیت و برای بسط اخلاق و مجازات بد اخلاق های سیاسی و کسانی که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را مطابق سلیقه و منافع خود تفسیر می کنند ، در خصوص اتهامات مطرح شده علیه خود به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کنند.


دبیر ائتلاف فراگیر اصولگرایان در پایان به مهر گفت: من از حجم تخریب هایی که علیه آقای قالیباف صورت می گیرد در شگفتم و برایم جای سئوال است که چرا مدعیان حمایت از دولت این تخریب ها را در گفتگو با رسانه های اصلاح طلبان بسط می دهند و از سوی دیگر قالیباف را غیر اصولگرا معرفی می کنند. این چه نوع اصولگرایی است که یک روز قالیباف را عمر سعد معرفی می کند و یک روز رزمنده روزهای دفاع مقدس را اسرائیلی می نامد؟!


وی افزود: اصولگرا تخریب و اتهام علیه هیچ فردی از مجموعه نظام را با توجه به اصول اسلامی و تاکیدات رهبری مشروع نمی داند . ایشان از یکطرف گفته اند که تخریب کار انسانهای ضعیف است که حرف درستی است و از سوی دیگر گفته اند که نیازی به تخریب خاتمی نمی بینند. یعنی اگر نیازی به تخریب هر کسی ببینیم این کار مشروع می شود و این مشی اصولگرایانه است؟


دورانی تاکید کرد: خیلی از صاحبنظران انتقاد شدیدی به تصمیمات و وضعیت اقتصادی و مدیریتی کشور دارند و احساس خطر جدی در این باره می کنند اما به نظر من باید قبل از هر چیز ، برای اخلاق، برای ارزشهای دینی و انسانی احساس خطر کرد.



(نظر بدهید.) نوشته شده توسط مدیر وبلاگ در ساعت 9:09 AM
سه شنبه، 29 بهمن هزار و سیصد و هشتاد و هفت